וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדי המו"ל פירסון הצטמצמו ל-174 מיליון דולר ב-2002

יהודה שויצר

3.3.2003 / 10:35

הירידה בהפסדים - על רקע עלייה במכירות ספרי לימוד למכללות בארה"ב וירידה בהוצאותיה על אינטרנט; צופה שיפור נוסף ב-2003, למעט בחטיבת העיתונות FT



פירסון, ההוצאה לאור הגדולה בעולם של ספרי לימוד, דיווחה על צמצום הפסדיה ב-2002 על רקע עלייה במכירות ספרי לימוד למכללות בארה"ב וירידה בהוצאותיה על אינטרנט. הפסדי החברה הצטמצמו ל-174 מיליון דולר, מהפסד של 663 מיליון דולר בשנת 2001. הכנסות החברה עלו ב-2.2% ל-6.73 מיליארד דולר. תוצאות החברה עלו על התחזיות המוקדמות.



מנכ"לית החברה, מרג'ורי סקארדינו, הובילה במהלך חמש השנים האחרונות מדיניות רכישות בהיקף של כ-8 מיליארד דולר על מנת לצמצם את הישענות החברה על הכנסות מפרסום בחטיבת ה"פייננשל טיימס".



לירידה בהפסדי החברה תרמה ירידה חדה בהשקעות החברה בעסקי האינטרנט שלה - השקעה שבעבר גררה את החברה להפסדי עתק. החברה גם קיצצה בכוח אדם כחלק ממהלך גורף של התייעלות.



"בשנה שעברה הצלחנו לשפר את רווחינו (לפני מס), לייצר יותר מזומנים ולשפר את החזר ההון שלנו, על אף המיתון בשוק הפרסום, שהיה קשה מכפי שחזינו", אמרה סקורדינו. סקורדינו ציינה כי חטיבת פינגווין, המתמחה בספרי לימוד, רשמה ביצועים טובים מהצפוי. לגבי העתיד העריכה כי המגמה החיובית בעסקי החברה תימשך גם השנה.



בחלוקה ענפית מעריכה החברה כי בשנת 2003 תימשך הצמיחה בחטיבת ספרי הלימוד. מנגד, בחטיבת FT, המוציאה לאור מגזינים ועיתונים, לא צפוי שיפור על רקע המיתון המתמשך בענף הפרסום העולמי. עם זאת החברה הדגישה כי תמשיך להשקיע בחטיבת FT על מנת להכין עצמה לשינוי לחיוב בשוק הפרסום לכשזה יתרחש. החברה גם מסרה כי תמשיך במהלכי הקיצוצים בשנה הקרובה.



פירסון היא המוציאה לאור של ספרי לימוד הגדולה בעולם. היא מוציאה לאור את ספרי פינגווין, את המגזין "פייננשל טיימס" הבריטי, ומפעילה את האתר העסקי FT.com. כמו כן מחזיקה פירסון ב-50% מקבוצת אקונומיסט, המוציאה לאור את המגזין הידוע "אקונומיסט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully