וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הנפט הגולמי ירדו ב-1.6% על רקע התנגדות טורקיה להצבת חיילים אמריקאים בשטחה

יהודה שויצר

3.3.2003 / 8:53

לירידה במחירי הנפט הוביל גם שיתוף הפעולה לו זוכים פקחי האו"ם מסדאם חוסיין בהשמדת טילי הסומוד; מחירי הנפט הגולמי ירדו ב-59 סנט למחיר 36.01 דולר לחבית



מחירי הנפט הגולמי ירדו בכ-1.6% לנוכח התנגדות טורקיה להצבת חיילים אמריקאים בשטחה. עם ההתנגדות הנוכחית, גוברת ההערכה כי ארה"ב עשויה לוותר לחלוטין על החזית הצפונית במערכה נגד עיראק. מחירי הנפט הגולמי ירדו ב-59 סנט למחיר של 36.01 דולר לחבית.



לירידה במחירי הנפט הוביל גם שיתוף הפעולה לו זוכים פקחי הנשק של האו"ם מסדאם חוסיין. חוסיין הורה לאנשיו להשמיד טילי סומוד.



גורם אמריקאי מסר אתמול כי הממשל מתייעץ עם ממשלת טורקיה בנושא ההתנגדות להצבת החיילים בשטחה והצדדים דנים צעדים יש לנקוט בהמשך. ואולם, חברי קונגרס אמריקאים היו בוטים יותר והעריכו שאין סיכוי לשנות את עמדת ממשלת אנקרה. גורמים בממשל אמרו אתמול כי גם בלי שיתוף הפעולה הטורקי, יכולה ארה"ב לכבוש את עיראק - אלא שאז התוכנית תהיה מסובכת יותר.



בכיר במפלגת השלטון הטורקית, אמר אתמול כי הפרלמנט לא צפוי להצביע בקרוב בשנית על בקשת הממשלה להצבת 62 אלף חיילים אמריקאים בשטחה. סגן יו"ר מפלגת הצדק והפיתוח, איופ פאסטה, אמר את הדברים לאחר כינוס המפלגה בעניין. ביום שבת לא אישר הפרלמנט הטורקי את בקשת הממשלה. מנהיג מפלגת השלטון, רג'פ טייפ ארדואן, אמר כי הממשלה בודקת את האופציות העומדות בפניה כעת. ארדואן אמר כי יחסיה של טורקיה עם ארה"ב חזקים מספיק כדי לפתור את הבעיה.



מחירי הנפט הגולמי זינקו ביותר משליש מאז ה-1 בדצמבר, עת ארה"ב ובעלת בריתה בריטניה ניידו למפרץ 225 אלף חיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully