וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה עסקת רכישת מניות UPC בתבל על ידי הבנק הבינלאומי

ערן גבאי

3.3.2003 / 9:26

העסקה נחתמה באוקטובר 2002; הבינלאומי רכש 46% מתבל כנגד מחיקת חוב של 67 מ' יורו; חוב בעלי המניות בתבל ייפרע בחלקו כשהנושים הבלתי מובטחים יקבלו כ-50%-70% מכספם



הושלמה עסקת רכישת 46.5% ממניות UPC בחברת הכבלים תבל על ידי הבנק הבינלאומי הראשון כנגד מחיקת החוב של החברה ההולנדית לבנק בהיקף כולל של 67 מיליון יורו. העסקה נחתמה באוקטובר 2002 וה-Closing (השלמת העסקה) בוצע אתמול.



בעבר היו לבנק לאומי השגות בשאלת השעבוד של מחצית ממניות הבינלאומי בתבל והתקיימו דיונים בעניין מול הבינלאומי ודסק"ש , בעלת המניות הגדולה בתבל לה עמדה זכות סירוב ראשונה וזכות וטו לעסקה.



הבינלאומי, בנוסף על היותו אחד הנושים הגדולים של תבל, הופך כעת, עם מימוש הבטחות שבידיו, לבעל מניות בתבל במקום UPC.



הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, אישר לפני מספר שבועות את עסקת רכישת מניות תבל על ידי הבינלאומי והגביל את הבנק במתן אשראי לתבל, בשל היותו מלווה לחברת הלוויין המתחרה.



תבל חייבת לבעלי המניות שלה כ-285 מיליון שקל, מהם כ-140 מיליון שקל לבינלאומי, בגין הזרמות כספים מימי החזקת UPC בתבל.



לאחרונה עלתה האפשרות שבעלי המניות בתבל יחלו לקבל החזר על הלוואותיהם כבר כשהנושים הבלתי מובטחים יקבלו כ-50%-70% מכספם במסגרת הסדר הנושים בתבל. הנושים הבלתי מובטחים הביעו התנגדות נחרצת לאפשרות זו.



נאמן תבל, צבי יוכמן, החליט בדו"ח האחרון שהגיש לבית המשפט כי בכוונתו לפעול תחילה להשגת הסדר נושים בתבל לפני שיגבש את השלמת תהליך מיזוג חברות הכבלים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully