וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות שערים קלות על רקע עלייה מפתיעה בפעילות הייצור בגוש היורו

רן דוידוב

3.3.2003 / 22:00

חברת הטלקום ההולנדית KPN עלתה ב-3.6% לאחר שעברה לרווח; פירסון זינקה ב-7.5% לאחר שצימצמה הפסדיה; חברת הביטוח האיטלקית ג'נרלי הוסיפה 4.7%



עליות שערים קלות נרשמו בשוקי המניות האירופיים, על רקע תחושת המשקיעים כי המלחמה בעיראק תעוכב ובעקבות נתונים טובים שהגיעו מהמגזר היצרני. השפעתם של דו"חות טובים של חברת הטלקום KPN והמו"ל פירסון סייעה לעליות השערים, כמו גם זינוק במניות ג'נרלי האיטלקית כתוצאה מעסקת מניות גדולה. בורסת לונדון עלתה ב-0.8%; פרנקפורט טיפסה ב-0.1%; פאריס הוסיפה 0.3%.



מדד מנהלי הרכש של גוש היורו עלה ל-50.1 בחודש פברואר, המעידה על צמיחה חיובית ראשונה מזה ששה חודשים במגזר הייצור. בחודש ינואר נרשמה רמה של 49.3 במדד. הנתון החיובי המפתיע עורר הערכות כי הסיכויים להורדת ריבית נוספת בגוש היורו אינם גדולים.



חברת הטלקום ההולנדית KPN עלתה ב-3.6%, לאחר שעברה לרווח קטן ברבעון הרביעי של 2002, שעלה על תחזיות האנליסטים. קיצוץ הוצאות מסיווי סייע לחברה לסיים ברווח בניכוי הוצאות חד פעמיות של 103 מיליון יורו, לעומת הפסד של 315 מיליון יורו בתקופה המקבילה. KPN קיצצה משרות וקיצצה בשכר בכירים כדי להתמודד עם ההאטה בעסקיה.



עוד בענף הטלקום, דויטשה טלקום ירדה ב-4.4% ופראנס טלקום השילה 2.7%. BT סיימה ללא שינוי.



פירסון, המוציאה לאור הגדולה בעולם של ספרי לימוד, דיווחה על צמצום הפסדיה ב-2002 על רקע עלייה במכירות ספרי לימוד למכללות בארה"ב וירידה בהוצאותיה על אינטרנט. מניות החברה זינקו ב-7.5%, לאחר שדיווחה כי הפסדיה הצטמצמו ל-174 מיליון דולר, מהפסד של 663 מיליון דולר בשנת 2001. הכנסות החברה עלו ב-2.2% ל-6.73 מיליארד דולר. תוצאות החברה עלו על התחזיות המוקדמות.



HSBC, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי שוק, רשם צמיחה של 25% ברווחיו בשנת 2002, בזכות ירידה בהפסדים על הלוואות. הרווח הנקי היה 6.24 מיליארד דולר, לעומת 4.99 מיליארד דולר בתקופה המקבילה, ונפל במעט מהתחזיות. מניות הבנק עלו ב-0.7% על רקע מגמה חיובית במניות הבנקאות.



ג'נרלי, חברת הביטוח הרביעית בגודלה באירופה, זינקה ב-4.7%, לאחר שיוניקרדיטו, הבנק השני בגודלו באיטליה, הודיע כי רכש 2.1% ממניות החברה. יוניקרדיטו נערך לקרוא תיגר על בעל המניות הגדול בחברה, חברת מדיובנקה, המהווה את בנק ההשקעות הגדול באיטליה. מניות יוניקרדיטו נפלו ב-6.2%.



רויאל אהולד, קמעונאית המזון הגדולה בעולם, עלתה ב-2.9% על רקע פרסומים כי טסקו, הקמעונאית הגדולה בבריטניה, שוקלת להגיש הצעת רכש ששוויה 15.7 מיליארד דולר לחברה אשר הסתבכה בשערורייה חשבונאית. אהולד חשפה בשבוע שעבר כי ניפחה את רווחיה בשנתיים האחרונות ביותר מ-500 מיליון דולר. מנכ"לה וסמנכ"ל הכספים התפטרו בשבוע שעבר עם חשיפת השערורייה, שמעוררת הדים קשים באירופה ובוול סטריט. רשות ני"ע פתחה בחקירה נגד אהולד, הנסחרת גם בבורסת ניו יורק. כתוצאה מחשיפה זו נפלו מניות החברה ביותר מ-70%.



ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל נמצאת במגעים לרכישת יצרנית מוצרי טיפוח השיער הגרמנית וולה בסכום שיכול להגיע לכ-6 מיליארד דולר. מדיווח של "הוול סטריט ג'ורנל" עולה כי פרוקטר אנד גמבל פנתה לוולה ושני הצדדים נכנסו למשא ומתן. עם זאת, המו"מ נמצא בשלב התחלתי בלבד וייתכן שוולה תחליט לבסוף לא למכור. וולה השלימה על רקע פירסומים אלה זינוק של 14% בארבעה ימי מסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully