וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחה הזו מרוויחה מעל הממוצע. אבל האם זה מספיק כדי להגשים חלום?

בשיתוף אלטשולר שחם

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 9:32

לפני 8 שנים חננאל נכנס למסעדה, טל היה מנהל המשמרת - וברגע אחד הם התאהבו. מאז התחתנו, והם מגדלים את נטע בהורות משותפת. "אנחנו רוצים להעניק לו את כל מה שיבחר - בין אם ללמוד איפשהו בעולם, לטייל או לבנות בית". איך? המומחה הפיננסי של אלטשולר שחם מסביר

חננאל, טל ונטע. יח"צ,
חננאל, טל ונטע/יח"צ

"לפני שמונה שנים נכנסתי למסעדה וזה ממש בא מהשמיים. חברה אמרה לי 'אני מזמינה אותך לכוס יין', הייתי עייף, אבל היא התעקשה", מספר חננאל אדרי-קנדיל, "טל היה מנהל המשמרת באותה מסעדה, התחלנו לדבר ונוצר חיבור. טל חשב בהתחלה שאני והחברה זוג, אבל הערב התגלגל אל שיחה, והמבטים של טל ושלי היו די חד משמעיים. מאותו יום אנחנו ביחד".

משתתפים: טל אדרי-קנדיל (39), חננאל אדרי-קנדיל (38), נטע בכורי (1.1 שנים).

חננאל נולד בקריית שמונה והוא זמר במקצועו, טל מירושלים במקור ועובד כיום במשאבי אנוש בחברת הייטק. אחרי כמה שנים של מגורים במרכז תל אביב, סמוך לכיכר רבין, הם עברו לפני כמה חודשים למגדלי בלו בצפון העיר. הם מתגוררים בשכירות בדירת ארבעה חדרים עם מרפסת. "ברגע שהבן שלנו נולד רצינו לשדרג את איכות החיים לבית עם חניה ומעלית, וכמה שיותר רחוק מאתר הבנייה של הרכבת הקלה".

"הבאנו את נטע לעולם בהורות משותפת, עם בחורה מקסימה בשם מיקה, שהיא האמא הביולוגית של נטע ואת גידולו אנחנו חולקים ביחד", הם מספרים, "הכרנו את מיקה לשם כך ואנחנו מגדלים אותו שווה בשווה".

בזמנם הפנוי, טל וחננאל מאוד אוהבים חופשות בחו"ל, מסעדות והצגות. "אנחנו נהנים לארח אצלנו בבית ולהיפגש עם חברים", אומר חננאל, "אני אוהב מחזות זמר, למדתי תקופה ארוכה בניו יורק וזה חיידק שנשאר בראש. טל יותר בעניין של בטן גב ואני בעניין של ערים אז כשמטיילים בחו"ל אנחנו משתדלים לשלב".

איפה אתם אוהבים לבלות עם נטע? "אוהבים לגלות כל פעם מקומות שעושים אותו שמח, ועד כמה שאפשר לחשוף אותו לשטחים פתוחים, פארקים, גינות, מאגרי מים ובעלי חיים בטבע".

זוג חד מיני עם ילדה קטנה. ShutterStock
חיסכון חודשי של 1,600 שקל במסגרת תכנית חיסכון פלוס צפוי להניב מעל חצי מיליון שקלים/ShutterStock

הילד: נטע בכורי (1.1 שנה)

"אם אפשר לומר - באובייקטיביות, כן? - נטע הוא הילד הכי יפה והכי מתוק שראינו בחיים חמסה חמסה", אומר חננאל. "נטע הוא ילד סופר סקרן, וגם מאוד מצחיק. יש לו חוש הומור שאי אפשר להתבלבל לגביו, הוא אפילו קולט ניואנסים של ציניות, אנחנו כבר אומרים 'די! זה לא אמיתי!'. נטע גם מאוד מוזיקלי, במיוחד בכל מה שקשור להקשה ותופים, הוא מתופף על כל דבר, יש לו לא מעט כלי הקשה. בשלב זה בחייו הוא מתחיל לחזור אחרי מילים ולנסות להיעמד והכול מאוד חדש. מתחילים לראות את האדם שהוא הופך להיות וזה כל כך מרגש ומקסים".

החלום

"כשהתקבלתי ללימודים בארה"ב זה היה מדהים, אבל ידעתי שללא מלגה לא אוכל לעמוד בתשלומים. למזלי קיבלתי את המלגה ועברתי לניו יורק", אומר חננאל, "ועבור נטע אנחנו חולמים שאיפה שיבחר ללמוד או מה שיבחר לעשות - נוכל להעניק לו את הכלים - גם בכסף, וגם ביכולת להגשים את עצמו. בין אם בעוד 20 שנה ירצה ללמוד איפשהו בעולם, לבנות בית או לטייל. שכל האפשרויות יהיו פתוחות בפניו".

תמונת מצב

ההכנסה הממוצעת למשפחה במשק היא כ-19 אלף שקלים ברוטו [1]. ההכנסה של טל וחננאל היא מעל הממוצע.

יש חסכונות? "יש לנו פיקדון אחד חודשי ועוד תכנית חיסכון חודשית, סכום כסף סגור, ללא הפרשה".

איזה סכום דרוש לכם כדי להגשים לנטע את החלום? "כחצי מיליון שקלים".

כמה אתם יכולים לחסוך בחודש? "סביבות 1,000-2,000 שקלים".

במשך כמה זמן תוכלו לחסוך? "כ-20 שנה".

הפתרון הפיננסי שיאפשר למשפחת אדרי-קנדיל לחסוך

מומחה מקצועי של אלטשולר שחם, עומר בן יאיר, סמנכ"ל מקצועי גמל ופנסיה באלטשולר שחם, מסביר כיצד תוכל משפחת אדרי-קנדיל לחסוך באופן שיכול לסייע להגשים את החלום:

חיסכון חודשי של 1,600 שקל בקופת גמל להשקעה אלטשולר שחם חיסכון פלוס עשוי להניב סכום נטו (לאחר ניכוי מס על הרווחים) של קצת מעל חצי מיליון שקלים [2]. הנחת הבסיס היא שהתשואה השנתית הממוצעת תעמוד על 4% ברוטו [3].

כאשר חוסכים לטווח כל כך ארוך אפשר לשקול אף להגדיל את רמת הסיכון - למשל, לבחור במסלול השקעה המשלב יותר מניות, וכך אולי להגדיל את הפוטנציאל לתשואה לאורך השנים [3]. חשוב לזכור שככל שמתקרבים למטרה, חשוב להתאים את הסיכון לטווח החיסכון שהתקצר עם השנים, ולמעשה לשקול לעבור למסלול השקעה סולידי יותר. קופת גמל להשקעה "אלטשולר שחם חיסכון פלוס" מאפשרת לבחור מסלול השקעה מתוך מגוון מסלולים, ולהתאים את רמת הסיכון בהתאם לטווח החיסכון.

חשוב מאוד לקחת בחשבון כי מדובר בתקופה ארוכה, ולבחון אם אכן יתאפשר לחננאל ולטל לעמוד בחיסכון החודשי. אם יאלצו להקטין את סכום ההפקדה החודשי, מסיבה כזו או אחרת, הם יוכלו לעשות זאת, ואף יוכלו להפקיד גם סכומים חד פעמיים (למשל מתנת בר מצווה לנטע) ובכך באה לידי ביטוי הגמישות בניהול ההפקדות בקופת גמל להשקעה.

להצטרפות אל "אלטשולר שחם חיסכון פלוס" בקליק אחד

[1] נכון לשנת 2019. מתוך פרסום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: "שנתון סטטיסטי לישראל 2022 - גיליון 73". פורסם ביום 20.9.2022.

[2] ההנחות שעומדות בבסיס הסימולציה: הנחת תשואה שנתית ברוטו (לא מובטחת) בגובה 4% , דמי ניהול בשיעור שנתי של 0.99% מהצבירה.

[3] אין באמור התחייבות של החברה להשגת התשואה העומדת ביסוד ההנחה המתוארת או התחייבות של החברה להשגת תשואה כלשהי.

המידע לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או ייעוץ מס המותאמים לצרכי הלקוח. המידע כפוף להוראות החוק ו/או תקנון קופת הגמל. אין במידע משום התחייבות להשגת תשואות. השימוש במידע הוא על אחריותו הבלעדית של המשתמש. עלולות להתגלות סטיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל.

בשיתוף אלטשולר שחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully