וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס העלתה הריבית למשקיעים בגלעד ב-0.3% בעקבות הגיוס של לידר ושות'

אילן מוסנאים

3.3.2003 / 17:22

כך נודע ל-TheMarker; הגלעד ישלם בשנה הראשונה ריבית של לייבור + 5.3% לעומת לייבור + 5% במקור; בנק לאומי העלה את הריבית בהנפקה שלו ב-0.15%



התחרות על כספי הגופים המוסדיים בהנפקות המכשירים המט"חיים מתחילה לשאת את אותותיה, ומאלצת את המנפיקים לשפר את התנאים בגיוסים.



הבוקר פורסם בלעדית ב-TheMarker, כי בנק לאומי העלה את הריבית המקסימלית במכרז המוסדי לגיוס שערך היום מרמה של ליבור פלוס 1.25%, לרמה של ליבור פלוס 1.4%. הבנק מתכוון לגייס בין 250 מיליון שקל למיליארד שקל בהנפקת כתבי התחייבות נדחים.



כעת נודע ל-TheMarker כי גם בית ההשקעות אקסלנס, שביצע היום את הגיוס המוסדי בהנפקת הגלעד, שיפר כלפי מעלה את הריבית שהאיגרת תשלם למחזיקים בה בשנה הראשונה - לרמה של לייבור + 5.3%. התשואה הדולרית למשקיעים המוסדיים במונחי הלייבור היום עומדת על כ-6.8%, ובתוספת עמלות ההפצה היא תעמוד על כ-7.25%.



בתנאים המקוריים התחייבה הגלעד לשלם למחזיקים בה ריבית שנתית קבועה, השווה לשער ריבית הליבור לתקופה של 12 חודשים ביום ההנפקה, ובתוספת של כ-5% - שתשולם בתשלום אחד בתום תקופת השנה הראשונה.



החל מהשנה השנייה ואילך, ישלם הגלעד ריבית על בסיס יומי - פעמיים בשנה, בשיעור השווה לריבית הלייבור לחצי שנה ובתוספת של 2.5%, וזאת עבור כל יום בו שיעור ריבית הלייבור לתקופה (שהיום עומד על 1.34%) לא תעבור את רמת ה-6%. עבור ימים בהם ריבית הלייבור תהיה גבוהה מ-6%, לא תשולם ריבית.



ל-TheMarker נודע עוד כי הסיבה להעלאות התשואות על ידי לאומי ואקסלנס, היא הגיוס שמתכוון לבצע גוף שלישי - בית ההשקעות לידר ושות'. לידר מסר היום כי בכוונתו לגייס ביום חמישי הקרוב סכום של למעלה מ-250 מיליון שקל, בהנפקה של שתי סדרות אג"ח הצמודות למט"ח.



הסדרה הראשונה, דולב א', שתהווה תחליף לגלבועים של ממשלת ישראל - תהיה צמודה לדולר בריבית משתנה של לייבור + 1.25%, ותהיה קשורה לסיכון פשיטת רגל של ממשלת ישראל.



הסדרה השניה, דולב ב', תהיה דומה לגלעד של אקסלנס. היא תונפק לטווח של 12 שנה, תהיה צמודה לדולר ותי שא ריבית בשיעור של כ-7%-7.25% בשנה הראשונה.



בשנה השנייה תניב האיגרת ריבית יומית מותנית, שתשולם כל חצי שנה בשיעור של לייבור + 2.5% עבור כל יום בו ריבית הלייבור בין השנה הראשונה והתשיעית תנוע בין אפס ל-6.0%, ומהשנה העשירית ועד ה-12 בין 0 ל-6.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully