וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם, מתחמם, לוהט: לקראת הקיץ בדקנו מה חדש בתחום המיזוג

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 10:16

מזג האוויר בישראל מביא לעיתים גלי חום או קור קיצוניים והבחירה במזגן היא מהחשובות שנעשה לטובת משק הבית לשנים קדימה. בחירה טובה תחסוך בעלויות תחזוקה, תספק שירות טוב יותר במקרה של תקלה - ולא פחות חשוב, תתחשב בסביבה. יצאנו לבדוק מה חדש בתחום המיזוג לקראת הקיץ

אשה עם מזגן. ShutterStock
קר, מתחמם, לוהט: לקראת הקיץ השרבי, בדקנו מה חדש בתחום המיזוג/ShutterStock

נהוג לחשוב על מיזוג אוויר בישראל, בעיקר בהקשר של הקיץ הלוהט והממושך שאופייני למקומותינו, אבל האקלים בישראל מוביל לעיתים לשינויים קיצוניים של חום או קור, כן - גם בחורף (למקרה שמישהו תהה איך יום חורף של 15 מעלות בתל אביב, נדמה כקר יותר מיום חורפי של 5 מעלות באחת מערי אירופה...) ומזגן טוב עשוי להקל משמעותית את השהייה בבית, הן בסופי השבוע הארוכים והן באמצ"ש במהלך היום ובשעות הלילה.

אם להוציא את השעות שאנחנו בחוץ לטובת עבודה/לימודים/בילויים, המזגן בבית משרת אותנו לפחות 12 שעות ביממה (בממוצע) ובימים של מזג אוויר חריג, קר או חם מידי, סביר שהוא יעבוד כל זמן שאנחנו בין ארבע הקירות שלנו.

בחירה מושכלת של מערכת מיזוג, עשויה לחסוך לנו בהוצאות השוטפות של חשבון החשמל החודשי (בטווח הארוך) להעניק לנו שירות מהיר, איכותי ומקצועי, להישמר לאורך שנים רבות ללא צורך בהחלפה, לנקות עבורנו את האוויר שאנחנו נושמים בתוך הבית (סינון וטיהור) ואפילו להתחשב בסביבה עם צמצום הנזק לכדור הארץ.

לקראת קיץ 2023, שכבר מאותת על בואו, יצאנו לבדוק מה חדש בענף המיזוג, מה אנחנו לא יודעים על הדגמים החדשים והטכנולוגיות המתקדמות, מהם החסרונות בדגמים הישנים, מה עושים עם המזגן הישן ואיך נוכל לחסוך בהוצאות השוטפות בעת מיזוג הבית.

מזגן אינוורטר אלקטרה. יח"צ,
"שוק המיזוג עומד בפני מהפכה", מזגני אינוורטר של 'אלקטרה מיזוג אוויר'/יח"צ

"שוק המיזוג עומד בפני מהפכה"

אחד האתגרים הגדולים ביותר של העוסקים בתחום המיזוג ומערכות האקלים על רקע התחממות הגלובלית, הוא פיתוח מוצרים שלא רק יחממו או יקררו את החלל הסגור, אלא גם יספקו יעילות אנרגטית, יתחשבו בסביבה וישפרו את איכות האוויר שאנחנו נושמים.

אלקטרה מיזוג אוויר, הצהירה כי האסטרטגיה שלה לשנים 2023-2024 מתמקדת במהפכה הירוקה ואכן, מששאלנו מה חדש בתחום המיזוג לקיץ הקרוב, נענינו כי ההתפתחות בעיצומה ולא מעט שינויים עתידיים להיכנס לשגרת יומנו ממש בקרוב.

"החדשנות המוצרית והטכנולוגית של אלקטרה, פועלת בשתי גזרות", מספר נתי מקתם, מנהל תחום ההנדסה באלקטרה מיזוג אוויר, "המוצרים החדשים הם גם חסכוניים ומתקדמים וגם בעלי טכנולוגיות ירוקות שעומדים בקריטריונים אירופיים מחמירים ביותר".

מזגני ON/OFF מוכרים לכולנו והם אלו שנמכרו עד כה בישראל, אך מסתמן שבקרוב שוק המיזוג יעמוד בפני מהפכה משמעותית ויציג מעבר כולל למזגני ה-Inverter, סוג של החלטה לאומית גורפת. "השינוי הזה מגיע כתוצאה מהחלטה קריטית שהתקבלה - ענף המיזוג בישראל עובר לתקנות האירופאיות והמחמירות יותר", מסביר מקתם.

לשם ההבנה, כ-90% מהמזגנים שנמכרים כיום לציבור הרחב הם עדיין מזגני ה-ON/OFF. אלו המזגנים שרובנו מכירים, שכולנו רכשנו ואם לא החלפנו מערכת מיזוג לאחרונה, סביר שזוהי מערכת המיזוג שיש לנו בבית עכשיו.

מדבריו של מקתם, ניתן להבין כי ישראל עומדת בפני מהפכה בתחום המיזוג, אשר תשפיע על כל הציבור, ותתבטא בכלל ההיבטים: הכלכלי, הצרכני והאקולוגי.

"אלקטרה שמה את נושאי איכות הסביבה וההתחממות הגלובלית בראש סדר העדיפויות שלה מתוך אחריות להובלת שינויים לטובת הכלל וכתוצאה ישירה מכך, המוצרים שלנו הם ירוקים יותר, כאלו שעומדים בסטנדרטים האירופאיים המחמירים. בהתאם לסטנדרטים החדשים, אנחנו ממשיכים להיערך עם פסי ייצור ירוקים, המותאמים לקריטריונים שהצבנו לעצמנו".

כמענה ירוק בתחום המיזוג, מציגה אלקטרה את מזגני ה-Inverter המבוססים על טכנולוגיה חדשנית, באמצעותה המזגן הוא שקט יותר, מהיר יותר וחסכוני יותר עם פוטנציאל לחיסכון של כ-50% בצריכת החשמל. מלבד זה, הוא ידידותי לסביבה הודות לצריכה מופחתת של אנרגיה שמביאה לירידה חדה באחוז גזי החממה הנפלטים לאוויר בעת השימוש בו", מוסיף מקתם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מזגן אינוורטר אלקטרה. יח"צ,
מזגן עם טכנולוגיית אינוורטר של 'אלקטרה מיזוג אוויר'/יח"צ

חוסכים בצריכת החשמל ועמידים לאורך שנים

מה זה בכלל מזגן Inverter? בלב כל מזגן, בין אם עילי, מיני-מרכזי או VRF, פועל מדחס שמעניק תפוקה למערכת כדי למזג את החלל אותו אנו מבקשים לקרר/לחמם.

במזגנים רגילים, מחובר אל המדחס פיקוד סטנדרטי שאליו מחוברים החיישנים (תרמוסטט), שתפקידם למדוד את הטמפרטורה בחדר. כשהטמפרטורה מגיעה לזו שהגדרנו, התרמוסטט מנתק את המדחס מפעולה וכך הוא לא צורך אנרגיה (וחוסך בחשמל) - הוא פשוט נכנס לסוג של השהייה/שינה.

ברגע שהטמפרטורה בחדר מתחילה להשתנות בחזרה אל מתחת או מעל הטמפרטורה שהגדרנו כרצויה, התרמוסטט יכניס שוב את המדחס לפעולה וכך הלאה. התהליך יחזור על עצמו במהלך כל שעות הפעילות של המזגן. תחשבו כמה תצרוכת של חשמל נחסכת מכם בזמן שהמזגן 'כאילו' לא פועל אבל נשאר עירני ודואג שהטמפרטורה שרציתם - היא גם זו שתקבלו.

מקתם מסביר בשפתו המקצועית כי: "לכיבוי והדלקה תכופים יש מספר השלכות: טמפרטורה לא נשארת יציבה, צריכת החשמל גבוהה במיוחד וישנה היתכנות לתקלות תכופות יותר בשל שימוש מוגבר.

טכנולוגית ה-Inverter לעומת המזגנים שכולנו מכירים (ON/OFF), דואגת שהמדחס יעבוד במהירויות שונות ורק בהתאם לצורך. המדחס יפעל בעוצמה גבוהה עם ההדלקה של המערכת כדי להגיע במהירות לטמפרטורה הרצויה, ואז יפעל בעוצמה נמוכה כדי לשמור עליה יציבה לאורך זמן. במילים אחרות, המזגן משתמש בעוצמת המדחס שלו באופן רציף והדרגתי כדי לייצר אקלים אידיאלי בחלל החדר".

היתרונות של מזגן הפועל בטכנולוגיית Inverter:

הוא חסכוני בחשמל - הפעילות הממושכת של המדחס בטכנולוגיית ה-Inverter, לעומת ההדלקה והכיבוי במזגנים רגילים, חוסכת חשמל - והרבה. במקום להשתמש במלוא העוצמה של המדחס בכל פעם מחדש, המזגן עובד לפי התפוקה הנדרשת בכל רגע נתון. מרגע שנוצרה יציבות, הוא יעבוד בתפוקה נמוכה לאורך זמן ויצרוך פחות חשמל, למען הדיוק, עד 40% פחות. בטווח הארוך, החיסכון הזה הופך למשתלם.

הוא עמיד לאורך שנים - הדלקה וכיבוי חוזרים של כל מכשיר אלקטרוני מקצרים את חייו, בוודאי כשמדובר במזגן שפועל בתקופות ארוכות בשל מזג האוויר הישראלי. הוויסות שמציעה טכנולוגית ה-Inverter מבטיחה הדלקה אחת וכיבוי אחד בכל שימוש במזגן, ובכך מגדילה את תקופת הזמן שבה המזגן יעבוד ביעילות.

הוא יעיל בכל מזג אוויר - מזגנים רגילים אינם בנויים למצבים של קור או חום קיצוניים. הפעילות שלהם במצבים כאלה יעילה הרבה פחות. מזגני Inverter יוצרו במטרה לעמוד בטמפרטורות שבין 46 מעלות ועד מינוס 15 מעלות.

מתוך קמפיין טורנדו אינוורטר. יח"צ,
מתוך הקמפיין החדש של 'טורנדו' למזגני האינוורטר/יח"צ

תקני האנרגיה החדשים יהיו חובה החל משנת 2024, אז לא יהיה ניתן לשווק יותר מזגנים בטכנולוגיית ON/OFF, בשל כך, גם לקבוצת תדיראן פתרונות העומדים בדרישה זו וגם חברת 'טורנדו' משדרגים את כלל המזגנים העיליים שלהם לכאלו העומדים בתו התקן האירופאי עם טכנולוגיית האינוורטר.

בשל מחירם הגבוה יותר של מזגנים בטכנולוגיה אינוורטר, בעשרות אחוזים בהשוואה למזגני ON/OFF,
טורנדו מציעה באופן בלעדי את כלל מזגני טורנדו אינוורטר העיליים שלה, מחיר של מזגן רגיל, כלומר, מזגני טורנדו אינוורטר נמכרים כעת במחיר מזגני ה-ON/OFF שהיו נפוצים עד כה.

את המהפכה בתחום המיזוג לפיה כל מזגנים שיימכרו בישראל יהיו מבוססים על טכנולוגיית אינוורטר, מציגה כעת טורנדו בקמפיין פרסומי עם הפרזנטורית נעמי לבוב.

רונן בזזי, בעלים ומנכ"ל טורנדו: "טורנדו, שמחוברים לצרכי הצרכן הישראלי במזג האוויר המקומי הבינו כי חיסכון בחשמל ושקט מרבי הן התכונות העיקריות אותן מחפש הישראלי בבואו לרכוש מזגן חדש ואנו אנחנו גאים לקחת חלק במהפכה של שוק המזגנים בישראל ולהציע את מזגני טורנדו אינוורטר, במחיר של מזגן רגיל. אנחנו קוראים לצרכנים ולבעלי המקצוע להצטרף למהפכה הגדולה".

מיניליין מביאה מזגו חדש לישראל. יח"צ, דוברות הכנסת
מיניליין משיקה סדרת מזגנים חדשה בישראל של המותג AUFIT/דוברות הכנסת, יח"צ

גם קבוצת מיניליין, יבואנית מוצרי חשמל לישראל, משיקה סדרת מזגנים חדשה, גם היא כוללת כמובן מזגנים בטכנולוגיית אינוורטר.

המותג AUFIT, מהיצרנים הגדולים בעולם בתחום מיזוג האוויר, הוא היחיד בענף שמאפשר ללקוחות 3 חודשי ניסיון ללא התחייבות - במידה ותתחרטו, תוכלו להחזירו ולקבל החזר כספי מלא, הן על המזגן והן על ההתקנה.

המזגנים של AUFIT מציגים פתרונות קירור מגוונים כגון: שליטת WIFI חכמה, יכולת עבודה אופטימלית בחימום ובקירור, עבודה שקטה, פונקציות ניקוי עצמי ועוד. עושה שימוש במגוון טכנולוגיות ומציע מערכות מיני מרכזי, מזגנים עיליים בטכנולוגיית on/off, מערכות VRF, Mini VRF וכמובן , מזגנים בטכנולוגיית אינוורטר (inverter).

גיל פינקלשטיין, מנהל חטיבת מיזוג האוויר במיניליין: "שוק המזגנים בישראל עבר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות, בעקבות שילוב של רגולציה ומודעות גוברת לאיכות הסביבה. לשמחתי, כיום הביקוש למזגנים חסכוניים ובטכנולוגיות ירוקות עולה ועולה.

צוותי התכנון והפיתוח בחברת AUFIT עובדים עם המערכות המתקדמות בעולם ומיישמים זאת תוך התאמה לאקלים המקומי. המותג AUFIT מתמקד במערכות חכמות, כמו מזגני אינוורטר, מערכות VRF חסכוניות ומערכות מיני קומפקטיות שמתאימות גם לדירות קטנות יותר".

תדיראן. יח"צ,
מסננים את האוויר המזוהם שאנחנו נושמים? טכנולוגיית AIROW 3 של תדיראן/יח"צ

מסננים את האוויר המזוהם שאנחנו נושמים

אומנם תקופת הקורונה הכניסה את כולנו למודעות ובכל זאת חשוב להדגיש, כי גם בימים של שיגרה ללא מגיפה ברקע, באוויר שאנחנו נושמים בבית ולא נראה לעין, מצויים באופן קבוע בקטריות ועובשים שמתרבים וחודרים לגופנו דרך מערכת הנשימה. העובשים מגיעים לרוב מהאוויר שבחוץ, מתיישבים על משטחים בתוך הבית, מתפשטים בחלל האוויר ומהווים סכנה מוחשית לבריאותינו.

'קבוצת תדיראן', גם היא מהמובילות בישראל בתחום המיזוג, ערכה לאחרונה מבחן זיהום אוויר במטרה להבין קצת יותר על היקף התופעה, השפעותיה וכן לבחון, האם יש בכוחה לחדש, לסייע ולשפר את איכות החיים שלנו.

את מבחן זיהום האוויר, ערכה תדיראן בשיתוף עם מעבדות חי, המוסמכת בתחום המיקרוביולוגיה ומחלות זיהומיות. המבחן בדק את רמת זיהום האוויר הקיימת בחללים סגורים ב-100 בתים ברחבי הארץ. חוקרי המעבדה דגמו את חלל האוויר בכל בית ולאחר מכן העבירו את הדגימה לבדיקת מעבדה לניתוח הממצאים.

תוצאות המבחן עברו להשוואה על פי מדד איכות האוויר בחללים סגורים האירופאי (European Collaborative Action), המגדיר את דרגות רמות זיהום האוויר (גבוהה מאוד, גבוהה, בינוני, נמוך ונמוך מאוד).

על פי הממצאים בבתים שנדגמו (על פי במטר מעוקב), ב-99% מהבתים שנבדקו קיים ריכוז זיהום בינוני, גבוה או גבוה מאוד של חיידקים ועובשים באוויר וב-58% מהבתים שנבדקו התגלתה, בחדר אחד לפחות, רמת זיהום גבוהה או גבוהה במיוחד.

עוד עולה מתוצאות המבחן כי בתים פרטיים מזוהמים יותר לעומת בנייני דירות, ככל הנראה בשל הקרבה שלהם לצמחיה ואדמה שמעשירה את האוויר בביו-אירוסולים (חיידקים ועובשים המפוזרים באוויר).

כלב עם תינוק. ShutterStock
בבתים עם חיית מחמד, דרגת זיהום האוויר נמוכה יותר, תדיראן/ShutterStock

פרמטר מעניין נוסף שנבחן במסגרת הבדיקה הוא, האם נוכחות בעלי חיים בבית משפיעה על רמת זיהום האוויר. באופן מפתיע, נמצא כי בבתים בהם קיימת נוכחות של חיית מחמד, דרגת זיהום האוויר הייתה מעט נמוכה יותר לעומת בתים ללא חיית מחמד.

כאשר משווים את סוגי החדרים השונים שנבדקו, נראה כי כ-50% מכל חדרי השינה שנדגמו נמצאו עם זיהום גבוה או גבוה במיוחד של חיידקים ועובשים, כאשר רק כ-3% מחדרי השינה שנבדקו היו עם רמת זיהום נמוכה. במקביל, כ-34% מכל הסלונים שנדגמו נמצאו עם זיהום גבוה או גבוה מאוד. מכך הוסק כי בחדר השינה, בו אנו נמצאים מרבית הזמן שלנו בבית, רמת הזיהום גבוהה יותר מבסלון.

ד"ר אילן בלאו, רופא בכיר במחלקת אף, אוזן גרון בבית חולים מאיר: "ברגע שאדם חולה נמצא בחלל סגור הוא מפזר את כל תוכן הריאות שלו, בצורת טיפות או רסס, לחלל האוויר. ככל שיותר אנשים נמצאים בחלל סגור, בוודאי אם הוא לא מאוורר, הם בעצם נחשפים לוירוסים, עובשים וחיידקים שיכולים להיכנס למערכת הנשימה שלהם ולהדביק זה את זה. הפתוגנים הללו יכולים לעמוד באוויר שעות ארוכות ולכן התחלופה של האוויר יכולה לסייע בהורדת הסיכוי להדבקה".

כששואלים את קבוצת תדיראן, מה החידוש העיקרי שהיא מציעה לקראת קיץ 2023, ניראה שהתשובה כבר ברורה. הפתרון החדשני שהיא מציעה לטיהור האוויר בחללים הסגורים עשוי להפחית בעד 99% את ריכוז החיידקים, העובשים והווירוסים באוויר. הטכנולוגיה עליה מבוסס הפתרון היא: TADIRAN AIROW 3, המותקנת על גבי המזגנים העיליים ואינה דורשת תחזוקה שוטפת.

ד"ר מריה חיטריק, CTO בחטיבה לטיפול באוויר של תדיראן: "אנו נוטים לחשוב כי הבית הוא המקום המוגן והבטוח ביותר עבורנו אבל נוכחנו לגלות שהאוויר אותו אנו נושמים בחללים סגורים מלא במזהמים ביולוגיים ויכול להשפיע על בריאותנו. הבנו כי המזגן שנמצא כמעט בכל בית בישראל, יכול להעניק ערך מוסף מעבר לחימום וקירור החלל ולכן פעלנו בתהליך ממושך לפתח טכנולוגיה מהפכנית לטיהור האוויר בחללים סגורים".

תדיראן. יח"צ,
"החדשנות מגדירה מחדש את תפקידו של המזגן", טכנולוגיית Airow3 של תדיראן/יח"צ

כיום בישראל, למעלה מ-85% מהאוכלוסייה מחזיקה במזגנים עיליים. את הטכנולוגיה Tadiran Airow3, שהיא בעצם אביזר שמתווסף למזגנים העיליים במטרה לסנן את האוויר שיוצא מהם - ניתן להתקין בקלות.

על פי היצרן, הטכנולוגיה המוצעת מהווה אמצעי יעיל בשמירה על איכות האוויר על ידי טיהור האוויר ממזהמים ביולוגיים ובכך שומרת על בריאותם של השוהים בחללים סגורים. מחירו של ההתקן עומד על 690 שקלים (כולל התקנה בבית הלקוח) ואינו מצריך תחזוקה.

לדברי נופר ממרוד, סמנכ"ל השיווק של תדיראן: "תדיראן רואה חשיבות גדולה ביכולת להשפיע על הבריאות ואיכות החיים של כולנו באמצעות טיפול באוויר במרחב המחייה. החברה מייצרת חדשנות המגדירה מחדש את תפקידו של המזגן, ומאפשרת לשמור על בריאות תושבי הבית באמצעות המערכת החדשנית שמנטרלת את המזהמים והווירוסים הרבים באוויר לכדי אוויר נקי ובריא יותר".

גם קבוצת מיניליין, יבואנית מוצרי חשמל לישראל, משיקה סדרת מזגנים חדשה, מזגנים של המותג AUFIT, מהיצרנים הגדולים בעולם בתחום מיזוג האוויר, היחיד בענף שמאפשר ללקוחות 3 חודשי ניסיון ללא התחייבות - במידה ותתחרטו, תוכלו להחזירו ולקבל החזר כספי מלא על המזגן ועל ההתקנה.

המזגנים של AUFIT מציגים פתרונות קירור מגוונים כגון: שליטת WIFI חכמה, יכולת עבודה אופטימלית בחימום ובקירור, עבודה שקטה, פונקציות ניקוי עצמי ועוד. עושה שימוש במגוון טכנולוגיות ומציע מערכות מיני מרכזי, מזגנים עיליים בטכנולוגיית on/off, מערכות VRF, Mini VRF וכמובן, מזגנים בטכנולוגיית אינוורטר (inverter).

להשיג אצל הסיטונאים, המתקינים והמשווקים המורשים.

אלקטרה מיחזור. יח"צ,
מתפחים כלכלה מעגלית עם מיחזור מקררים ומזגנים לצמצום פליטת גזי החממה, אלקטרה מיחזור/יח"צ

כלכלה מעגלית כמענה מיידי למשבר האקלים

חידוש חשוב ונוסף שתרומתו למאבק בהתחממות הגלובלי היא משמעותית, הוא המפעל 'אלקטרה מיחזור' הראשון מסוגו בישראל שהוקם בשדרות בהשקעה של כ-30 מיליון שקל שעשוי להפחית את פליטת גזי החממה בכל שנה בהיקפים עצומים - ובכך להיטיב עם כולנו.

מעטים יודעים שמזגנים שאינם ממוחזרים כראוי מובילים לנזקים סביבתיים אדירים. בהמשך לדו"ח מבקר המדינה, הדיון בועדת הפנים, דוח השרה להגנה"ס ודוח האו"ם סביב הטיפול במשבר האקלים, נשלחה הוראה מטעם המשרד להגנת הסביבה, לפיה טיפול במקררים ובמזגנים לא יתבצע אלא במפעל מיחזור בתקן אירופאי מחמיר המפחית פליטות גזי חממה.

הראשונים שהרימו את הכפפה ליישור קו עם הסטנדרטים החדשים, היו תאגיד מ.א.י למחזור פסולת אלקטרונית הפועל מטעם המשרד להגנת הסביבה וחברת אלקטרה מוצרי צריכה שהקימו יחדיו את המפעל המתקדם בעולם, במסגרת ימוחזרו בכל שנה גזי קירור מזיקים (CFC/HFC) מכ-100 אלף מזגנים ומקררים, ויופקו מהם חומרי גלם איכותיים לייצור מזגנים ומוצרים חדשים.

כלומר, הודות למפעל המיחזור הנ"ל, מוצרים אשר היו מטרד סביבתי משמעותי עד כה יהפכו למשאבי גלם ערכיים אשר יחזרו למשק ולכלכלה הישראלית.

מפעל 'אלקטרה מיחזור' למקררים ומזגנים שהוקם בשדרות. יח"צ,
כלכלה מעגלית כמענה מיידי למשבר האקלים: כ-100 מזגנים ומקררים בשנה יעברו תהליך מיחזור/יח"צ

לדברי דותן קבק, מנכ"ל תאגיד מ.א.י: "השותפות בין הצדדים במיזם ייחודי זה מציגה לראשונה בישראל פתרון סביבתי מלא וייחודי של כלכלה מעגלית, תוך חשיבה מתמדת על בריאות הציבור - החל משלב יצור המזגן, שיווקו לבית הלקוח והחזרת המוצר הישן למיחזור סביבתי, המניב לבסוף חומרי גלם החוזרים לתחילת המעגל וללא השפעות סביבתיות שליליות".

שחר פרי, סמנכל תפעול ושרשרת אספקה באלקטרה מוצרי צריכה: "היוזמה להקמת המפעל מהווה דוגמא לחברה מסחרית הלוקחת אחריות מלאה על מיחזור וטיפול סביבתי בקצה שרשרת האספקה שלה. בדרך זו החברות המסחריות מפנימות בהדרגה את אחריותן לסביבה, ולוקחות חלק אקטיבי בשינוי התפיסה הסביבתית בכל הנודע להתחממות הגלובלית".

ולמרות הקמת המפעל, נזקי הפסולת האלקטרונית עדיין מהווים איום סביבתי משמעותי. 70% מהפסולת הרעילה בישראל מקורה במוצרי חשמל, "בשנים האחרונות הפכנו למכורי צריכה של מוצרים שאנו לא באמת צריכים, מה שמוביל לנזקים סביבתיים בלתי הפיכים, מה שמחייב את כולנו לשינויים מהותיים בהרגלי הצריכה, ההשלכה והמיחזור", מוסיף קבק.

מזגני הייסנס. יח"צ,
מרחיבים פעילות ומשתלטים על ההפצה: מזגני הייסנס יופצו בישראל ע"י קבוצת ח.י/יח"צ

משתלטים על ההפצה

עוד בשורה בתחום המיזוג, שאומנם לא נוגעת לטכנולוגיות והיכולות של המזגנים החדשים התקבלה לאחרונה בנוגע לזכויות ההפצה של מותג נוסף בישראל.

קבוצת ח.י., המתמחה בשיווק והפצה של מותגים מתחום החשמל וניהול פרויקטים בתחום האנרגיה, רכשה את מלוא זכויות ההפצה בישראל של המותג HISENSE בקטגוריית מיזוג האוויר, לאחר שהחזיקה במחצית מהן עד כה.

מהקבוצה נמסר כי מזגני Hisense מספקים מענה רחב הן לשוק הפרטי והן לשוק המסחרי באמצעות מגוון סדרות, בהם: מזגני Inverter, מזגנים עיליים On / Off, מערכות מיני VRF ופתרונות מיזוג של מערכות VRF מתקדמות.

חן בן דוד, מנהל חטיבת המיזוג בקבוצת ח.י: "בקיץ הקרוב נעבור לשווק של מזגנים עפ"י התקינה האירופאית החדשה ונמקד את קו המוצרים שלנו במזגני אינוורטר המתקדמים והיעילים. הסדרה המובילה שלנו תהיה גם השנה סדרת ה- Venus שתשווק השנה בטכנולוגיית אינוורטר וכוללת רכיב WIFI מובנה לשליטה מלאה מתוך ומחוץ לבית, עיצוב חדשני ומתקדם, מערכת הגנה ובקרה אוטומטית לשמירה על אורך חיי המזגן ומגוון רחב של פיצ'רים מתקדמים העונים על הצרכים העיקרים של צרכנים בישראל ממערכות המיזוג: פעולה שקטה, חסכון בצריכת חשמל ועיצוב חדשני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully