וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת העגורן: מאירועי הביטוח המשמעותיים בשנים האחרונות

16.3.2023 / 14:11

החשש מקריסת העגורן באשקלון הוא שהנזק האדיר שנגרם לרציף יביא להשבתת תחנת הכוח כולה ולהפסדים כספיים אדירים, וזה רק אחד האספקטים בתאונה המחרידה

קריסת עגורן במזח תחנת הכוח רוטנברג, הסמוכה לאשקלון, 14 במרץ 2023. יוסי וייס, חברת החשמל, אתר רשמי
קריסת העגורן. נזק עצום בהרבה אספקטים/אתר רשמי, יוסי וייס, חברת החשמל

קריסת העגורן מהווה את אחד מאירועי הביטוח המשמעותיים ביותר שאירעו בישראל בשנים האחרונות - כך עולה מהערכות של גורמים בכירים בענף הביטוח. על פי כתבה שפורסמה אתמול במגזין "פוליסה", חברת החשמל מבוטחת באמצעות הברוקר AON ישראל, כאשר הביטוח נעשה בידי קבוצת מבטחים בלונדון. מעבר לאסון האנושי, החשש הוא כי הנזק האדיר שנגרם לרציף יביא להשבתת תחנת הכוח כולה ולהפסדים כספיים אדירים.

כאמור, העגורן שקרס הוצב על קו המים ליד מסוע הפחם של תחנת רוטנברג. בשני בלילה, סביב השעה 23:30, נשבו באזור רוחות עזות למשך כעשר דקות וגרמו לקריסה. חברת החשמל הבהירה כי היא תקים צוות שיתחקר את העגורן שקרס בתחנת הכוח באשקלון האירוע.

מדוע מעריכים כי מדובר על אחד מהנזקים הגדולים בענף הביטוח?

ראשית, עלותו של עגורן, שינועו והתקנתו, מגיעים על פי הערכות לעשרות מיליוני שקלים. מדובר על עגורן שמשקלו העצמי יותר מ-1,000 טון והוא מיועד לפריקת פחם מאוניות. הוא נע לאורך מזח ובמקביל לאוניות ופורק את הפחם באמצעות כף גדולה (יעה חופניים) שחופן כ- 22 טון פחם בכל סיבוב. אלה כפות איסוף הידראוליות ענקיות החופנות את הפחם ומרימות אותו לגובה. כפות אלו נוסעות לאורך זרוע העגורן כמו קרונית ונפתחות מעל למשפך שמזרים את הפחם אל מסוע הפחם.

בנוסף, קריסת העגורן הסבה נזק משמעותי לרציף שהושבת בעקבות כך, מה שיחייב את תיקונו או בנייתו מחדש - מהלך שטומן בצידו עלויות כבדות בגובה מוערך של מיליוני שקלים.

לא ברור בנקודה זו מה מידת ההשפעה של הקריסה על פריקתן השוטפת של האוניות, אולם סביר להניח כי הדבר יסב נזק תפעולי, שגם הוא מתורגם להרבה מאוד כסף.

ולסיום, לצד הנזק הרכושי והשלכותיו הישירות והעקיפות, לצערנו, האירוע הסתיים במוות: גופתו של הדייג נפתלי אדרי אותרה אתמול ועקבותיו של עובד אחר עדיין לא נמצאו. זמן לא רב לאחר הקריסה, חולץ מהמים עובד נוסף עם פציעה בדרגת חומרה בינונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully