וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל: ירידה בהכנסות וברווחים, עלייה בציפיות ל-2023

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 13:55

לצד ירידה בביקושים ובהכנסות, הצליחה שופרסל לסיים את השנה ברווח. היו"ר והמנכ"ל: "מהלכי ההשקעה שבהם נקטנו ותכנית ההתייעלות שיישמנו החל מהרבעון הרביעי של השנה, מציבים את שופרסל בעמדת זינוק טובה מאד לקראת שנת 2023"

איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל 2. רובי קסטרו, ראובן קסטרו
איציק אברכהן, יו"ר שופרסל/ראובן קסטרו, רובי קסטרו

קבוצת שופרסל מדווחת היום על התוצאות הכספיות של שנת 2022 ושל הרבעון הרביעי לשנה זו:

ההכנסות בשנת 2022 הסתכמו בכ-14.66 מיליארד שקל, קיטון של 0.7% לעומת כ-14.76 מיליארד שקל בשנת 2021.

הקבוצה מיישמת תכנית השקעות בהיקף של כ-1 מיליארד שקל במנועי הצמיחה לשנים הבאות (מתוכם כ-700 מיליון שקל השקעה במחסני השילוח האוטומטיים של פעילות האונליין).

ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-3.65 מיליארד שקל, גידול של כ-1% לעומת כ-3.61 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי לפני הכנסות/הוצאות אחרות הסתכם בשנת 2022 בכ-394 מיליון שקל המהווים כ-2.7% מההכנסות; החברה הציגה רווח נקי של 2 מיליון שקל בשנת 2022 זאת לאחר הוצאה חד פעמית של כ-182 מיליון שקל בגין תכנית התייעלות .

מכירות המותג הפרטי המשוייכות למגזר קמעונאות בשנת 2022 צמחו לכ-27.2% מסך המכירות במרכזי השילוח וסניפי שופרסל, לעומת כ-26.6% בשנת 2021.

על פי הודעת הקבוצה, שנת 2022 מהווה אבן דרך משמעותית לשופרסל שגיבשה הנהלה חדשה, השיקה מחסן שילוח אוטומטי בקדימה, פתחה מרלו"ג חדש לשוק המוסדי בהשקעה של כ-27 מיליון שקל, רכשה את רשת הסטוק דן דיל לפי שווי של כ-182 מיליון שקל, חתמה על מזכר הבנות לשת"פ עם ענקית הקמעונאות SPAR בהיקף של כ-28 מיליון שקל, אישרה ומיישמת תכנית התייעלות של כ-250 מיליון שקל ומינתה מנכ"ל לשופרסל נדל"ן, המהווה מנוע צמיחה.

בנוסף, מזכירים בחברה כי הרשת פעלה להפחתת יוקר המחיה במאבק מול הספקים הגדולים, שהוביל לעיכוב בהעלאות המחיר בסניפי הרשת והכריזה על מבצע 'הורדנו-נעלנו' על סל מוצרים נבחר,

אורי וטרמן מנכל קבוצת שופרסל. אלעד גוטמן,
אורי וטרמן, מנכ" שופרסל/אלעד גוטמן

איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון קבוצת שופרסל ואורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל, אמרו היום:
"שנת 2022 אופיינה בירידה בביקושים ברשתות קמעונאות המזון בכל העולם לאור היציאה מתקופת המגיפה והחזרה לשגרה וכן, בהתייקרות במחירי תשומות ושכר, לצד קושי בגיוס כח אדם. עם זאת, הכנסות הקבוצה בשנה שחלפה משקפות רמת ביקושים גבוהה ויציבה במגזר הקמעונאות ואנו מאמינים כי מהלכי ההשקעה שבהם נקטנו ותכנית ההתייעלות שיישמנו החל מהרבעון הרביעי של השנה, מציבים את שופרסל בעמדת זינוק טובה מאד לקראת שנת 2023.

השנה שחלפה היוותה אבן דרך חשובה בפעילות הקבוצה. במחצית השנייה של השנה נזרעו הזרעים להמשך הצמיחה עם מינוי מנכ"ל ושדרה ניהולית חדשה, שפועלת להתאמת הארגון להתמודדות עם מציאות משתנה ולהמשך התרחבות משמעותית של מנועי הצמיחה, לצד חיזוק פעילות הליבה.

אנו ממשיכים ביתר שאת בעשייה הענפה ליצירת ערך ללקוחותינו על ידי חיזוק ושיפור פעילות הקבוצה בכל תחומי העשייה שלה תוך מינוף הסינרגיה בין חברות הקבוצה. באמצעות התשתית הטכנולוגית החזקה, ייעול המערך המקוון והכנסת טכנולוגיות חדישות לסניפים תוך ניצול מועדון הלקוחות הגדול שלנו, שופרסל תמשיך לצמוח, להתפתח ולהוביל את שוק קמעונאות המזון בישראל.".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully