וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית מפתיעה: השקל יהפוך להשקעה הכי משתלמת בסל המטבעות?

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 14:37

בצל ההערכות הקודרות שמושמעות כלפי הכלכלה הישראלית, סוכנות בלומברג מכתירה את השקל כהשקעה הכי טובה במטבע לשנת 2023. הסוכנות מעריכה כי השקל יתחזק ב-9% עד לסוף השנה

דולר מול שקל. ראובן קסטרו
שקל מול דולר: האם המגמה עומדת להתהפך והשקל יחזור לעלות? לפחות על פי בלומברג, התשובה היא חד משמעית/ראובן קסטרו

מי שמחפש מעט חדשות טובות שנוגעות לכלכלה הישראלית, עשוי לקבל אותן ממקור מפתיע: סוכנות הידיעות בלומברג מעריכה כי השקל הישראלי הוא ההשקעה הטובה ביותר למטבעות זרים (כלומר בסל המטבעות העולמי), לשנת 2023.

בלומברג אמנם לא מתעלמים מהמתיחות הפוליטית, שעלולה לסכן את כלכלת ישראל, אך מציינים למשל את התגובה הטובה של השקל (והבורסה) בתל אביב להערכת הנשיא כי פשרה בנושא הרפורמה היא קרובה מתמיד, כפי שהיה לפני יומיים.

על מה עוד נסמכת התחזית של בלומברג? על אוצרות הגז של ישראל וייצוא הגז הטבעי ממנה, שעלה בחדות וצפוי לעלות עוד ככל שתקטן כמות הגז שרוכשות מדינות אירופה מרוסיה (בשל הסנקציות שהוטלו עליה בגין הפלישה לאוקראינה) וכן על התנהלותו המסורתית של השקל.

למה מתכוונים בבהתנהלות מסורתית? לעובדה שהשקל נוטה להיחלש בחודשי החורף, אך מתחזק באביב - ועולה מסביבות חודש אפריל, ככל שמתקדמים חודשי השנה. עד כמה יתחזק השקל? על פי ההערכה - ב-9% עד לסוף 2023, אכן תשואה (פוטנציאלית, יש להדגיש) פנטסטית נוכח ביצועי שוק ההון והירידה בשוק הנדל"ן בעולם.

כן מתייחס הניתוח לעובדה כי משקיעים אמריקאים יחפשו אפיקי השקעה מחוץ לארה"ב, נוכח הביצועים החלשים יחסית של שוקי ההון בעולם. הם מציינים את הקושי של חברות הייטק לגייס כספים דרך שוק ההון, אך לא פוסלים את האפשרות שכספי משקיעים יועברו ישירות לחברות שמצטיירות כמבטיחות.

הסוכנות אף מציינת את מדיניות בנק ישראל ומציינת שעד כה היא לא תמכה באופן מלאכותי בייצוב השער, גם נוכח הירידה של זה מול הדולר והמטבעות האחרים.

מי שמבקש להיות אופטימי אף יותר, יכול לראות בכך עדות להערכת בלומברג כי המשבר הפוליטי בישראל לא יתפתח לכדי משבר חוקתי ויסתיים בפשרה שתקרין לחיוב על שער המטבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully