וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו-פייז: הכירו את הסטרט אפ שהחליט לנצח את הסרטן

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 13:49

מחלת הסרטן שבה לקתה אימו, דחפה את ד"ר רפי חוף להקדיש את זמנו ומרצו למיגור המחלה. החזון אמנם שאפתני, אבל החברה שהקים ביחד עם שותפו, עופר שלו, השיגה כבר כמה פריצות דרך מרשימות

ניו פייז. New Phase,
ניו פייז. שיטה חדשנית לטיפול בגידולים סרטניים/New Phase

אובדן של בן משפחה בטרם עת הוא אחד הדברים הכואבים שנחווה בחיינו, ובמיוחד כאשר הוא מגיע כתוצאה ממחלה קשה. אך בין הכואבים יש גם אלה המבקשים לרתום את כאבם לטובת תקוות התרופה לו.

זהו גם סיפורם של מייסדי חברת הביוטק 'ניו פייז' הישראלית, שפועלים להפוך את מחלת הסרטן ממחלה סופנית למחלה כרונית, עד למיגורה.

החברה הוקמה לאחר שאימו של ד"ר רפי חוף, אחד ממייסדי החברה, חלתה בסרטן הריאות. כאשר ליווה את אימו במהלך מחלתה החל חוף לבחון כיצד ניתן להפוך את הסרטן למחלה שניתן לטפל בה ללא תופעות לוואי ועם השגת אפקטיביות טיפולית בכל נקודת זמן המאפשרת המשך חיי המטופלים.

חוף, המגיע עם רקע בהנדסת מכונות, פיזיקה, כימיה וביולוגיה, פנה לעופר שלו, המגיע מרקע ניהול חברות ביוטק ורפואה ואשר הקים עימו בעבר חברה רפואית אחרת, ושיתף אותו ברעיון. השאר היסטוריה.

הטכנולוגיה שפיתחה החברה נקראת Sarah Nano Particles, על שם אימו של חוף - שרה, ופועלת להרס גרורות תאים סרטניים באמצעות חלקיקי ננו, המוכנסים לגוף החולה ומגיעים עד לגידול הסרטני. המטופל מוכנס למכונה שפיתחה החברה, המייצרת שדה אלקטרומגנטי לא מייינן המוביל לחימום החלקיקים שהוזרקו למטופל, ובכך מחממת את הגרורות אשר רגישות לחום וגורמת למות הגרורות מבלי לפגוע בתאים הרגילים

זאת בעוד בשיטות ההיפרתרמיה הקיימות כיום מחממים את הגידול הסרטני באופן מקומי, דבר שאינו יעיל במצב של גידול מפושט וגרורות.

הטכנולוגיה של החברה מתאימה לכל סוגי הסרטנים המוצקים כדוגמת סרטני הריאות, שד, לבלב, כבד ודומיהם, וכיום פעילה בעיקר בשלב 4 של מחלת הסרטן, המוגדר כ-Unmet need מאחר והטיפולים הקיימים כיום לא מציעים פתרון לשלב מתקדם זה של המחלה.

החברה צופה כי בהמשך הדרך תוכל לטפל גם בשלבים מוקדמים יותר במחלה, ובכך תגדיל את יכולת הטכנולוגיה לטפל בחולי הסרטן, ובו בזמן תגדיל גם השוק לו היא פונה.

נתוני חברת סקרי השוק Precedence Research מראים כי השוק הבינלאומי לטיפול בסרטן עמד על 166.5 מיליארד דולר בשנת 2021, לאחר שעלה כ-9% מ-152.7 מיליארד דולר בשנת 2020, וצפוי לעמוד על 365.99 מיליארד דולר עד שנת 2030, המבטא לו צמיחה של כ-9.1% שנה אחר שנה.

מתוכו גודל שוק הסרטן הגרורתי המפושט מוערך כיום בכ-89 מיליארד דולר, והוא צפוי לעמוד על כ-127 מיליארד עד שנת 2026.

עופר שלו, ניו פייז. אייל טואג,
עופר שלו, מנכ"ל New Phase/אייל טואג

ניו פייז (New Phase), תעודת זהות

תחום פעילות: ביוטק, מדיקל דיווייס (לטיפול בסרטן)

שנת הקמה: 2013

מייסדים: עופר שלו (69) המכהן כמנכ"ל החברה, וד"ר רפי חוף (48)

חזון: להפוך את מחלת הסרטן ממחלה סופנית למחלה כרונית, עד למיגורה, ובכך להציל מיליוני בני אדם בשנה, לצד שמירת איכות חייהם.

עובדים: 25, המחולקים לאורך כל שדרת ההנהלה והפעילות בכ-50% נשים וכ-50% גברים.

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: 30 מיליון דולר (ללא כספי רשות החדשנות).

בין המשקיעים: אריק לוקאץ', יהודה ניר, דודי וורניק וקובי הלפרין.

בין לקוחות החברה: החברה עדיין לא נמצאת בשלב המכירות, אלא בשלב הניסוי הקליני, אותו היא מקיימת בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, ומתכוונת בלהתחיל ניסוי קליני גם במרכז רפואי בארה"ב.

חברות נוספות הפועלות בתחום: אייסקיור (הקפאת גידולים באמצעות הזרקת חנקן נוזלי אל הגידול), נובוקיור (באמצעות שדות חשמליים). בתחום ההיפרתרמיה כל הטיפולים הם מקומיים ולא בסרטן מופשט.

דבר המנכ"ל: "הנחישות והשליחות של חברי הצוות המדעי והטכנולוגי של החברה אפשרו את פריצות הדרך שניו פייז הציגה, ואותם ניסויים קליניים מספקים את העידוד שדוחף להבאת ההצלחה הטכנולוגית לשוק כ-Game Changer, שיציל חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully