וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ירד בלמעלה מ-2% לאחר שטורקיה דחתה בקשת ארה"ב לפרוש חיילים בשטחה

רן דוידוב

3.3.2003 / 22:22

החוזים לאפריל ירדו בניו יורק ל-35.77 דולר גם לאחר שעיראק השלימה השמדת קבוצה ראשונה של טילי אל-סומוד; שתי ההתפתחויות עשויות לעכב מתקפה אמריקאית



החוזים על הנפט הגולמי ירדו בלמעלה מ-2% בניו יורק לאחר שהפרלמנט הטורקי דחה את בקשתה של ארה"ב להציב כוחות יבשה על אדמת טורקיה על מנת לפתוח חזית שנייה במלחמה עתידית כנגד עיראק. הידיעות על השמדת קבוצה ראשונה של טילי אל-סומוד 2 בידי ממשלת עיראק הביאו אף הן לרגיעה מסוימת בשוק הנפט.



מחיר החוזים לאפריל ירדו ב-77 סנט, או 2.1%, ל-35.77 דולר. גם החוזים על הנפט להסקה, הבנזין והגז הטבעי רשמו ירידות. בלונדון ירד מחיר החוזה על הברנט ב-27 סנט, או 0.8%, ל-32.53 דולר.



שתי ההתפתחויות בחזית העיראקית נתפסות כגורם שיעכב מתקפה אמריקאית על עיראק, אך אנליסטים הזהירו כי הפוטנציאל למלחמה נותר גבוה. "המלחמה רק תעוכב, אם בכלל. אנו לא מאמינים שממשל בוש שינה לפתע את רחשי ליבו בנוגע לפירוקו של סדאם מנשקו", אמר אחד האנליסטים.



הפרלמנט הטורקי הצביע בשבת כנגד האפשרות להתיר ל-62 אלף חיילים אמריקאים להתפרש בבסיסים בדרום המדינה כהכנה למלחמה בעיראק. תוצאות ההצבעה התקבלו למרות שלמפלגה השלטת בטורקיה, מפלגת הצדק והפיתוח, יש רוב מכריע בפרלמנט. כעת יצטרכו האסטרטגים האמריקאים לבנות תוכנית מתקפה חלופית, למרות שהפרלמנט הטורקי עדיין עשוי לשנות את דעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully