וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת ערר: אין לשלם יותר מאגרה אחת על הליך נתון

מירי ריילי

3.3.2003 / 16:41

מגישי הערר ביקשו לא לחייבם באגרה, כיוון שהתיקון לחוק התכנון והבנייה שהטיל את האגרה התקבל לאחר שהוגש הערר; הוועדה קבעה כי האגרה מהווה תשלום כפול



ועדת הערר המחוזית של משרד הפנים (מרכז) קיבלה באחרונה לדיון ערר על החלטת שמאי שמונה לתוכנית של בעלי קרקע, ולא חייבה את מגישי הערר באגרה. מגישי הערר ביקשו מהוועדה לדון בעניינם בלא לחייבם באגרה, למרות תיקון שבוצע בימים אלה בחוק התכנון והבנייה במסגרת חוק ההסדרים במשק.



התיקון קובע כי כל המבקש להגיש ערר ישלם לאוצר המדינה אגרה בשיעור של 2.5% מסכום הערר, אם סכום התביעה גדול מ-480 אלף שקל. לפי פסיקת ועדת הערר, אין כוונת החוק להטיל את האגרה בגין עררים על החלטות של שמאי מכריע, מצב בו כבר נעשתה פנייה של עורר לוועדת הערר ותביעת הפיצויים הוגשה קודם לכן. מגישי הערר יוצגו על ידי עו"ד צבי שוב ממשרד עוה"ד משה שוב.



מגישי הערר הם בעלי קרקע שביקשו לערער על החלטת אלי ליפה, שמונה לשמאי מכריע. ליפה קבע שיינתן להם פיצוי של כ-319 אלף דולר, אך בעלי הקרקע ביקשו להגדילו.



ועדת הערר קבעה כי הטלת אגרה במקרה זה כנגזרת של סכום דרישת הפיצויים נראית כמעשה רטרואקטיווי, משום שהתיקון לחוק שהטיל את האגרה התקבל לאחר שהוגש הערר. בנוסף לכך, האגרה מהווה הטלת עול כבד, שכן יש בה משום תשלום כפול: פעם בעת הגשת הערר על תוכנית הבנייה, ואחר כך בעת הגשת הערר על החלטת השמאי המכריע. ועדת הערר קבעה כי חיוב אגרה במצב זה עלול לפגוע ביכולת ובזכות למצות הליכים לפי הדין, ולפגוע שלא בצדק בעוררים, תוך פגיעה בזכויות ובעקרונות יסוד של המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully