וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויוונדי יוניברסל צפויה לדחות הצעת רכש של 20 מיליארד דולר לנכסיה בארה"ב

דפנה מאור

3.3.2003 / 11:51

המיליארדר מרווין דיוויס עומד בראש הקבוצה שהגישה את ההצעה; מנהלי יוניברסל מעדיפים להחזיק בחטיבת המוזיקה ולמצוא שותפים להשקעה בנכסים אחרים



הנהלת ויוונדי יוניברסל צפויה להתנגד למכירת נכסיה של ויוונדי בארה"ב לקבוצת משקיעים בראשות מרווין דיוויס. עיקר ההתנגדות הוא למכירתה של חברת התקליטים יוניברסל מיוזיק, אשר נמצאת על כוונת המשקיעים המתכננים הצעת רכש של 20 מיליארד דולר.



הדירקטורים של ויוונדי מעדיפים כי החברה תתמקד בארגון מחדש ותמשיך להחזיק בנכסי המדיה שלה בארה"ב. נושא זה יידון בפגישת דירקטוריון ביום חמישי השבוע.



המשקיע מרווין דיוויס אירגן קבוצת משקיעים הכוללת את קבוצת קרלייל, ביין קפיטל וטקסס פסיפיק גרופ, אשר הסכימו לספק מימון להצעת הרכש של דיוויס. המיליארדר בן ה-77 שלח בשבוע שעבר מכתב הצעה לדירקטוריון ויוונדי, דיווחו "לוס אנג'לס טיימס" ומקורות עיתונאיים אחרים. הנכסים בהם מעוניינים המשקיעים כוללים את אולפני הקולנוע יוניברסל, פארקי השעשועים של יוניברסל וחברת התקליטים יוניברסל מיוזיק.



ויוונדי נקלעה בשנה שעברה למשבר מימון לאחר שמסע רכש בזבזני התפיח את חובותיה לכ-20 מיליארד יורו. מנכ"ל החברה, שהיה אחראי למסע הרכש, ז'אן מארי מסייה, הודח מתפקידו, ובמקומו מונה ז'אן רנה פורטו, העסוק היום במכירת נכסים כדי להקטין את החובות.



מקורות בויוונדי אמרו כי הצעת הרכש של דיוויס נמוכה מדי ואופורטוניסטית מדי. מכירתה של יוניברסל מיוזיק לא באה בחשבון מבחינת ויוונדי, שכן החטיבה היא אחת מיצרניות המזומנים העיקריות של הקונצרן כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully