וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מניית "הבנק של ההייטק" ממשיכה לקרוס

10.3.2023 / 23:13

השווי של Silicone Valley Bank, שמממן סטארט-אפים רבים בהם עשרות חברות הזנק ישראליות, צלל ב-79% מאז אתמול. המכה שספג הבנק גרמה נזק לבנקים רבים נוספים - והשפיעה בצורה שלילית על כל השוק

בנק סיליקון ואלי. ShutterStock
משך למטה את הבנקים. Silicone Valley Bank/ShutterStock

קריסת מניית "הבנק של ההייטק", Silicone Valley Bank, נמשכת גם היום (שישי). מאז אתמול צנח שווי הבנק האמריקני ב-79%. המכה הקשה שספג הבנק גורמת לצניחות במניות הבנקים במדינה, החדות ביותר זה כמעט שלוש שנים.

לאחר הודעת הבנק על גיוס כספים של 2.25 מיליארד דולר, אנשי הון סיכון המליצו לחברות למשוך את כספיהן, מה שהצניח את המניות עוד יותר. רק אתמול קרסו מניות הבנק, שמממן סטארט-אפים רבים בהם עשרות חברות הזנק ישראליות, ב-60%.

המשבר בענף גרם לכך שחברות רבות משכו ממנו סכומים גדולים בעקבות התכווצות התעשייה ועליות הריבית, מה שהביא לנפילת שווי הבנק. אתמול הנפילה השפיעה בצורה שלילית על כל השוק, כשנאסדק ירד ביותר משני אחוזים.

מניות הבנקים צללו בשיעורים חדים יחסית - בנק אוף אמריקה איבד יותר מ-6 אחוזים וכמוהו גם וולס פארגו. ג'יי פי מורגן צ'ייס איבד 5.4 אחוזים וסיטי גרופ השילה למעלה מארבעה אחוזים. בסך הכול איבדו ארבעת הבנקים הגדולים ערך של כ-50 מיליארד דולר ביום אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully