וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערו היציג של הדולר עלה ל-4.834 שקלים

ליאור כגן

3.3.2003 / 17:45

היורו התחזק ב-0.95% ל-5.2222 שקלים; לגופים המחזיקים בגלבועים יש אינטרס שהשער היציג ביום שישי ייקבע ברמה גבוהה; סוחרים: "מחכים לצעדים בנושא התקציב"


יום המסחר בשוק המט"ח נפתח כאשר הדולר נסחר ברמה של 4.838 שקלים, אך שערו טיפס בהמשך עד לשיא יומי של 4.855 שקלים, במקביל לפרסום הגירעון הגדול של הממשלה בחודש פברואר. שערו היציג של הדולר נקבע על 4.834 שקלים - עלייה של 0.5% לעומת השער היציג שנקבע ביום שישי על 4.81 שקלים. לאחר קביעת השער היציג התחזק הדולר לרמה של 4.84 שקלים. שערו היציג של היורו נקבע בעלייה של 0.95% על 5.2222 שקלים.

אחד מסוחרי אופציות הדולר מציין כי הדולר עלה אתמול בעקביות במסגרת המסחר באופציות עד לרמה של 4.833 שקלים, אולם בסיום המסחר קפץ שערו ל-4.844 שקלים על רכישות בסכומים נמוכים מאוד בהיקף של כ-2 מיליון דולר.

פעילים רבים בשוק המט"ח תהו מדוע הדולר הוא האפיק היחידי שלא הגיב כמעט ל"אפקט ביבי". "הבורסה עלתה בכ-7%, התשואה בשחרים ירדה, ורק הדולר נותר תקוע במקום", אמר אחד הסוחרים.

את היציבות בדולר ניתן להסביר בפקיעת הגלבועים (אג"ח הצמוד לדולר) שתתבצע על פי השער היציג שייקבע ביום שישי. מדובר בפקיעה בהיקף גדול של כ-3.6 מיליארד שקל. למחזיקי האג"ח, ביניהם גופים מוסדיים ובנקים, יש אינטרס שייקבע שער יציג גבוה ביום שישי, שכן התשלום ישוערך לפיו.

מנגד, לממשלה - או למשרד החשב הכללי - שהם הגוף שמשלם את הסכום, אין כל צד במסחר בשוק המט"ח, ולכן צפויה התחזקות הדולר לקראת יום שישי. כמו כן, ייתכנו ביקושים לאפיקים דולריים שגם הם עשויים ללחוץ את שער הדולר כלפי מעלה.

הסוחרים מציינים כי המלחמה בעיראק עדיין ברקע, וכי עדיין צריכים להתבצע מהלכי קיצוץ קשים וכואבים בתקציב המדינה. כל אלו, להערכת חלק מהסוחרים, יקשו על הדולר להתממש באופן חד בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully