וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים מציג רווח נקי של 6.5 מיליארד שקל בשנה

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 8:58

בנק הפועלים מפרסם את דוחותיו הכספיים לשנת 2022 ומסכם שנת צמיחה עם רווח נקי של כ-6.5 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 14.8%. המנכ"ל, דב קוטלר: "ממוקדים בהשגת היעדים העסקיים שלנו". הדיבידנד לבעלי המניות: 1.5 מיליארד שקל. למרות זאת, עובדי הבנק לא מרוצים

בנק הפועלים. ShutterStock
מסכמים שנה מוצלחת שהביאה לחלוקת דיבידנד של מיליארד וחצי שקל לבעלי המניות/ShutterStock

בצל החשש האפשרי מפגיעה ארוכת טווח בחוסנו של המשק הישראלי, בנק הפועלים מפרסם את דוחותיו הכספיים לשנת 2022 ומסכם שנת צמיחה עם רווח נקי של כ-6.5 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 14.8%.

עיקרי הדוח:

• הבנק ממשיך במגמת צמיחה אחראית בהלימה להתפתחויות המאקרו כלכליות ואי הוודאויות בשווקים: הבנק הגדיל את תיק האשראי בשנה האחרונה בשיעור של 10.2% המבטא גידול משמעותי בעיקר באשראי העסקי ובאשראי לדיור תוך שמירה על מדדי אשראי איכותיים וחזקים.

• במקביל, הבנק המשיך למקד מאמצים בשיפור היעילות - יחס היעילות השתפר בשנת 2022 ל-44.5% לעומת 54.2% בשנת 2021.

• הבנק ממשיך להציג מדדי איתנות ויציבות גבוהים: יחס הון רובד 1 של 11.25% ויחס הון כולל של 14.70%.

הבנק הודיע על חלוקת דיבידנד בהיקף של 30% מרווחי הרבעון הרביעי ובמצטבר חילק לציבור בעלי המניות כ-1.5 מיליארד שקל בגין רווחי השנה

• הבנק מציג את התוכנית האסטרטגית 'פועלים 2026'

ראובן קרופיק יו"ר בנק הפועלים. ענבל מרמרי,
ראובן קרופיק, יו"ר הפועלים: "הכנה ומיצוב הבנק לתהליך אסטרטגי"/ענבל מרמרי

יו"ר הבנק, ראובן קרופיק: "המאפיין העיקרי של פעילותנו בשנת 2022 היה הכנה ומיצוב הבנק לתהליך אסטרטגי הדורש אופטימיזציה רב שנתית חלף הישג מקסימלי בפרקי זמן קצרים. לתפיסתנו, יכולות טכנולוגיות - ובראשן יישומיות בינה מלאכותית והרחבת ההתבססות על טכנולוגית ענן, בצד יזמות עסקית וחדשנות מנצחת על בסיס הבנקאות הפתוחה, יכולות סייבר המאפשרות צמיחה, וכן יכולות עדיפות של בנקאות חברתית - יהוו את גרעין ההשפעה המרכזי על הבנק העתידי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דב קוטלר. גדי דגון,
"המשכנו במגמת הצמיחה האחראית". מנכ"ל הפועלים, דב קוטלר/גדי דגון

מנכ"ל הבנק, דב קוטלר: "במהלך 2022 המשכנו במגמת הצמיחה האחראית בתיק האשראי שלנו - בפרט באשראי העסקי והמסחרי ובאשראי לדיור. המשכנו להוות עבור לקוחותינו הגורם המקצועי הראשון להתייעצות לפני קבלת החלטה כלכלית משמעותית, התקדמנו במגמת הייעול במשאבים והוספנו להיות ממוקדים בהשגת היעדים העסקיים שלנו - כל זאת תוך שיפור מדדי ההון והאיתנות הפיננסית שלנו.

אני מבקש להודות ליו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק ולחברי הדירקטוריון על התמיכה, האמון והשותפות בהובלת הבנק. ברצוני להודות גם לעובדי הבנק, אשר עומדים מאחורי הישגים אלו ופועלים כל העת לבצע את תפקידם בצורה המקצועית והאחראית ביותר - ועל כך תודתי והערכתי הרבה".

איום מצד יו"ר ועד העובדים

ולמרות הביצועים המצוינים, בעוד בעלי המניות מתברכים בדיבדנדים, יש גם מי שפחות מרוצים. רוני גרפונקל, יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים, מסר בתגובה לפרסום דו"ח המאזן השנתי של בנק הפועלים:

"בשם 8,000 עובדי הבנק, אני מברך על התוצאות המרשימות של הבנק לשנת 2022, שהן תוצאה ישירה של עבודה מאומצת של עובדות ועובדי הבנק שעובדים במסירות רבה יום אחר יום למען הצלחת הבנק. אך, דווקא לאור זאת, לא ייתכן שבעוד עובדי הבנק עשו את שלהם ומביאים את הבנק לרווחי שיא, הנהלת הבנק גוררת רגליים כבר חודשים ארוכים בקידום הסכם השכר".

גרפונקל חתם את דבריו באיום: "אנו מצפים לפריצת דרך משמעותית מצד ההנהלה במשא ומתן כבר בימים הקרובים, ובמידה והדברים לא יתקדמו לא נעמוד מנגד ולא נאפשר עיכובים נוספים במשא ומתן לקידום שכר משופר לטובת אלפי עובדות ועובדי הבנק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully