וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות הצטרף לבכירי המשק: תומך בפשרת הנשיא

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 12:37

מאז פורסם מתווה הנשיא לרפורמה בהסכמה, התייצבו לצדו כמעט כל בכירי המשק: מראשי הבנקים ועד למעסיקים החשובים, כולל יושבי הראש של שתי יצרניות המזון הגדולות בישראל, שטראוס ותנובה. בין התומכים בולט ארנון בר-דוד, שעד כה נמנע מהזדהות עם אחד הצדדים

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, 10 במרץ 2020. אגף הדוברות בהסתדרות, אתר רשמי
ארנון בר דוד ודובי אמיתי (ארכיון). הביעו אמש תמיכה משותפת - בשם העובדים והמעסיקים, במתווה הפשרה של הנשיא/אתר רשמי, אגף הדוברות בהסתדרות

זמן קצר לאחר פרסום מתווה השפרה לרפורמה משפטית בהסכמה, שהציע נשיא המדינה, יצחק הרצוג - ובעוד חברי הקואליציה ממהרים לפסול אותה על הסף ולהציגה כחד-צדדית, מיהרה הצמרת הכלכלית של ישראל להתייצב לימין הנשיא ולתמוך ביוזמת הפשרה.

בין התומכים ניתן למנות את ראשי הבנקים הגדולים: לאומי, הפועלים, מזרחי טפחות, דיסקונט, הבנק הבינלאומי ואחרים, וכן מעסיקים גדולים במשק, ביניהם היו"רים של שתי ענקיות המזון, תנובה ושטראוס, הראל ויזל, ליאורה עופר ורבים אחרים.

אלא שתמיכתם של אלה אינה מפתיעה: חלקם היו בין הראשונים להתריע מפני השלכות המהפכה המשפטית על הכלכלה ורובם ככולם התייצבו להגנה על נגיד בנק ישראל, עוד בטרם פרסם הנשיא את מתווה הפשרה שלו.

לעומת זאת, לתומכים במתווה הנשיא הצטרף שחקן חיזוק משמעותי בדמות יו"ר ההסתדרות, שביחד עם יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הודיע על תמיכתו ביוזמה שהציג הרצוג. מדובר בתוספת כוח חשובה לנשיא, שלנוכח הדחייה על הסף שספג מראש הממשלה וסביבתו, מבקש להציג קשת רחבה של תומכים.

תמיכת הבכירים בנגיד בנק ישראל - https://finance.walla.co.il/item/3565741

נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס הענקת תואר אזרחות כבוד של העיר תל אביב-יפו. 13 במרץ 2023. ראובן קסטרו
הנשיא יצחק הרצוג. מצליח לגבש חזית רחבה של תמיכה א-פוליטית ביוזמה, לנוכח ההתנגדות מצד ראש הממשלה וסביבתו/ראובן קסטרו

בהודעה משותפת שפרסמו השניים נאמר כי הם מביעים תמיכה מלאה במתווה נשיא המדינה וקוראים לכלל ראשי המפלגות ולכל חברי כנסת ישראל להתייצב כמקשה אחת מאחורי היוזמה.

"בשם כלל העובדים והמעסיקים במשק אנו קוראים לכולם להתייצב ולהביע אמון והסכמה במתווה שהוצג על ידי נשיא המדינה. תעצרו הערב את הכאוס החברתי והכלכלי והשיבו לכולנו את התקווה". כך נאמר בהודעה המשותפת.

עד כה הקפידה ההסתדרות שלא להצטרף לצעדי המחאה נגד המהפכה המשפטית ואף העלתה קמפיין שקורא להידברות והסכמה. האם מתווה הנשיא הוא מבחינתה קו פרשת המים?

מוקדם עדיין לקבוע, אך ההנחה היא שאם הקואליציה תמשיך את הקו התקיף שדחה את פשרת הנשיא על הסף, יתכן וגם ההסתדרות והעומד בראשה, שעד כה היו נאמנים למאמצים להשגת פשרה, יתקרבו לרגע האמת שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully