וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה של ראש המל"ל תמכור ליפנים פסולת בשר ממרוקו?

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 15:52

שת"פ ישראלי-מרוקאי-יפני: הלמן-אלדובי טכנולוגיות חתמה על הסכם למחזור פסולת של אחד ממפעלי הבשר הגדולים במרוקו והפיכתה לאבקת חלבון שתימכר ביפן. החברה הודיעה בשבוע שעבר כי אייל חולתא, יו"ר המלל היוצא, ימונה ליו"ר

רוני הלמן. יח"צ,
ד"ר רוני הלמן, מנכ"ל הלמן-אלדובי טכנולוגיות/יח"צ

פסולת של עיבוד בשר ממרוקו תימכר ליפנים על ידי חברה ישראלית? כן, קראתם נכון. מדובר בשת"פ ישראלי-מרוקאי-יפני: הלמן-אלדובי טכנולוגיות חתמה על הסכם למחזור פסולת של אחד ממפעלי הבשר הגדולים במרוקו והפיכתה לאבקת חלבון שתימכר ביפן

ההסכם, המוערך בכ-30 מיליון שקל, נחתם עם הקונגלומרט היפני CO. & MITSUI הנסחר בבורסה של טוקיו לפי שווי של כ-50 מיליארד דולר.

כזכור, בשבוע שעבר דיווחה הלמן-אלדובי טכנולוגיות שאיל חולתא, יו"ר המל"ל היוצא, יכהן כיו"ר החברה.

התחממות ביחסי המסחר בין ישראל למרוקו, בעקבות "הסכמי אברהם": חברת הלמן-אלדובי טכנולוגיות, מקבוצת הלמן-אלדובי, דיווחה הבוקר חתימת הסכם למחזור פסולת אורגנית בקזבלנקה, שבמרוקו. ההסכם, בשווי מוערך של כ-30 מיליון ש"ח, נחתם מול קונגלומרט הענק היפני, CO. & MITSUI, המפעיל בקזבלנקה משחטת ענק ומפעל לעיבוד בשר. תוצרי המחזור יהפכו ל"קמח חלבונים" שיועבר ליפן וימכר לתעשיית המזון המקומית.

אחת הבעיות הגדולות של מפעלי הבשר והמשחטות היא הפסולת הנותרת בתהליך העיבוד. פסולת הנובעת, בין השאר, מחלקים בהם לא נעשה שימוש. בחלק מהמקרים, מדובר בכשלושים אחוז מהיקף הבשר או העוף המטופלים במפעל. נכון להיום כמעט ואין דרכים לעשות שימוש בשאריות (פסדים) והללו מועברים, בד"כ, להטמנה.

מדובר בעליות משמעותיות למפעלי הבשר אותם הם מוציאים עבור פינוי ושינוע הפסולת. בנוסף, הדבר מייצר בעיה אקולוגית של זיהום קרקע וחשש מפגיעה מחיידקים. המפעל בקזבלנקה מעבד כ-100 טון בשר ביום, מתוכם כ-30 טון נשארים כפסולת בה יש לטפל.

יו"ר המלל"ל היוצא, אייל חולתא. בימים שבהם עסק בעיקר בגרעין האיראני

בווידאו: היועץ לביטחון לאומי בכנס האסטרטגי של IISS מתייחס לאיראן/צילום: כנס IISS

במסגרת ההסכם שנחתם בין הלמן-אלדובי טכנולוגיות ובין הקונגלומרט היפני, החברה הישראלית תספק למפעל פתרון המבוסס על טכנולוגיות ישראליות ייחודיות. טכנולוגיות אלו מאפשרות לטפל בפסולת ולמחזר אותה, במקום להטמין אותה באדמה. זאת באמצעות תהליך טכנולוגי ייחודי של סטריליזציה באמצעות קיטור, המעקר את כל פסולת הבשר של המפעל, ובכלל זה הפסולת המוצקה והנוזלית.

בהמשך, הפסולת שעברה עיקור מיובשת ונטחנת לאבקה. תוצר המחזור יהיה אבקת חלבון סטרילית ויבשה ברמת ריכוז חלבון של 65% ושמן לתעשיית המזון ברמת ריכוז של 99%. מעבר להיבטים הסביבתיים, במקום להוציא מאות אלפי דולרים בשנה לטיפול בפסולת המפעל, התאגיד היפני ייצא את "קמח החלבונים" ממרוקו ליפן, והוא יימכר לתעשיית המזון במדינה לפי מחיר של 700 דולר לטון. בכך הפסולת הופכת מתוצר לוואי הגורר הוצאות כבדות, למוצר בעל ערך תזונתי וכלכלי משמעותי.

הפרויקט קיבל אישור של רגולטור המזון האירופאי CE (המקביל ל-FDA האמריקאי) לשימוש בטוח בתעשיית המזון.

הקונגלומרט היפני CO. & MITSUI, שהוקם בשנת 1947, פועל בתחומי האנרגיה, מינרלים ומתכות, פרוייקטי תשתית, נדל"ן, כימיקלים, מזון ומשקאות, קמעונאות, בריאות, רכב, תקשורת, IT ועוד. התאגיד, הנסחר בבורסה של טוקיו לפי שווי של כ-50 מיליארד דולר, מעסיק כ-45,000 עובדים בלמעלה מ-60 מדינות בהן הוא פועל ברחבי העולם.

הלמן-אלדובי טכנולוגיות, שנוסדה ומנוהלת ע"י ד"ר רוני הלמן, הינה זרוע החדשנות של קבוצת הלמן-אלדובי הפועלת בתחומים מגוונים ובכללם הפיננסים, האנרגיה, האקלים, הנדל"ן, הפוד-טק והטכנולוגיה. הלמן-אלדובי טכנולוגיות פועלת ברחבי העולם, בדגש על מדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה, ומתמקדת במתן פתרונות אינטגרטיביים לבעיות משבר האקלים והשלכותיו, ובכלל זה משבר המזון המאיים על מדינות רבות.

בין השאר, החברה מקדמת פרוייקטים שונים בתחום טיפול בבעיית הפחמן הדו חמצני והמגבלות המוטלות בנושא הפליטות על המדינות והחברות השונות וכן במתן פתרונות לקצב עליית פני הים. בנוסף, החברה מייצרת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ושותפה בפרוייקטים המתמקדים בייצור מזון זמין, בטכנולוגיות ירוקות ונקיות, ומתן ביטחון תזונתי למעל מיליארד איש, ללא שימוש במשאבי אדמה, מים או אנרגיה.

לחברה הסכמי בלעדיות עם חברות טכנולוגיה ישראליות מובילות בתחומי הפוד-טק והאקלים והסכמים לקידום פרויקטים במדינות שונות במזרח התיכון וצפון אפריקה (MENA).

ד"ר רוני הלמן, מנכ"ל הלמן-אלדובי טכנולוגיות אומר כי השילוב של משבר האקלים והמזון, יחד עם הסכמי אברהם, פותח לחברות ישראליות, ובמיוחד לסטארט אפים הפועלים בתחום, פוטנציאל עצום לפעילות: "כתוצאה ממשבר האקלים, מדינות רבות באפריקה ובמזרח התיכון צפויות לסבול ממחסור במזון, ובמיוחד ממחסור בחלבונים.

רק לאחרונה הזהיר הצלב האדום כי רבע מאוכלוסיית אפריקה, כ-350 מיליון בני אדם, עומדת בפני משבר של חוסר ביטחון תזונתי עקב בצורת קשה, מלחמות ועלייה במחירי המזון בעולם. ההסכם שנחתם למחזור פסולת אורגנית במרוקו, והפיכתה לאבקת חלבון, הינו הראשון מבין שורה של הסכמים אותן מקדמת החברה בצפון אפריקה ובמזרח התיכון ואשר יאפשרו לחברות ישראליות להוכיח את יעילותן של הטכנולוגיות שפיתחו בתחום הפוד טק והאקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully