וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית שהוצגה לנשיא: כך יקודמו יזמים חרדים בתעשיית ההייטק

8.3.2023 / 23:34

Intel Ignite תל אביב ו- Dos Ventures הציגו בבית הנשיא את התוכנית המשותפת שלהן לקידום יזמים חרדים בתעשיית ההייטק. "אני מאמין גדול בשילוב הציבור החרדי בעולם התעסוקה ובכלל במעגלי הציבור השונים של החברה", אמר הנשיא הרצוג והזכיר את יוזמת "מחליפים מילה"

הנשיא יצחק הרצוג. יחצ,
הנשיא יצחק הרצוג במפגש/יחצ

במסגרת שיתוף פעולה ייחודי של Intel Ignite תל אביב ותוכנית היזמות החרדית Dos Ventures, הגיעו נציגי השתיים לביקור מיוחד בבית הנשיא לטובת הצגת התוכנית המשותפת, ונפגשו עם הנשיא יצחק הרצוג.

בביקור המיוחד במשכן הנשיא, נחשפו הנשיא הרצוג ופמלייתו לשיתוף הפעולה המיוחד בין השתיים, אשר נועד לסייע ליזמים חרדיים מחד ומנגד לחבר בין צדדי האוכלוסייה השונים. התוכנית עומדת בעקרונות היוזמה המבורכת "מחליפים מילה" שהשיק הנשיא לאחרונה, בה קרא לקיום דיאלוג מפרה בין חלקיו השונים של העם.

שיתוף הפעולה בין Intel Ignite תל אביב (תוכנית ההאצה לסטרטאפים של Intel) ותוכנית היזמות החרדית Dos Ventures, הינו ראשון וייחודי מסוגו ושותפות שכזו בין שני הארגונים הללו, תסייע לאחרונה לבנות תוכנית האצה המיועדת לקהל היזמים שלה. מובילי התוכנית של Intel Ignite תל אביב, ובראשם צחי וייספלד, סגן נשיא ומנכ"ל Intel Ignite הגלובלית, ואלון ליבוביץ', מנכ"ל Intel Ignite תל אביב, יעניקו למנהלי התוכנית של Dos Ventures, רמי ליבר ואריאל לוזון, כלים לניהול תוכנית האצה לשם המשך טיפוח החיבור של המגזר החרדי לקטר ההייטק המוביל את המשק הישראלי. בין הנושאים: סדנאות פרקטיות בנושאי שיווק ומכירות, התאמת מוצר לשוק, גיוס הון, חיבור ויצירת קהילה בין היזמים לבין עצמם ובין האקוסיסטם, ופגישות מנטורינג אישיות.

התוכנית העולמית של Intel Ignite הוקמה בישראל בשנת 2019 לסטארט-אפים בשלבי גיוס ראשוניים (Seed). היא החלה את דרכה במימון ישיר של מנכ"ל Intel העולמית ובהתבסס על המודל של תוכניות האצה עולמיות נוספות, כאשר כיום היא מהווה דוגמא יוצאת דופן להמצאה מחדש של חברות רב לאומיות כאן מהארץ. בשנת 2021 הרחיבה את פעילותה לגרמניה וב-2022 החלה לפעול גם בארצות הברית. התוכנית מציעה לחברות המתקבלות אליה ליווי צמוד מטעם מנטורים מובילים בתעשייה, משאבים והזדמנויות עסקיות לתמיכה בצמיחתם. עד כה רשמה התוכנית בתל אביב 7 מחזורים מוצלחים בהם עברו למעלה מ-150 יזמים מ-68 חברות שונות שגייסו למעלה ממיליארד דולר. בנוסף, למעלה מ-20 חברות בוגרות קיימו פרויקט היתכנות (POC) עם חברת Intel.

תוכנית היזמות החברתית של Dos Ventures מציעה למשתתפים בה חיבור למנטורים רבים המסייעים בתוך הקהילה עצמה ליזמים החרדים הצעירים שמתחילים את דרכם בעולם ההייטק, סדנאות למציאת עבודה בענף, לימודי אנגלית ותוכנית יזמות המחברת בין יזמים ומתכנתים חרדים.

"הפוטנציאל בלתי מוגבל"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ציין כי: "כולנו רוצים לראות את העולם החרדי נכנס לעולם ההייטק, זה אך טבעי וכל עוד נותנים סביבה תומכת לחרדים הצעירים בחברות ההייטק, בכפוף לצרכים שלהם, השמיים הם הגבול. אני מאמין גדול בשילוב הציבור החרדי בעולם התעסוקה ובכלל במעגלי הציבור השונים של החברה הישראלית. שמחתי לארח במשכן הנשיא את הנציגים מאינטל איגנייט ו-Dos Ventures, ולהכיר באופן אישי את הסטארט-אפיסטים מהקהילה החרדית, המשתתפים בתוכנית המשותפת של השתיים. הפוטנציאל הוא בלתי מוגבל ואני מברך אתכם ואת שיתוף הפעולה שלכם. זהו דבר אדיר וכל הכבוד".

אלון ליבוביץ', מנכ"ל אינטל איגנייט תל אביב ציין כי: " אני מודה לכבוד הנשיא, הרצוג, על כך שפתח עבורנו את משכנו ופינה מזמנו כדי לשמוע על שיתוף הפעולה המיוחד והמרגש שלנו עם חברי התוכנית Dos Ventures, אינטל היא כידוע, המעסיק הגדול והמגוון ביותר בהייטק הישראלי ובתור חברה מובילה המשפיעה על הכלכלה הישראלית, גיוון והכלה הינם ערכים מובילים ושיתוף הפעולה הזה, הנו כזה השואף לייצר ולקדם את ערכים אלו. האתגרים שעומדים מול יזמים הם זהים וחוצי מגזרים. כדי שארגון יצליח, חשוב שהוא יזהה את הDNA הייחודי שלו ויהפוך את הזהות התרבותית הייחודית שלו לגורם מבדל, יחדד אותה וישען עליה כבסיס לבידול תחרותי בר-קיימא וארוך טווח.. אנחנו מזהים בחברות הנפלאות של Dos Ventures את הייחוד זה, ומקווים ששיתוף הפעולה בין הארגונים יעורר השראה בקרב חרדים נוספים לצאת לדרך יזמית שתייצר win-win-win, ליזמים, למגזר החרדי, ולמדינה."

רמי ליבר, מנהל שותף Dos Ventures ציין כי: "אנו מברכים על 'הרמת הכפפה' של Intel Ignite בנושא חשוב זה, ומאמינים ששיתוף הפעולה בין Dos Venturesו- Intel Ignite- הינו מרכיב מרכזי בהכשרת דור חדש של יזמים/יות מהמגזר החרדי, תחום בעל פוטנציאל גדול, שעד כה היה שולי ונטול השפעה. ארגז הכלים ש Intel Ignite תצייד את היזמים החרדיים באמצעות השתלמות מקצועית ומעמיקה, לצד החשיבה היצירתית "מחוץ לקופסה" המאפיינת את בני/בנות מגזר זה, עשויה לסלול את דרכם להצלחה, ולעודד צעירים/ות נוספים מהחברה החרדית להעז ולהצליח."

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully