וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לווייתן נוסק עם הצינור השלישי: שווה 12.5 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 14:07

בדרך לשווי של כ-60 מילירד שקל? כך עולה מדוח המעודכן שפרסמה שותפות NewMed Energy לגבי עתודות, משאבים מותנים ונתוני תזרים מהוון של מאגר לווייתן

אסדת לוויתן. אלבטרוס, צילום מסך
לוייתן בשווי 12.5 מיליארד דולר. בזכות קידום פרויקט הצינור השלישי/צילום מסך, אלבטרוס

לפני זמן קצר פרסמה שותפות NewMed Energy דוח עתודות, משאבים מותנים ונתוני תזרים מהוון מעודכנים (DCF) למאגר לוויתן. הדוח נערך על ידי חברת הערכת המשאבים המובילה Netherland Sewell and Associates, Inc (NSAI).

בתזרים המשאבים של עתודות לוויתן נכלל לראשונה פרויקט הצינור השלישי המקודם בימים אלו על-ידי שותפי לוויתן, שעיקרו הנחת צינור הולכה נוסף מהשדה לפלטפורמה, וכן השקעות במערכות נלוות בפלטפורמה עצמה. לאור ההתקדמות בפרויקט, סיווגה NSAI חלק ניכר מהמשאבים המותנים כעתודות. פרויקט הצינור השלישי משיא ערך ניכר למאגר - שוויו של המאגר גדל, ונאמד כעת בכ-12.5 מיליארד דולר, עליה של כ-10% ביחס לאומדן בדוח הקודם.

על-פי נתוני התזרימים המהוונים ליום 31.12.2022, שווי חלקה של השותפות במאגר לוויתן ביחס לעתודות ומשאבים מותנים מסוג P+2C2, עלה בכ- 9.4%, לכ-5.1 מיליארד דולר, וביחס לעתודות מסוג 2P עלה בכ- 11.5% לכ- 4.9 מיליארד דולר, בשיעור היוון של 10%, וזאת ביחס לתזרים המהוון הקודם.

פרויקט הצינור השלישי מאפשר הגדלה של יכולת אספקת הגז המרבית מפרויקט לוויתן, העומדת כיום על כ- BCF 1.2 ליום (12 BCM בשנה), לכ-BCF 1.4 ליום (14 BCM בשנה). הפרויקט צפוי להסתיים בשנת 2025. תקציב הפרויקט מוערך בכ-562 מיליון דולר (100%), כאשר שותפי לוויתן אישרו עד היום כ-208 מיליון דולר (100%). להערכת NewMed Energy, החלטת השקעה בנושא (FID) צפויה להתקבל ברבעון הבא.

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy. ענבל מרמרי,
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy/ענבל מרמרי

עוד עולה מהדו"ח כי במהלך שנת 2022 נמכרה מלוויתן כמות כוללת של 11.4 BCM. מדובר בגידול של כ-1.3% ביחס לתחזית שפרסמה NewMed Energy בספטמבר 2022, ועמדה על כ- 11.25 BCM, ובגידול של כ-7% ביחס לתחזית שפורסמה השותפות בתחילת שנת 2022 סך המכירות מלוויתן לשנת 2022, עמד על כ-2.5 מיליארד דולר וחלקה של NewMed Energy נאמד בכ-1.14 מיליארד דולר.

הדו"ח מעלה את תחזית המכירות מלוויתן לשנים הקרובות, בין היתר בהתבסס על כושר ההפקה של מאגר לוויתן בשלב 1א' בלבד, לרבות הגדלתו באמצעות פרויקט הצינור השלישי, היקף הייצוא בפועל למצרים וירדן וצפי המשך המכירות לשווקי הייצוא ותחזיות הביקוש לגז טבעי בשוק המקומי (בהתאם לתחזית שסופקה על ידי חברת BDO).

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "קידום פרויקט הצינור השלישי מהווה למעשה צעד ראשון בדרך להרחבת לוויתן. הגדלת כמויות ההפקה מלוויתן תאפשר לנו לספק עוד גז טבעי למשק הישראלי, לצד מתן מענה לביקושים הגואים בשווקי הייצוא."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יגאל לנדאו. יהושע יוסף.,
יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו אנרגיות/יהושע יוסף.

במקביל לניו מד אנרג'י, דיווחה גם שותפתה למאגר לוויתן, רציו אנרגיות (15%) ועדכנה את תחזית ההכנסות ל-2023 ל- 380 מיליון דולר, עלייה של 15.5%, את התזרים הנקי המצטבר ל- 10 שנים ל-1.81 מיליארד דולרים, עלייה של כ-11% ואת שווי חלקה היחסי במאגר ל-1.71 מיליארד דולר, עלייה של 14%.

יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו אנרגיות: "דו"ח התזרים שפרסמנו הבוקר טומן בחובו בשורה על הגדלה כבר בטווח הקצר של ההפקה ממאגר לוויתן משנת 2025 , וזאת במקביל לעבודה על תוכנית ההרחבה המלאה של שלב 1ב' שתאפשר הגדלה של יותר מ-50% לכמויות הנוכחיות. גם השנה אנו ממשיכים לראות ביקושים חזקים בשווקי הייצוא ובמשק המקומי, ופועלים בכל דרך להגברת ההפקה תוך פתיחת 'צווארי בקבוק' על מנת לספק את הדרישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully