וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הסיבה להתפטרות של יו"ר מכון התקנים?

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 12:20

גלית אבישי, יו"ר מכון התקנים, הודיעה במפתיע על התפטרותה. האם היא עוזבת בגלל תחושת מיצוי או בגלל היוזמות החדשות של שר הכלכלה, ניר ברקת - ומה הקשר לרעידת האדמה בטורקיה?

ניר ברקת, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
שר הכלכלה ניר ברקת. האם התפטרות היו"רית קשורה לשינויים שהוא מתכנן?/ראובן קסטרו

אתמול הודיעה יו"ר מכון התקנים, גלית אבישי לשר הכלכלה, ניר ברקת ולדירקטוריון המכון על התפטרותה מתפקידה אחרי שנתיים וחצי. במכתב שכתבה ציינה אבישי שהיא עוזבת את המכון בידיעה שהחלק הקשה בעבודה שנעשתה כבר עבר ועכשיו נותר רק לשמר את הקיים.

אלא שבעוד גורמים במכון התקנים מציינים שאבישי עוזבת את תפקידה, שאותו היא מבצעת בהתנדבות, בגלל מיצוי וחוסר זמן, במשרד הכלכלה טוענים שהעזיבה באה על רקע של מחלוקת על תפיסת תפקידו של המכון.

לפי אותם גורמים, שר הכלכלה, ניר ברקת, מתכנן מהפכה במכון התקנים, הכוללת שינוי גישה מוחלט, לפיו המכון בא לשרת את האזרח ולא להקשות עליו ולרדוף אותו. "המכון קיים כדי לתת שירות ולא כדי להטיל מגבלות. כשמו כן הוא: מכון בדיקות ולא מכון להערמת קשיים". אומרים שם.

"כדי שאפשר יהיה ליישם את השינויים ולהקל בתקינה, יידרש מכון התקנים לשינויים משמעותיים בתפיסה ובסמכויות ולכן ברקת מתכוון למנות יו"ר חדש שיוביל את המדיניות החדשה שתקל על היבוא, תוריד חסמים ותמחק רגולציות מיותרות. מכון התקנים הוא אחד החסמים הכי גדולים לפתיחה של השווקים ולכניסה של ייבוא מקביל".

אדם חולף על פני מבנה הרוס אחרי רעידת האדמה בקהרמאנמרש, טורקיה, 13 בפברואר 2023. רויטרס
רעידת האדמה בטורקיה. אבישי מזכירה אותה בהודעת הפרישה שלה. האם מדובר בתמרור אזהרה?/רויטרס

גורמים במכון התקנים מסבירים, מנגד, שאין קשר לאופן שבו אבישי תופסת את תפקידו של מכון התקנים, שכן גם היא חושבת שיש מה לשפר ואיך להיטיב את עבודתו של המכון, כמו למשל העובדה שחלק מחברי הדירקטוריון נותן שירות למכון, מה שיוצר ניגוד עניינים איום, ותפיסתה שכמונופול, מכון התקנים יקרוס לתוך עצמו.

אבישי בעצמה, כך הם מזכירים, היא זו שקידמה את רפורמת הייבוא מול אגף התקציבים של האוצר והציבה את עצמה מולו, לראשונה בתולדות המכון, כנציגת הצרכנים.

"מכון התקנים הנו גוף מקצועי וחשוב הקיים בכל מדינות העולם מערבי", כתבה במכתב ההתפטרות, "ותפקידו להבטיח בטיחות ואיכות המוצרים והתהליכים במשק. ברעידת האדמה בטורקיה נחרבו על הערים שהיו במרכז הרעש פרט לארזין, שבראשה עומד ראש עיר שהכיר בחשיבות העמידה בתקנים ושיטות בניה תקניות - בעיר זו אין נפגעים בנפש או ברכוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully