וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתפשרים על סלמון: התביעה שתזכה אותנו בהנחה על דגים

21.3.2023 / 10:41

במסגרת הסכם פשרה בתובענה ייצוגית, הוסכם כי רשת יינות ביתן תעניק פיצוי לכלל הצרכנים בהיקף של 800 אלף שקלים, באמצעות מתן הנחה של 10% על רכישת דגי סלמון

סלמון עם שעועית ירוקה ועגבניות שרי בתבנית אחת. אלון מסיקה
על רקע עליית המחירים, אולי זה הזמן לקנות דווקא סלמון ביינות ביתן/אלון מסיקה

לקראת פסח תוכלו לקנות דגי סלמון בהנחה של 10 אחוז ברשת יינות ביתן, זאת, לאחר ששופט בית המשפט המחוזי דורון חסדאי אישר לאחרונה הסכם פשרה וקבע במסגרת פסק דין כי מדובר על הסדר ראוי.

ראשיתה של התובענה, בחודש יוני 2016. על פי הנטען בבקשה לאישור התובענה הייצוגית, הרשת פרסמה מבצע לרכישת דג סלמון, במסגרתו היא מציעה לציבור לרכוש את הדג במחיר של 2 ק"ג ב-100 שקלים, ללא כל תנאים נוספים. המבקשים, ניגשו למחלקת הדגים וביקשו לקבל דג סלמון בהתאם למבצע, אולם בפועל לא ניתן היה לקנות את המוצר כפי שהוא מופיע במבצע וכי המוצר נמכר כדג שלם עם הראש, ללא קשר למשקלו או למחירו הסופי.

בנוסף, נטען בבקשה לאישור תובענה כייצוגית כי הרשת חייבה את המבקשים בתשלום על המשקל העודף של הדג מעבר למבצע, סכום הגבוה מסכום המבצע, שכלל לא פורסם בשלט הפרסום.

לאור התנהלות זו של הרשת, פנו השניים לעו"ד טל רבי אשר עוסק בעוולות צרכניות מורכבות, שזיהה כי במקרה דנן המבקשים הציפו סוגיה צרכנית חשובה, עת שהרשת שלא סימנה מחיר ליחידת מידה במסגרת מכירת דגי סלומון טריים, לא ציינה אודות תנאים מיוחדים של המבצעים, לא פרסמה מחיר קודם למבצע ואף מכרה דגי סלומון טריים כיחידה ללא קשר ליחידת מידה בניגוד לפרסומים ושראוי להביאה לפתחו של בית המשפט.

המשיבה, רשת ינות ביתן מצידה, טענה כי כל פעולותיה בכל הקשור לטענות המועלות בבקשת האישור נעשו על-פי הוראות הדין, כי פעלה בהתאם להוראות התקנות והדין בקשר לאופן פרסום ושילוט המבצעים נשוא התובענה, ציינה את כל הפרטים הנחוצים לפי כל דין בשילוט המבצעים ו/או בשילוט מתאים בסניפים וממילא לא הטעתה את חברי הקבוצה ו/או לא הפרה כל חובה חוקית כלפי חברי הקבוצה ו/או לא עוולה כלפיהם כל עוולה.

בנוסף טענה כי מדובר על פרסום רשתי של מבצע, והמחיר הקודם של המוצר שונה מסניף לסניף - לא ניתן לרשום מחיר קודם הנכון לכולם. אי לכך ציינה הרשת כי נקבע שבפרסום ארצי, בו המחיר הקודם שונה מסניף לסניף, יוצג בפרסום מחיר המבצע בלבד כאשר בנוסף, תופיע במודעת הפרסום הארצית, באופן בולט, הערה שתציין כי המחיר הקודם של המוצרים שבמבצע שונה מסניף לסניף.

עו"ד טל רבי. יחצ,
זיהה את הבעייתיות הצרכנית. עו"ד טל רבי/יחצ

בסופו של יום, מבלי שמי מהצדדים מודה בטענות הצד האחר, ולאחר הליך של גישור בפני השופט בדימוס רחמים כהן, הגיעו הצדדיים להסכם פשרה לפיו סוכם כי הרשת תעניק פיצוי לחברי הקבוצה בסכום כולל של 800 אלף שקלים, על ידי מתן הנחה של 10% על כל רגישה של דג סלמון קפוא, או טרי במחלקות הדגים בסך 70 שקלים ומעלה ולא יותר מ-3 ק"ג. ההטבה תינתן באופן אוטומטי למשך חצי שנה, עם אפשרות להאריכה בשישה חודשים נוספים, כתלות במימושה. בסיום תקופה זו, תועבר יתרת סכום הפיצוי, ככל שיוותר, לקרן לניהול תובענות ייצוגיות.

בנוסף, הרשת הצהירה כי לאחר הגשת התובענה היא חידדה את נהלי העבודה בקשר לסימון מוצרים בהתאם להוראות הדין וכי יחד עם ההסדרה העתידית להלן היא מפקידה לקיים את הוראות הדין.

המבקשים מיכאל שוורצמן וורדה אוגנסיאן ובא כוחם עו"ד טל רבי מסרו: "מדובר בהסדר ראוי, מידתי והוגן, אשר בא ליתן הטבה כספית משמעותית לקהל הצרכנים בבואם לקנות דגי סלמון בסניפים של המשיבה ולא פחות חשוב הרשת תשקיע משאבים רבים על מנת למנוע הפרות צרכניות מסוג זה בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully