וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיובנקה עלול לאבד את השליטה בג'נרלי

דפנה מאור

3.3.2003 / 12:13

משקיעים אחרים, ביניהם אוניקרדיטו, מגדילים החזקותיהם בחברת הביטוח; אוניקרדיטו נימק הרכישה ברצונו להשאיר את ג'נרלי בידיים איטלקיות



מדיובנקה, הבנק האיטלקי הפרטי המחזיק במניות של ענקית הביטוח ג'נרלי, עלול לאבד את אחיזת הצבת שלו בחברה למשקיעים אחרים הבונים פוזיציות בג'נרלי. מדיובנקה מחזיק ב-14% ממניות ג'נרלי, ומחזיק ברשת החזקות צולבות בחברות איטלקיות בולטות כמו פיאט ופירלי.



מדיובנקה, שהיה אחראי להדחת שלושה יושבי ראש של ג'נרלי בשנים האחרונות, מאוים עתה על ידי החזקות שבונה אוניקרדיטו, הבנק השני בגודלו באיטליה, בחברת ג'נרלי. אוניקרדיטו רכש 2% ממניות ג'נרלי יחד עם קפיטליה, שהיא בו זמנית גם בעלת המניות הגדולה ביותר של מדיובנקה, ויחד עם שותפיו להשקעה מחזיק בכ-15% ממניות החברה.



אוניקרדיטו נימק את הרכישה של מניות ג'נרלי בכך שהוא רוצה להשאיר את החברה בידיים איטלקיות. דברים אלה כוונו לעובדה שמשקיעים צרפתיים שולטים היום ב-4.2% ממניות מדיובנקה, ועשויים לבצע מהלך השתלטות, לפי הערכות בשוק. ג'נרלי, מצידה, רכשה 2% מאוניקרדיטו. לפי החוק האיטלקי מוגבל כוח ההצבעה של הרוכשת השנייה בעסקת אחזקות צולבות, ולפיכך נדרשים השלטונות באיטליה להכריע היום מי היה הראשון ברכישה מבין אוניקרדיטו וג'נרלי.



זכויות ההצבעה של מדיובנקה בג'נרלי הוגבלו ל-11.6% מסיבות של הגבלים עסקיים. משקיעים נוספים בג'נרלי כוללים את בנק אוף איטלי, המחזיק ב-4.7% ממניות ג'נרלי בקרנות הפנסיה שלו.



ג'נרלי סיימה את 2002 בהפסד ראשון מאז שנות ה-70, לאחר שמחקה את ערך השקעותיה בשוק. החברה, המחזיקה ב-64% ממניות מגדל הישראלית (מגדל: ת"א), הודיעה עם פרסום הדו"ח השנתי כי תקצץ 2,800 משרות בשלוש השנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully