וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנים לקורונה: "חוסר היציבות הכלכלית מראה עדיין את אותותיו"

19.3.2023 / 13:31

שינוי בהרגלי העבודה, החזרה למשרד, המצב הכלכלי-פוליטי-בטחוני - כל אלה הם רק חלק מהסיבות לצריכה המוגברת של נוגדי דיכאון והפנייה לטיפולים אלטרנטיביים. מנכ"ל ברא צמחים מסביר ומזהיר: "קניית מוצרים ממותגים שאינם מפוקחים בישראל עשויה להיות בעייתית"

בווידאו: דוח המבקר על טיפול הממשלה במובטלים/צילום והפקה: משרד מבקר המדינה

שלוש שנים בדיוק חלפו מאז שמגפת הקורונה השתלטה על חיינו, וכולנו עדיין מתמודדים עם ההשלכות ארוכות הטווח של המגיפה, אם זו תופעת 'הלונג קוביד' הידועה, ואם העלייה במפלס הסטרס והחרדה.

בסקר שערך ארגון הבריאות העולמי נמצא כי היקף השוק העולמי לטיפול בהפרעות חרדה ודיכאון היה 8.50 מיליארד דולר ב- 2019, עלה ל-10.89 מיליארד דולר ב-2020 ועל פי הסקר, צפוי להמשיך ולעלות עד 2027 ל-13.03 מיליארד דולר.

הוסיפו לנתונים הללו את העובדה שבישראל המצב הפוליטי לא יציב, המצב הביטחוני והכלכלי לא מוסיפים לרוגע של האוכלוסיה, והנה אנו עדים לשימוש גובר ופניה לרפואה אלטרנטיבית בכל הקשור ללחץ, דיכאון וחרדה.

שרון קוצר הקים לפני למעלה מ-20 שנה את קבוצת "ברא צמחים", המתמחה בייצור, שיווק ומכירת צמחי מרפא ורפואת צמחים ומספקת פתרונות לשמירה על אורח חיים בריא ולרפואה מונעת ועומד כיום בראש המחקר והפיתוח של החברה. הוא עוסק בפיטותרפיה למעלה מעשר שנים וצבר ניסיון קליני עשיר בטיפול בצמחי מרפא, ומנהל את החברה עם שותפו, הבעלים והמנכ"ל גיל צלר, שמכהן בתפקידו מאז 2009.

עד כמה מורגשת עליה בטיפולים לחרדה ודיכאון בקליניקות שלכם?

"בעקבות הקורונה, המצב הפוליטי ואי היציבות באזור, אנחנו מזהים עליה משמעותית בחרדות ובמוצרים המטפלים בחרדה בקרב כל הגילאים כולל ילדים, בהם ניכרת עליה משמעותית שלא היתה בעבר", אומר צלר, "השינוי התחיל ביציאה מהקורונה ובחזרה לשגרה של הילדים - כולל הגעה למערכות החינוך והתמודדות פרונטלית עם אינטראקציה סביבתית ולחצים לימודים.

גם בקרב הקהל הבוגר, נראה כי שינוי הרגלי העבודה, החזרה למשרד אחרי עבודה ממושכת מהבית, הלחץ שמגיע מהילדים ואי יציבות כלכלית - כל אלו ככל הנראה מראים אותותיהם כיום. בגיל השלישי, מעצם מצבם הגופני בהקשר המערכת החיסונית, עולה החשש והחרדות מכשל חיסוני ומהדרדרות מהירה, כמו במחלת הקורונה".

גבר בדיכאון. ShutterStock
יותר מדי שינויים, יותר מדי דאגות/ShutterStock

נתון נוסף שפרסם ארגון הבריאות העולמי הוא שבשנת 2020 כ- 264 מיליון אנשים מכל הגילאים ברחבי העולם סבלו מדיכאון. לפיכך, מקרים עולים של הפרעות נפשיות צפויים להניע את צמיחתו של שוק התרופות נוגדות הדיכאון.

המספרים המעניינים מגיעים מבריטניה. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה, ברבעון השני של 2022 נרשמה עלייה של 29% בקרב בני 24-16 שציינו כי אינם עובדים בשל מחלה ארוכת טווח, לעומת התקופה המקבילה לפני מגפת הקורונה. עוד עולה מנתונים אלה כי חלה עלייה של 42 אחוז בקרב אנשים בגילי 34-25. בנוסף, לחץ הקשור לעבודה דווח בתור הסיבה המרכזית לחוסר פעילות כלכלית בקרב בני 54-50.

"בכל הגילים פונים אלינו", מסביר צלר, "הורים מחפשים פתרונות טבעיים לילדיהם בטרם יפנו לתרופות הקונבנציונליות, או עקב אי שביעות רצון מתפקוד הילדים תחת השפעת התרופות. הדבר ניכר הרבה בכל הנוגע להפרעות קשב וריכוז, שבדורות הצעירים עלו מאד אל מול השנים עברו. אנחנו גם מזהים עליה במודעות ובצריכת תוספי תזונה בעיקר בקרב הנשים, אך סביר להניח כי אלו קונות גם עבור יתר בני המשפחה/הבית".

יש עליה בפניות לברא במקום פניה לרופאים, או שמדובר על שילוב של רפואה קונבנציונלית עם רפואה טבעית?

"בהסתכלות כוללת על כלל המטופלים שלנו, אני מעריך כי רובם משלבים בטיפולים בין הרפואה הקונבנציונלית למשלימה", מסביר קוצר, "ובכלל יש גם היום מגמה בקרב רופאים לעידוד הרפואה האינטגרטיבית".

איך צמחי המרפא מסייעים להתאוששות בנושאים כמו חרדה?

"הצמחים מייצרים הרגעה נפשית. הם עושים זאת בצורה יותר עדינה יותר בטוחה ובד"כ יותר מגוונת בהשוואה לתרופות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
גיל צלר. ברא צמחים,
הפרעות קשב וריכוז בקרב הצעירים. גיל צלר/ברא צמחים

הגיוון, הם מסבירים, הוא לא רק בהרגעה. הצמחים משפרים גם את המצב רוח, לחלקם תכונות אנטי דיכאוניות ולכן פעולתם רחבה יותר - לצד הפעולה המרגיעה בדרך כלל יש גם השפעה של הרפיית שרירים מכווצים ואנשים מדווחים על ערכים נוספים - שיפור באיכות השינה, ירידה בתופעות כמו כאבי ראש, כיווצי גב וצוואר - כל מיני תופעות שחווים במצב חרדתי.

מניסיונכם, הטיפול מסתיים בהצלחה?

"התשובה לשאלה הזו תלויה בעיקר באופי הבעיה וההיענות הטיפולית", משיב קוצר, "מטופלים שמגיעים עם בעיות פשוטות יחסית - דלקות אזניים, אסתמה וכו', הטיפול אמור להראות שיפור תוך ימים בודדים עד שבועות. מנגד, במקרים מורכבים של דלקות כרוניות, מחלות אוטואימוניות ועד לסרטן מדובר בטיפולים ארוכים שיכולים לקחת חודשים ואפילו שנים.

כשרואים שהמטופל מתגבר על מצבו, ממשיכים בליווי, מורידים מינונים, ולפי הצורך מנהלים מעקב, אם נדרש. חשוב לציין כי נושא ההיענות הטיפולית חשוב לא פחות - שיתוף הפעולה של המטופל, הבנת מצבו, שינוי אורח תזונה/התנהלות, רצון להשקיע בטיפול בגופם (ובנפשם) - לכל אלו השפעה מכרעת על הצלחת הטיפול ולעיתים אף על אורכו".

האם הקורונה חידדה את ההבנה שחשוב לתחזק את הגוף לא רק בזמן מחלה או שראיתם את זה גם קודם?

"בוודאי", אומר צלר, "אנו רואים זאת בעיקר באוכלוסיית הגיל השלישי, המודעים לנושא השמירה וההגנה על המערכת החיסונית ומחפשים חיזוק ותוספת להעשרת התזונה היומית שלהם וחיזוק הגוף והנפש".

שרון קוצר. מייקל מן,
ההצלחה תלויה גם ברצון של המטופל. שרון קוצר/מייקל מן

היום אפשר למצוא מוצרי מדף בכל מקום. למה דווקא אתם?

"קודם כל, מוצרי ברא צמחים מיוצרים בישראל. אנחנו עומדים בסטנדרטים קפדניים של תהליכי ייצור תחת פיקוח מחמיר של משרד הבריאות. אצלנו, עוברים המוצרים את כל שרשרת הערך - החל מפיתוח, דרך יבוא חומרי הגלם (כל חומר גלם מגיע ממקור ובית הגידול הטבעי והאולטימטיבי עבורו), ייצור, שיווק והפצה. יש לנו ידע נצבר כבר מעל 25 שנים של אנשי מקצוע בתחום - כל מוצר מיוצר בדרך הפוטנטית ביותר לאיכות המוצר הסופי, ובהתאמה מלאה.

"אני מודע לכך שאנשים היום התרגלו להזמין כל דבר אונליין, וגם לנו יש חנות מקוונת, אבל קניית מוצרים ממותגים שאינם מפוקחים בישראל עשויה להיות בעייתית, מכיוון שלא ידועה איכות היצרן, מקור חומרי הגלם ואין שום פיקוח ובקרה על איכות המוצר. מדובר בתוספי תזונה הנצרכים בבליעה /אכילה ולא במוצרי פנאי/לבוש וכו'. חשוב לדעת מה מכניסים לפה, מי ייצר אותו ואיך, ומה מקור חומרי הגלם, בנוסף לכך שתפגשו איש מקצוע, מטפל מוסמך שעבר הכשרה ויידע להתאים לאדם שמולו את המוצרים. בכל הנקודות יש קליניקה צמודה המעניקה מגוון טיפולים אינטגרטיביים ומשלבת בין מגוון גישות טיפוליות משלימות על הציר גוף-נפש, לסיוע במצבים שונים ולמגוון רחב של בעיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully