וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצים לבנק: עוד בנק אמריקאי בדרך לקריסה?

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 11:57

אחרי שהממשל הסדיר את מכירת סיליקון ואלי בנק ורמז על פיתרון גם לבנק סיגניצ'ר, צוללות מניותיו של בנק שלישי: FIRST REPUBLIC BANK. עוד בטרם נפתח המסחר בניו יורק, ירדה מניית הבנק בקרוב ל-60%. מה יעשה הרגולטור?

וול סטריט. ShutterStock
דריכות לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט/ShutterStock

כדור השלג הפיננסי ממשיך להתגלגל: לאחר שהבוקר נודע כי בנק HSBC ירכוש את סיליקון ואלי בנק, שנסגר על ידי הרגולטור בסוף השבוע האחרון, ולאחר שפעילות בנק הקריפטו סיגניצ'ר הועברה לבנק מגשר, כדי למנוע תבהלה בקרב הלקוחות, נראה היה שנבלמה תופעת "הריצה אל הבנק".

אלא שאיתות משלב ה"טרום-מסחר" בוול סטריט, עוד טרם נםפתח המסחר בניו יורק באופן רשמי, מלמד שאפשר שאנו עדיין לא בסוף התהליך: מניית FIRST REPUBLIC BANK איבדה כ-60% מערכה - וכעת נשואות העיניים שוב אל הממשל, בציפיה לראות האם יתערב בפעילות הבנק כפי שעדה בשני המקרים הקודמים.

למרות שעד כה לא גרמו שתי הקריסות לנזק של ממש (מלבד לבעלי הבנק), הרי שנדמה שהתופעה עמוקה מכפי שציפה הרגולטור - ויתכן שיידרשו עוד מהלכים בכדי לעצור את הסחף.

נדמה כי המהלכים שיוזמים הבנקים עצמם - אתמול הודיעה הנהלת הבנק כי יש בידה יותר מ-70 מיליארד דולר במזומן למימון כל התחייבויתיו, שנועדו להרגיע את הרגולציה, הן שמלבות את התבהלה בקרב הלקוחות.

שרה גור, בכירה בבנק "מורגן סטנלי", יוצאת מבנק Signature שבניו יורק, 12 במרץ 2023. רויטרס
בנק סיגניצ'ר בניו יורק - האם עוד בנק בדרך לקריסה?/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully