וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנכדה" של רב בריח מזגה לתוכה את אלקטרה סולאר

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 12:21

קבוצת רב בריח ממשיכה להתבסס בענף האנרגיה המתחדשת: ממזגת לפעילות החברה הנכדה, בריח גולן, את פעילות אלקטרה סולאר המתמחה בתחום תכנון וייצור קונסטרוקציות למתקנים סולריים מבית אלקטרה מוצרי צריכה, שתישר עם רבע מהבעלות על החברה הממוזגת

פאנל סולארי. ShutterStock
בריח גולן מקבוצת רב בריח תמזג לתוכה את פעילות אלקטרה סולאר, המתמחה בקונסטרוקציות למתקנים סולאריים/ShutterStock

רב- בריח ממזגת לפעילות החברה הנכדה, "בריח גולן" את פעילות אלקטרה סולאר המתמחה בתחום תכנון וייצור קונסטרוקציות למתקנים סולאריים מבית אלקטרה מוצרי צריכה.

הבעלות על החברה הממוזגת תהיה 75% בשליטת בריח גולן ואלקטרה סולאר תחזיק ב-25% הנותרים

בתום שנתיים תינתן לבריח גולן האופציה לרכוש את כלל מניות החברה המשותפת (אופציית call) בתמורה המבוססת על הגבוה מבין: שווי החברה המשותפת של 80 מיליון שקל; או שווי החברה המשותפת בהתאם למכפיל EBITDA שנקבע בין הצדדים, בניכוי חוב פיננסי, והכל בתנאים שנקבעו בהסכמים.

בריח גולן, חברה נכדה של החברה, סיימה שנת פעילות ראשונה מוצלחת ומיצבה את עצמה כשחקנית מובילה במגזר בענף האנרגיה המתחדשת.

קבוצת רב בריח סימנה את תחום האנרגיה המתחדשת כאחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים שלה לשנים הקרובות וההטמעה של אלקטרה סולאר בבריח גולן, תגדיל משמעותית את נפח פעילותה בשוק הקונסטרוקציה למערכות מסחריות וביתיות, תפתח ותייצר קו מוצרי קונסטרוקציה נוספים וזאת לצד המשך פעילותה של בריח גולן במכירת ציוד סולארי כגון פאנלים וממירים.

הסכם המיזוג מותנה בתנאים מתלים לרבות קבלת אישור הממונה על התחרות.

עידן זוארץ, מנכ"ל רב בריח. אייל טואג,
עידן זוארץ, מנכ"ל קבוצת רב בריח/אייל טואג

עידן זוארץ, מנכ"ל קבוצת רב בריח: "מדינת ישראל התחייבה ליעד של ייצור 30% מתצרוכת החשמל של ישראל ע"י אנרגיות מתחדשות עד שנת 2030. על אף הפיגור ביישום מדיניות זו, אנו צופים המשך צמיחה משמעותית והאצה של פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת בשנים הקרובות. אין לי ספק כי הניסיון, יכולות התכנון והייצור של שתי קבוצות חזקות- רב בריח ואלקטרה מוצרי צריכה, יהפכו את החברה החדשה לשחקן המוביל באספקת מוצרים לשוק האנרגיה הסולארית בישראל.

יוני צברי, משנה למנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "אנו סבורים כי השילוב בין החברות, ייצור סינרגיה שתאפשר להן למקסם יחד את היתרונות והאיכויות של המוצרים והשירותים שהן מציעות לקהל לקוחותיהן, עם תרומתה המשמעותית של רב בריח לפעילות הסולארית. בתקופה הקרובה אנו נתמקד בפיתוח פעילות המזון בהשקת רשת קרפור, הרחבת רשת 7Eleven, הקמת מועדון כ.אשראי והמשך פיתוח הפעילות הצומחת של מערכות החימום לאירופה - כל זאת תוך המשך חיזוק יתר מגזרי הפעילות."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

על השותפות לעסקה

חברת בריח גולן הוקמה לפני כשנה ע"י חברת הבת, רב בריח אנרגיה בע"מ (70%). בריח גולן הינה פרי שיתוף פעולה של רב בריח אנרגיה בע"מ עם חברת גולן סולאר, חברת יעוץ וניהול פרויקטים ותיקה בתחום הסולארי (66.67% לרב בריח אנרגיה ו-33.33% לגולן סולאר) חברת בריח גולן עוסקת בלוגיסטיקה והפצה של ציוד סולארי כ-One Stop Shop לכלל העוסקים בתחום הסולארי. חברת בריח גולן היא מפיצתה הרשמית בישראל של Trina Solar, אחת מיצרניות הפאנלים הסולאריים המובילות בעולם ושל חברת GROWATT, מיצרניות הממירים הגדולות בעולם.

זרוע האנרגיה של רב- בריח סיכמה שנת פעילות ראשונה מוצלחת והתמקמה בתוך שנה כספק מוביל בענף הסולארי בישראל ע"י שילוב של מוצרים מובילים ומערך לוגיסטי תפעולי מתקדם.

התרחבות קבוצת רב בריח לתחום ההפצה של הציוד הסולארי, המהווה חלק מהותי בשרשרת הערך הסולארית, תרחיב את אחיזתה בשוק הסולארי ותעניק מענה לביקושים הגוברים בתחום הציוד הסולארי אשר זוכה לצמיחה משמעותית בשל מדיניות ממשלתית התומכת בהגדלת שיעור האנרגיה המתחדשת.

אלקטרה מוצרי צריכה פועלת בארבעה תחומי פעילות: הראשון - ייבוא, ייצור, יצוא, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי צריכה חשמליים ומתן שירות למוצרים ("מוצרי צריכה חשמליים"); השני - הפעלת רשתות שיווק קמעונאיות למכירת מוצרי צריכה חשמליים ("מגזר קמעונאות חשמל"); השלישי - פעילות קבוצת הקמעונאות יינות ביתן ("מגזר קמעונאות מזון"); הרביעי - פיתוח והקמה של נדל"ן להשקעה ("מגזר נדל"ן להשקעה"). החברה נכנסה לתחום הציוד והאביזרים לתחום הסולארי לפני כשנה וזאת במסגרת שאר פעילותה בתחומים השונים ומגוונים של הקבוצה.

הערכות הקבוצה ביחס להשקעה בקווי יצור בתחום הסולאר, הגדלת הייצור בתחום הסולאר וגידול בפעילות במגזר האנרגיה הינו מידע צופה פני עתיד, כהגדרתו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח- 1968, המתייחס לאירוע או לעניין עתידיים, שהתממשותם אינה ודאית לרבות ביחס להתקיימותם של תנאים מתלים בהסכם המיזוג המותנים בהסכמות של גופים רגולטורים שלחברה אין שליטה עליהם, התבססות על מידע המבוסס על הערכות ותחזיות החברה נכון למועד זה, אשר יכולות גם שלא להתממש או להתממש באופן מהותי בדרך אחרת, בין היתר, בשל שינויים בתנאי השוק אשר לחברה ו/או לספקיה אין שליטה עליהם, בשל קיומם של מתחרים למוצרי החברה לרבות מוצרי הסולאר, שינויים בביקושים למוצרי החברה וכן בהתאם לגורמי הסיכון לפעילות החברה המפורטים בסעיף 1.31 לפרק א' לדוח התקופתי לשנת 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully