וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות שערים במניות הטכנולוגיה המובילות; פאלם נופלת ב-8% לאחר אזהרת רווח

יהודה שויצר

3.3.2003 / 16:57

מיקרוסופט עולה ב-1.7%; קפיטל וואן פיננשל נופלת ב-10% לאחר שהודיעה על עזיבת סמנכ"ל הכספים שלה; IBM עולה ב-1%



עליות שערים נרשמות בפתיחת שבוע המסחר בוול סטריט, עת מניות הטכנולוגיה המובילות סוחפות את השווקים מעלה. אינטל עולה ב-0.5% ומושכת את מדד מניות השבבים לעלייה של 1.2%. הנאסד"ק והדאו עולים בשיעור של עד 1%.



הצריכה הפרטית בארה"ב ירדה בינואר ב-0.3% זו הפעם השנייה תוך 14 חודשים, כך דיווח משרד המסחר של ארה"ב. הצריכה ירדה בניגוד לתחזיות לעלייה של 0.1%. במקביל גדלה ההכנסה הפרטית ב-0.3%, לעומת תחזיות לעלייה של 0.4%. במונחים ריאליים גדלה ההכנסה הפנויה לנפש ב-0.2%. שיעור החיסכון הפרטי צמח ל-4.3% לעומת 3.9% בדצמבר.



יצרנית מחשבי כף היד פאלם (סימול PALM) פירסמה אזהרת רווח לרבעון הנוכחי על רקע ירידה חדה במכירות לשוק האמריקאי. החברה גם מסרה כי תפחית ברבעון הנוכחי כ-40-45 מיליון דולר בגין הוצאות הארגון מחדש, הכוללים קיצוץ של 19% מכוח העבודה שלה. בגין ירידת ערך הנדל"ן בעמק הסיליקון תבצע החברה הפחתה של 100 מיליון דולר. מניית פאלם, שנפלה ב-11.2% ביום שישי, מאבדת כעת 8% נוספים.



ענקית השבבים אינטל עולה ב-0.5% לאחר שבתי ההשקעות מריל לינץ', UBS וורבורג ו-SG Cowen התייחסו לתחזיות שפירסמה החברה בסיפוק, ו-UBS אף אמר כי החברה מסוגלת לעלות על תחזיות הרווח.



אינטל פתחה היום בקמפיין שיווקי בהיקף 300 מיליון דולר לסדרת מעבדים חדשה שפותחה בישראל. סנטרינו (Centerino), משפחת המעבדים החדשה של אינטל למחשבים ניידים, פותחה במרכז הפיתוח של החברה בחיפה בשלוש השנים האחרונות תחת שם הקוד בניאס. סדרה זו תושק רשמית ב-12 במארס.



מוקדם יותר היום דווח על עלייה של 22% במכירות השבבים ברחבי העולם בחודש ינואר. מנתוני איגוד תעשיית המוליכים למחצה עולה כי מכירות ינואר הסתכמו ב-12.2 מיליארד דולר, לעומת 10 מיליארד דולר בינואר 2002. עם זאת, ביחס לדצמבר נרשמה ירידה של 2.4%, הנובעת מאפקט עונתי. על פי הערכות האיגוד יצמחו מכירות השבבים השנה בכ-10% - כשאת המכירות תניע ההתאוששות בהוצאות חברות על טכנולוגיה.



על רקע דו"ח זה עולה טקסס אינסטרומנטס, יצרנית שבבי האלחוט המובילה, עולות ב-1.5%; AMD מתחזקת ב-2%.



מניות הטכנולוגיה המובילות רושמות עליות. מיקרוסופט עולה ב-1.7%; IBM מתחזקת ב-1%.



ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל נמצאת במגעים לרכישת יצרנית מוצרי טיפוח השיער הגרמנית וולה בסכום שיכול להגיע לכ-6 מיליארד דולר. מדיווח של "הוול סטריט ג'ורנל" עולה כי פרוקטר אנד גמבל פנתה לוולה ושני הצדדים נכנסו למשא ומתן. עם זאת, המו"מ נמצא בשלב התחלתי בלבד וייתכן שוולה תחליט לבסוף לא למכור. מניות פרוקטר עולות בכ-1%.



קפיטל וואן פיננשל (סימול COF) נופלת ב-10% לאחר שהודיעה כי סמנכ"ל הכספים שלה, דיוויד ווילי, התפטר מתפקידו. ווילי קיבל אזהרה מרשות ני"ע כי בכוונתה להמליץ בפתיחת הליכים פליליים נגדו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully