וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת מומחי נפט עיראקים גולים: יש לפתוח את שדות הנפט של עיראק להשקעות זרות

סוכנויות הידיעות

3.3.2003 / 20:19

לדברי הקבוצה, הפועלת במימון משרד החוץ האמריקאי, תידרש השקעה של עד 5 מיליארד דולר על פני 2-3 שנים כדי להשיב את שדות הנפט של עיראק לתפוקה מלאה



קבוצת מומחי נפט עיראקים גולים, הפועלת במימון משרד החוץ האמריקאי, המליצה לפתוח את שדות הנפט של עיראק להשקעות זרות במקרה שהמתקפה המתוכננת של ארה"ב תגרום להתמוטטות משטרו של סדאם חוסיין, ותצליח להביא ליציבות במדינה.



תמיכת הקבוצה בהשקעות זרות בעיראק אומנם אינה מפתיעה לנוכח העובדה שמדובר בגוף הפועל בתמיכה אמריקאית, אולם היא מהווה התפתחות מעודדת מבחינת חברות הנפט הבינלאומיות, הלהוטות לנצל את משאבי הנפט העיראקים.



קבוצות אופוזיציה עיראקיות שיגרו מסרים דומים בחודשים האחרונים, אך הקבוצה הנתמכת על ידי משרד החוץ האמריקאי כוללת מספר מומחים בתחום הנפט וטכנוקרטים לשעבר אשר עשויים למלא תפקידים מרכזיים בביורוקרטיית הנפט העיראקית בעידן שאחרי חוסיין.



הקבוצה, אשר פירסמה הודעה קצרה לעיתונות במהלך סוף השבוע, מסרה כי עיראק תהיה זקוקה למומחים מקומיים וזרים על מנת להקים מחדש את תשתיות הנפט שלה, וכי כל ממשלה בעיראק בעידן שאחרי חוסיין תצטרך להבטיח אקלים כלכלי מתאים שיאפשר השקעות זרות וניצול של עתודות הנפט והגז של עיראק - שהן שניות בגודלן בעולם רק לאלה של ערב הסעודית.



לדברי נציג של הקבוצה, תידרש השקעה של עד 5 מיליארד דולר על פני 2-3 שנים כדי להשיב את שדות הנפט של עיראק לתפוקה מלאה. בהמשך יש לאפשר לחברות נפט בינלאומיות להתמודד על הזכויות לבצע חיפושים וקידוחים נוספים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully