וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבוא מוצרים בני קיימא ממשיך להידרדר: ירידה של 35% בינואר-פברואר לעומת התקופה המקבילה אשתקד

אמיר טייג

3.3.2003 / 13:50

שיפור קל של 4% ביבוא מוצרים בני קיימא בחודש פברואר לעומת ינואר בעקבות עלייה של 12% ביבוא מכוניות; עלייה של 487% ביבוא סיגריות * הממשלה סיימה את פברואר עם גירעון גדול של 2.8 מיליארד שקל; צניחה של 9% בגביית מסים



נתוני יבוא מוצרי בני הקיימא המתפרסמים היום ממשיכים להעיד על המיתון הקשה במשק הישראלי. אגף המכס במשרד האוצר מדווח היום על ירידה של 35% ביבוא מוצרי בני קיימא בחודשיים הראשונים של השנה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בהשוואה בין חודש פברואר הנוכחי לאשתקד עולה כי נרשמה ירידה מתונה יותר של 22% בלבד. בדיווח של האוצר קיימת גם נקודה אופטימית. בחודש פברואר נרשמה עלייה של 4% ביבוא, לעומת חודש ינואר 2003.



סך היבוא, אשר מחושב במחירי עלות ליבואנים, הסתכם בחודש פברואר בכ-87.8 מיליון דולר - לעומת 112 מיליון דולר בפברואר 2002. יבוא מכוניות נוסעים, המרכיב כ-75% מערך היבוא, רשם ירידה של כ-28% לעומת פברואר 2002 - אך בהשוואה לחודש ינואר נרשמה עלייה של 12% בערך היבוא, שהסתכם בכ-65.5 מיליון דולר. עליה זו לעומת פברואר היא הגורם העיקרי לשיפור נתוני היבוא בחודש זה לעומת ינואר. בשאר סעיפי היבוא, מלבד הסיגריות, נמשכה הירידה.



הסעיף השני בגודלו בערך היבוא הוא סעיף הסיגריות. ערך יבוא הסיגריות הסתכם בכ-8.8 מיליון שקל בחודש פברואר, לעומת 1.5 מיליון דולר בלבד בפברואר 2002 - עלייה של 487%. גם בהשוואה לחודש ינואר נרשמת עלייה בסעיף זה של 9%.



כל מוצרי החשמל רושמים הצטמקות בפברואר, כאשר את הירידה מובילים מדיחי הכלים אשר ירדו ב-36% לעומת חודש פברואר 2002. ביבוא הטלוויזיות נרשמה ירידה של 37%, וביבוא מכונות הכביסה נרשמה ירידה של 26%.



שנת המיתון השלישית אליה נכנס המשק הישראלי, והתחזיות העגומות לגבי יציאת המשק ממצב זה גורמות לירידה חדה בצריכה הפרטית הנובעת מירידה בשכר הריאלי, והעדפה לדחות הוצאות בשל אי הוודאות הכללית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully