וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לסמוטריץ': "מעדיף הסכם קואליציוני על חיי אדם?"

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 12:56

בעקבות הפרסום בוואלה על קיצוץ דרמטי בתקציב תכנית "מגן לצפון", דווקא על רקע המתיחות בצפון ודוח מבקר המדינה על מוכנות נמוכה לאפשרות של רעידת אדמה, פנה שר האוצר לשעבר בשאילתה דחופה למחליפו: "האם הסכמת לקיצוץ והצבעת בעדו?"

חילופי שרים במשרד האוצר\ סמוטריץ' מחליף את ליברמן. רפי בן חקון, לע"מ,
בצלאל סמוטריץ' ואביגדור ליברמן בטקס חילופי השרים במשרד האוצר. על רקע פוטנציאל התלקחות בצפון, מדהים לראות את הקיצוץ הדרסטי בתכנית שתמגן את היישובים/רפי בן חקון, לע"מ

בעקבות המתיחות בצפון, שנמצאת תחת מגבלות פרסום, והתבטאותו של הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ גדי אייזנקוט, שאמר מעל בימת הכנסת "אנחנו נמצאים היום באחת התקופות הביטחוניות החמורות ביותר בעייני מאז יום הכיפורים", פנה היום אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" בשאילתה דחופה לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', על רקע הפרסום בוואלה לפיו משרד האוצר מתכוון לקצץ את תקציב מיגון הצפון לשנתיים הקרובות מ- 500 מיליון שקלים בשנה ל- 100 מיליון שקלים בלבד.

ליברמן, שבתקופת כהונתו כשר בטחון יזם וקידם את תכנית "מגן לצפון", וכשר האוצר תקצב אותה ב- 5 מיליארד שקל, כתב לסמוטריץ, "לאור המתיחות הביטחונית בגבול הצפון ורעידות האדמה שראינו באזורנו, החלטת הממשלה לקצץ בתקציב מיגון הצפון, שהממשלה הקודמת תקצבה ב- 5 מיליארד שקלים, ומטרתה להכין את העורף לאיומים ביטחוניים ורעידות אדמה, עלולה להוביל לפגיעה אנושה בביטחון תושבי הצפון והישובים צמודי הגדר. ברצוני לשאול: האם הסכמת לקיצוץ התכנית והצבעת בעדה? האם נכון לתעדף הסכמים קואליציוניים על פני הצלת חיי אדם?".

מבקר המדינה, מתניה אנגלמן בכנס הגזברים באילת. צילום: יוסי זליגר, אתר רשמי
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. הדוח שלו על מוכנות יישובים בצפון הארץ לרעידות אדמה, רק מחזק את הצורך בהוזפת תקציב ולא בקיצוץ/אתר רשמי, צילום: יוסי זליגר

קורא למחאה ביישובי קו העימות

ליברמן קרא לראשי פורום יישובי קו העימות, למחות נגד ההחלטה לקצץ בתקציב מיגון הצפון וכתב להם: "עם סיום תפקידי כשר הביטחון, ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו דאג להקפיא את התכנית ממניעים פוליטיים. בשנת 2021, מיד עם כניסתי לתפקיד שר האוצר במהלך כהונת הממשלה הקודמת, תקצבנו כחמישה מיליארד שקלים על פני עשר שנים למימוש התכנית בתקציב המדינה לשנים 2021-2022, כפי שאושרה בממשלה ובכנסת.

"לפי הפרסומים, בהצעת התקציב שהוגשה לממשלה בתאריך 24.02.2023, מופיע קיצוץ דרמטי בתקציב שהוקצה ל'תכנית מיגון הצפון'. דווקא לאור המתיחות הגואה בגבול הלבנוני, ורעידות האדמה הקשות שראינו באזורנו לאחרונה, בטורקיה ובסוריה, שחלקן הגיעו עד שטחי מדינת ישראל יש להאיץ את התכנית ובטח שלא לקצץ אותה.

"אתמול פורסם דו"ח מבקר המדינה בו הוא מתריע בפני אסון וקורא לממשלה: לפעול במהירות ובנחרצות לטיפול בנושא רעידות האדמה ויפה שעה אחת קודם. אני קורא לכם ראשי הרשויות, למחות גם כן כנגד ההחלטה ולא לאפשר לראש הממשלה ולשריו להפקיר שוב את ביטחונם של אזרחי הצפון, כפי שכבר עשה נתניהו בעבר כשהקפיא את התכנית עקב שיקולים פוליטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully