וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תחזית הצמיחה התעלמה מהשלכות הרפורמה?

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 8:57

שירה גרינברג, הכלכלנית הראשית באוצר מודה שתחזיות הצמיחה האופטימיות של ישראל לא לקחו בחשבון מספר אלמנטים שעלולים לאיים עליה, ביניהם גם הרפורמה המשפטית. גם המפקח על הבנקים הדגיש את חשיבות אמון הציבור ליציבות המערכת. הדברים נאמרו בכנס אימפקט

שירה גרינברג. דוברות האוצר,
הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג. תחזית הצמיחה האופטימית אינה כוללת כמה מקדמי סיכון, כגון החמרה במצב הביטחוני, הרפורמה המשפטית וההתפתחויות בארה"ב/דוברות האוצר

שני בכירים, באוצר ובבנק ישראל, התייחסו במהלך כנס "אימפקט" של מגזין ליברל, להתפתחויות הכלכליות האחרונות בארה"ב וכן להשלכותיה האפשריות של המהפכה המשפטית.

הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג, התייחסה, בדבריה לאירועים האחרונים ואמרה: "התחזית שלנו נכון לערב אישור הממשלה את התקצב קרובה ל-3.3% צמיחה ל-2023 ו-3.2% ל-2024. אך לא חישבנו את ההתפתחויות בארה"ב בהיבט הגלובלי, או את הרפורמה המשפטית וההיבט הבטחוני, שמסכנים את הכלכלה המקומית".

יש לציין כי בניגוד לחלק מעמיתיה למשרד האוצר, גרינברג לא חששה לומר בעבר את דעתה על השלכותיה האפשריות של הרפורמה המשפטית - ואף מנתה את הסכנות שבה באוזני השרים.

יאיר אבידן 6. ראובן קסטרו
המפקח על הבנקים, יאיר אבידן. "יציבותה של המערכת הבנקאית קשורה באופן הדוק לאמון הציבור בהצלחתה ובצמיחת המשק"/ראובן קסטרו

"יציבות המערכת קשורה לאמון הציבור"

יאיר אבידן, המפקח על הבנקים, התייחס לקריסת מוסדות פיננסים בארה"ב: "בוחנים מקרוב את קריסת הבנקים בארה"ב. זו הזדמנו חשובה להזכיר את מה שנלקח כמובן מאליו - יציבות המערכת הבנקאית בישראל"

המפקח על הבנקים, הידוע בהתבטאויותיו המתונות, לא התייחס ישירות לרפורמה המשפטית, אך הוסיף: "יציבותה של המערכת הבנקאית קשורה באופן הדוק לאמון הציבור בהצלחתה ובצמיחת המשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully