וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניר ברקת כועס? שיבדוק כמה מיוקר המחיה תלוי בממשלה"

עודכן לאחרונה: 17.3.2023 / 10:32

עושים סדר לפסח עם רמי לוי: הוא מאמין שהמחירים עוד ירדו, זועם על האשמת הקמעונאים ביוקר המחיה, לא חושש מרשתות בינלאומיות שייכנסו לישראל וחושב שהרפורמה צריכה לעבור, אבל רק בהידברות וללא תנאים מוקדמים

רמי לוי בפתיחת סניף חדש בתל אביב, 1 ביוני 2021. יותם רונן
רמי לוי: " "אם לא יעשה שינוי במדינות הממשלה, המחירים בישראל יהיו תמיד יקרים יותר מחו"ל והמדינה אשמה"/יותם רונן

בכל ערב פסח, עם ההכנות לחג, אני תמיד משוחח עם רמי לוי בעל השליטה בשיווק השקמה. האיש שלנצח יזוהה עם העוף בשקל, יימצא באולפנים, מגן על הקמעונאים ורשתות השיווק ועל הדרך מנסה לחנך את הצרכן.

"לפני כמה שבועות היו התייקרויות שנעצרו. בימים האחרונים נעשים מבצעים מעמיקים לגבי שורה של מוצרים ובאופן יחסית המחירים השנה יהיו נמוכים יותר" אומר לי לוי.

אבל ביחס לפסח בשנה שעברה יש התייקרויות?
"זה נכון המוצרים עלו לעומת פסח שנה שעברה אבל המגמה משתנה. צריך לזכור שאנחנו תלויים מאוד בחומרי הגלם שמתייקרים. אני מאמין ששבוע לפני הפסח המחירים יהיו יותר זולים. בקרוב יהיו מבצעים יותר מעמיקים, זאת כדי לבוא לקראת הצרכנים לקראת החגים".

"עובדתית אנחנו עובדים כיום על רווח גולמי יותר נמוך כדי ללכת לקראת מי שקונה אצלנו במשך כל השנה. המותג הפרטי התייקר אבל באופן יחסי הוא לא עלה הרבה. הצרכן חייב להבין שיש לו כוח עצום בידיים ושלא יקנה בכל מחיר. ניתן להשיג כיום מוצרים במחירים סבירים. לא חייבים ללכת בכל מחיר על מותגים"

זה נכון אבל גם מוצרי המותג הפרטי אצלך התייקרו מאוד
"כיום המותג הפרטי מהווה אצלנו 26%-27% ממחזור המכירות. אנשים מתחילים להבין שהמותג טוב ויותר ולמרות התייקרויות שהיו הוא עדין זול בעשרות אחוזים לעומת המותגים המוכרים. ניתן לנצל גם את תו הקנייה של רמי הלוי".

"אנחנו מוכרים יותר זול ואותם ועדי עובדים שקונים אצלנו מקבלים ערך מוסף יותר גבוה ולכן מעדיפים את תווי השי שלנו. עובדתית יש השנה עלייה של 25% במכירות תווי השי מול השנה שעברה. אנחנו מאפשרים שימוש בכל הרשתות אבל 80% מהמחזיקים בתו הקנייה מעדיפים אותנו".

אני מבין שגם ישראייר היא חלק מאפשרות השימוש בתו
"בהחלט כן. ישראייר שמחה בחלקה וגדלה והולכת. גם המחירים טובים. יש לנו סינרגיה עם רשתות בתי מלון באירופה שאותם אנחנו קונים וכך אנחנו מוזילים את המחירים. ישראייר חוותה בעבר תקופות קשות מאוד והתקופה הנוכחית היא הכי טובה מבחינתה".

אתה מדבר על ירידות מחירים, אבל שר הכלכלה ניר ברקת - שהוא חבר שלך - מזהיר את הקמעונאים והרשתות לקראת החג בעקבות העלאת המחירים
"אני לא יודע אם ניר ברקת כועס. אם כן, הוא צריך לבדוק עד כמה יוקר המחייה תלוי בממשלה. מיסוי גבוה, רגולציה ובירוקרטיה לא תלויים בנו. אנחנו חברות בורסאית ואתה יכול לקרוא בדוחות שאני מרוויח על מגבונים 2.5% מהעלות. גם את אוותר על הרווח זה לא יפתור את בעיית יוקר המחייה".

"אם לא יעשה שינוי במדינות הממשלה המחירים בישראל יהיו תמיד יקרים יותר מחו"ל והמדינה אשמה. מה לעשות? אני משלם ארנונה מים חשמל או מיסים אחרים בישראל ולא במקום אחר".

אמרת לו את זה בפגישה שהוא קיים עם הקמעונאים?
"לא כל נציגי הרשתות היו בפגישה. אני נפגשתי עם השר בנפרד ואמרתי לו את הסיבות ליוקר לדעתי ליוקר המחייה".

השר בונה על כניסת רשתות מחו"ל כמו קרפור או הרשת ההולנדית SPAR. האם התחרות איתם תוריד מחירים?
"אנחנו בעד כניסת רשתות מחו"ל ולא חוששים מתחרות. האם באמת הם יצליחו להוריד מחירים? זה לא יותר מכותרת והן לא יעזרו בכלום. עזוב שטויות. הרשתות הישראליות, כולל הזרות, קונים את מרבית את התוצרת בארץ - אז במה הוא יכול להיות יותר חזק ממני?".

"הוא לא יכול לקנות יותר זול. אבל כל אחד רוצה לייצר כותרת כאילו מטפלים ביוקר המחייה. נראה לך שהם ימכרו מוצרים בלי כשרות? האם הם יכולים לקנות פירות וירקות בחו"ל ולייבא לישראל? גם מרבית הבשר והעופות נקנים בארץ".


"בשום מצב הם לא יצליחו לקנות יותר זול ממני. כולם רוצים להרוויח ולכן הם לא יצליחו להוריד מחירים".

רמי לוי מגזין קטנה. יחצ,
"למחאה אין שום השפעה על הפדיונות שלי"/יחצ

מדוע לא השתתפת בפגישות אנשי העסקים עם נשיא המדינה בנוגע לרפורמה המשפטית?
"לא הייתי בפגישה כי לא זימנו אותי. אפילו לא סיפרו לי על כך, וטוב שכך. אני לא עוסק בפוליטיקה אלא בסיוע ל-2.5 מיליון לקוחות במלחמה ביוקר המחייה ובתשלום שכר ולעשרת אלפים עובדים שאני מעסיק. זאת ההפגנה שלי".

אבל מה בכל זאת אתה אומר על המהפכה המשפטית?
"אגיד לך משהו ברור. כל דבר צריך לעשות בהדברות. 99% המפגינים תומכים ברפורמה בתנאי שתעשה בהדברות. אם שני הצדדים עקשנים אז שירדו מהסולם ושיבואו לדבר. לא צריך תנאים מוקדמים כמו להפסיק את החקיקה. שמע, רפורמה צריכה להיות וכולם אומרים את זה אבל רק צריך הידברות".

אבל בכל זאת המפגינים לא רוצים לדבר, אולי בצדק מבחינתם, כדי שלא ליפול במלכודת של ביבי
"יכול להיות אבל בסוף יש קלפי. אנחנו מדינה דמוקרטית ובעוד 4 שנים יהיו בחירות, אז אם הרפורמה היא משהו לא טוב, נדבר בקלפי".

אתה משתתף בהפגנות?
"אני לא הולך להפגנות. ועדין לא אכפת שאנשים יפגינו אבל שלא יפגעו במדינה או שיסגרו כבישים. לא צריך לפגוע במדינה. יש לנו מדינה אחת ולא תהיה מדינה אחרת. צריך לשמור על המדינה למרות חילוקי הדעות. גם אם חושבים אחרת אסור להרוס את המדינה".

הן משפיעות על הפדיון שלך?
"בעניין הפדיונות לא מרגישים השפעה לרעה אלא להפך. לאנשים יש פחות כסף בגלל הריבית הגבוהה והמשכנתא ולכן הם באים אלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully