וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניפגש ב-2026: תדיראן מכריזה על יעד מאתגר ותכנית ל-4 שנים

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 16:01

בהצגת תוצאותיה של קבוצת תדיראן לשנת 2022 הכירזה החברה על תוכנית אסטרטגית ארבע-שנתית המשקפת, לדבריה את מחויבות ההנהלה והדירקטוריון לפיתוח מנועי הצמיחה ומינוף יכולותיה, כאשר יעד ההכנסות לשנת 2026 עומד על 4.5 מיליארד שקל, פי 2 מההכנסות ב-2022

משפחה - תדיראן. ShutterStock
ניפגש ב-2026: תדיראן מכריזה על יעד מאתגר ומתווה ארבע-שנתית/ShutterStock

קבוצת תדיראן מציגה את תוצאות החברה לשנת 2022, ומצהירה כי היא ממשיכה לפעול ליצירת צמיחה עקבית ומתמשכת עבור ציבור בעלי המניות, עובדיה ולקוחותיה, במסגרת זו היא מכריזה על יעד עתידי מאתגר, אך אפשרי לטענתה, שיכפיל את ההכנסות שרשמה השנה ויוצג בסוף שנת 2026.

את היעד החדש והמתווה האסטרטגי שעשוי להוביל אותה אליו היא מייחסת לחזון שלה, כפי שהוא מוגדר על ידה: "לאפשר סביבת חיים בריאה וברת קיימא באמצעות אנרגיות מתחדשות, אקלים נוח ואוויר בריא, לצד שימור מעמד החברה כמובילה בתחום המיזוג הביתי והמסחרי בארץ".

מטהר האוויר של תדיראן. סטודיו מוסטאש,
התפתחות בתחום הטיפול באוויר כחלק ממטווה אסטרטגי ארבע-שנתי, תדיראן/סטודיו מוסטאש

הקדימה את יעד ההכנסות בשלוש שנים

בשנת 2020 גיבשה הקבוצה אסטרטגיה במסגרתה הוצב יעד הכנסות של כ-2 מיליארד שקל עד לשנת 2025. בפועל, ובהצלחה יתרה, הצליחה תדיראן להקדים את יעד ההכנסות בשלוש שנים (!) והוא נרשם אשתקד (2022) כשההכנסות עמדו על 2.28 מיליארד שקל ושיקפו צמיחה שנתית ממוצעת בין 2020-2022 מכובדת של 52%.

כעת, עם פניה לעתיד, תדיראן מציגה את המתווה האסטרטגי "תדיראן 2026" ולפיו יעד ההכנסות שלה בשנת 2026 הוא 4.5 מיליארד שקל שישקף צמיחה שנתית ממוצעת בין 2022-2026 של 18.5%.

המתווה החדש כולל גם יעד לרווח תפעולי: 450-495 מיליון שקל בשנת 2026 דהיינו 10%-11% רווחיות תפעולית וזאת לעומת רווח תפעולי של כ-214 מיליון שקל בשנת 2022 ששיקף רווחיות תפעולית של 9.4%.

וכיצד תעמוד קבוצת תדיראן ביעד הזה? הקבוצה, שפועלת על בסיס 2 חטיבות: תדיראן מוצרי צריכה ותדיראן אנרגיה חדשה, הכריזה כי חטיבת מוצרי הצריכה, שרשמה אשתקד הכנסות של 1 מיליארד שקל, תצמח עד 2026 לסך הכנסות של 1.82 מיליארד שקל, כלומר סך צמיחה כוללת של 81.8%.

במקביל, חטיבת האנרגיה החדשה, שרשמה אשתקד הכנסות של 1.28 מיליארד שקל, תצמח עד 2026 לסך הכנסות של 2.68 מיליארד שקל, כלומר סך צמיחה כוללת של 109%, כך, על פי היעד שהציבה לעצמה, היא עשויה להגיע בכללותה להכנסות בגובה 4.5 מיליארד שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תמונת אווירה - מזגני תדיראן. תדיראן,
מערכות המיזוג של תדיראן, התוצאות לשנת 2022 והיעד לשנת 2026/תדיראן

צמיחה בשוק האיטלקי והתפתחות אורגנית ביתר השווקים

חטיבת מוצרי הצריכה כוללת את פתרונות מיזוג האוויר הביתי והמסחרי; טכנולוגיות לטיפול והשבחת אוויר; וייבוא, שיווק והפצה של מוצרי חשמל לבנים לשימוש ביתי.

חטיבת האנרגיה החדשה כוללת את תדיראן סולאר (מספקת פתרון שלם למערכות אנרגיה סולארית); תדיראן פתרונות אנרגיה (מערכות אל פסק, סוללות, אגירה ומערכות לניהול טעינת רכבים); ו-VP Solar (פתרון שלם ביבשת אירופה למערכות אנרגיה סולארית ומשאבות חום).

חטיבת האנרגיה החדשה מיועדת להציג שיעור צמיחה גבוה יותר מחטיבת מוצרי הצריכה, ולכן בשנת 2026 היא צפויה להגדיל את נתחה מסך הכנסות הקבוצה ל-60% לעומת 56% נכון לשנת 2022.

כשמדובר בחטיבה זו, קבוצת תדיראן תתמקד, בין היתר, בהמשך צמיחה בשוק האיטלקי והתפתחות אורגנית ביתר השווקים האירופאיים (במקרה של VP Solar); בהגדלת מספר החוזים העסקיים (במקרה של פתרונות אנרגיה, בעיקר אגירה); ובניצול יעיל של צמיחת שוק הרכבים החשמליים, תוך מיקוד בשיווק של עמדות טעינה לכלל סוגי הרכב החשמלי. כמו כן, תפעל החברה לפיתוח פעילות של ייצור וסחר של פרופילי אלומיניום לשוק המקומי ותבחן הרחבת פעילות זו לשווקים בינלאומיים.

באשר לחטיבת מוצרי הצריכה, תתמקד הקבוצה בשימור מובילות בשוק הסגמנט הביתי ובהמשך הרחבת הפעילות וצמיחה בסגמנט המסחרי (כשמדובר במיזוג אוויר); בניצול יעיל של עודף הביקוש בשוק האירופאי למשאבות חום, ולא פחות חשוב - מינוף טכנולוגיית הטיפול באוויר, Tadiran Airow, ששנת 2023 היא השנה המסחרית הראשונה של הטכנולוגיה, כאשר ה-Go To Market של הקבוצה מתמקד בשלב זה במפיצים B2B במספר שווקים שונים.

תדיראן SUPREME. ShutterStock
מערכות המיזוג, והטיפול באוויר ישמרו על מוביליות החברה?/ShutterStock

צמיחה שנתית מכובדת של 57.6%

תדיראן, שמעסיקה כ-600 עובדים (כולל בייצור ובשירות), היא חברה מובילה בתחום מיזוג האוויר וככזו היא מספקת פתרונות שונים למיזוג האוויר, הן לשוק הפרטי והן לשוק המסחרי ובעזרת אתר החברה ניתן להתאים את המזגן המתאים לחלל ולאופי המבנה וזאת על מנת לאפשר מיזוג אוויר יעיל וחסכוני באנרגיה.

באשר לתוצאות הכספיות של הרבעון הרביעי לשנת 2022 ושל השנה כולה עדכנה תדיראן כי הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי עמדו על 492.7 מיליון שקל ושיקפו צמיחה של 32.7% לעומת הרבעון המקביל של 2021.

כפי שציינה תדיראן בהודעתה המוקדמת לפני כחודש וחצי, על רקע מימוש מלאי יקר ושיערוך האופציה והתמורה המותנית ברכישת VP Solar, רשמה החברה ירידה ברווחיות התפעולית: הרווח התפעולי עמד ברבעון הרביעי על 29.2 מיליון שקל לעומת 35.2 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2021, וה-EBITDA עמד על 40.4 מיליון שקל לעומת 44.3 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2021.

בגין השנה כולה, רשמה החברה הכנסות של 2.28 מיליארד שקל, צמיחה שנתית של 57.6% - ובכך, כאמור, השיגה את היעד שאמורה הייתה להשיג רק בשנת 2025.

הרווח התפעולי בגין כל השנה עמד על 214.4 מיליון שקל, צמיחה שנתית של 15.2% ואילו ה-EBITDA עמד על 257.4 מיליון שקל, צמיחה שנתית של 22.3%.

משה ממרוד מנכ"ל תדיראן. סיון פרג',
משה ממרוד, מנכ"ל תדיראן ובעל השליטה בחברה/סיון פרג'

"נשמור על מובילות ונרחיב פעילות"

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד לבעלי המניות החברה בסך של כ-3.5 מיליון שקל. סך הדיבידנד לבעלי מניות החברה שהוכרז על חלוקתו על חשבון שנת 2022 מסתכם בכ-43.2 מיליון שקל, המהווה כ-50% מהרווח הנקי של החברה בשנת 2022 ללא זכויות שאינן מקנות שליטה (סך הדיבידנד שחולק במהלך שנת 2022 הסתכם בכ-73.4 מיליון שקל).

משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה: "אנו מציגים כעת את תוצאות הרבעון הרביעי שבהתאם להודעתנו המוקדמת הושפעו לרעה כתוצאה ממימוש מלאי יקר, האטה במכירות מוצרי צריכה בישראל ושיערוך האופציה והתמורה המותנית עבור רכישת VP Solar.

עם זאת, מן הראוי לזכור כי לפני שנה הודענו על השגת יעד התוכנית האסטרטגית של שנת 2020 להכנסות של מעל 2 מיליארד שקל בשנת 2025 - וכעת, שנתיים מוקדם מהצפי, השגנו יעד זה ולכן, אנו מציגים היום תכנית אסטרטגית חדשה במסגרתה נפעל להכפלת ההכנסות לכ-4.5 מיליארד שקל לשנת 2026 - דהיינו בעוד 4 שנים - עם רווחיות תפעולית של 10%-11%. התוכנית מתבססת על הרחבת הפעילויות הקיימות של הקבוצה ומבטאת את ביטחוננו ארוך הטווח בעוצמת ומובילות הקבוצה".

עוד ציין ממרוד כי: "בכוונתנו לשמר את המובילות של הקבוצה ולהרחיב את פעילות מיזוג האוויר והטיפול באוויר. אנו רואים בפעילות זו פוטנציאל רב לצמיחה, בין היתר דרך החדרת מוצרים חדשים בעלי ערך מוסף דוגמת Tadiran Airow וייצור ומכירת משאבות חום לשוק המקומי והאירופאי. זרוע האנרגיה אותה הקמנו מהווה כיום מעל ל-50% מפעילות הקבוצה.

אנו מהווים שחקן מרכזי בתחום אגירת אנרגיה ואספקת מערכות סולאריות בישראל ו-VP Solar, החברה שרכשנו, מתבססת כשחקן מוביל בשוק האירופאי וממשיכה את המומנטום החזק בעסקיה ובכך מקטינה את התלות שלנו בשוק המקומי.

עברנו מחצית שניה מאתגרת, ולמרות זאת אנו נשארים אופטימיים באשר לעתיד ומעריכים כי מגזר מוצרי הצריכה יציג השנה גידול במכירות ויחזור לשיעורי רווחיות של כ-10%, זאת לנוכח הירידה החדה במחירי ההובלה והשיפור בעלויות הרכש. במקביל, נמשיך לבחון שיתופי פעולה והשקעות בארץ ובחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully