וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל בשוק ההון נעצר היום בחשד להרצת מניות; שוחרר בערבות של 900,000 שקל

אלי דניאל

3.3.2003 / 23:10

שמעון מנדלמן נחשד כי השפיע בדרכי תרמית על שעריהן של מניות הנסחרות בבורסה בתל אביב; ברשות ניירות ערך טוענים כי הרוויח מפעולותיו כ-180,000 שקל



בית משפט השלום בתל אביב שיחרר הערב בערבות בסך 900 אלף שקל את שמעון מנדלמן, פעיל בשוק ההון המקומי, אשר נעצר במהלך היום בחשד להרצת מניות.



על פי הנטען בבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט באמצעות עו"ד טלי רוזן מרשות ניירות ערך, מנדלמן נחשד כי במהלך שנת 2002 השפיע בדרכי תרמית על שעריהן של 12 מניות הנסחרות בבורסה בתל אביב, וזאת לפי סעיף 54(א)(2) לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968.



רשימת המניות כוללת את כפרית תעשיות, קשר רנט א קאר, וילי פוד השקעות, מיני-ליין, המ-לט, אליאנס, אוסיף השקעות ופיתוח, על-בד, גזית אינק., מוצרי מעברות, מחשוב ישיר ואלקו תעשיות.



לטענת רשות ני"ע, מנדלמן פעל במניות אלו במהלך שנה שעברה באמצעות חשבון "מפצל" שניהל בחברה המרכזית לניירות ערך: הפעילות שביצע בחשבון פוצלה בין שלושה חשבונות - של אביו, שלו במשותף עם אביו ושל אדם נוסף, בו היה לו ייפוי כוח. לטענת הרשות, מנדלמן נהג להשפיע על שערי המניות באמצעות מתן הוראות נוגדות (הן הוראות מכירה והן הוראות קנייה לאותה מניה, לרוב באותה הגבלת שער). כלומר, טוענת הרשות, מנדלמן סחר עם עצמו.



רשות ני"ע טוענת כי מנדלמן פעל בשיטה קבועה, לפיה גרם תחילה לירידה בשער המניה באמצעות ביצוע עסקות עצמיות (כאשר במקרים רבים כלל לא החזיק במניה בה פעל), לאחר מכן רכש את המניה בשערים הנמוכים להם גרם, אחר כך ביצע שוב עסקות עצמיות לשם העלאת מחיר המניה, ולבסוף מכר המניה בשער גבוה מזה בו רכש אותה.



לפי טענת הרשות, מנדלמן פעל בכל אחת מהמניות במשך מספר שבועות וביצע כ-570 עסקות עצמיות. מפעילות זו, טוענת רשות ני"ע, הרוויח מנדלמן כ-180,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully