וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה סיימה את פברואר עם גירעון גדול של 2.8 מיליארד שקל; צניחה של 9% בגביית מסים

ליאור כגן

3.3.2003 / 12:23

הגירעון הממשלתי בחודשיים הראשונים של השנה מסתכם בכ-5.4 מיליארד שקל - כשליש מיעד הגירעון השנתי; נתניהו: "הנתונים ממחישים עד כמה קשה מצבו של המשק"



הממשלה סיימה את חודש פברואר עם גירעון גדול של 2.8 מיליארד שקל, לאחר גירעון של 2.66 מיליארד שקל בחודש ינואר - כך עולה מנתוני משרד האוצר. הגירעון בחודש פברואר גבוה מהתחזיות המוקדמות שדיברו על רמה של כ-2.5 מיליארד שקל. למעשה, הגירעון הממשלתי בחודשיים הראשונים של השנה עומד על כ-5.4 מיליארד שקל - כשליש מיעד הגירעון לכל השנה - כ-15 מיליארד שקל.



שר האוצר הנכנס, בנימין נתניהו אמר כי "הנתונים ממחישים עד כמה קשה מצבו של המשק". נתניהו אמר כי הוא משוכנע שבאמצעות הפעולות הנכונות ניתן להביא לשינוי כיוון והדגיש כי התהליך כולו יהיה קשה ויקח זמן.



נתוני האוצר אינם מבשרים על שינוי חיובי בגביית המס. לפי אומדנים ראשוניים שנערכו באגף הכנסות המדינה, בחודש פברואר 2003 הסתכמו הכנסות המדינה ממסים ומאגרות בכ-11.5 מיליארדי שקל, ירידה ריאלית של 9% לעומת החודש המקביל אשתקד. בחודשים ינואר-פברואר, הסתכמו הכנסות המדינה ממסים בכ-22.5 מיליארד שקל.



גביית אגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין בחודש פברואר 2003 הסתכמה בכ-6.4 מיליארדי שקל, ירידה ריאלית של כ-13% לעומת החודש המקביל אשתקד. בנתוני הגבייה של חודש פברואר, באה לידי ביטוי השפעת הרפורמה במס הכנסה על יחידים שנכנסה לתוקף בתחילת שנת 2003. ההכנסות מהרפורמה במס מסתכמות בכ-100 מיליון שקל לשנה.



גביית אגף המכס והמע"מ בחודש פברואר הסתכמה בכ-4.8 מיליארד שקל, ירידה ריאלית של 2% לעומת פברואר 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully