וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבתם לנקות את האוויר בבית לקראת פסח? כדאי שתעשו את זה

עודכן לאחרונה: 24.3.2023 / 13:12

במבחן שערכה קבוצת תדיראן ב-100 בתים בישראל, נראה כי מצב זיהום האוויר בחלל הבית מפתיע לרעה. ב-99% מהבתים שנבדקו קיים זיהום בינוני, גבוה או גבוה מאוד של חיידקים ועובש באוויר. אז איך ננקה את האוויר שאנחנו נושמים ואיך משפיעים בעלי החיים בבית על רמת הזיהום?

גבר על ספה בסלון. ShutterStock
חשבתם לנקות את האוויר בבית לקראת פסח? כדאי שתעשו את זה/ShutterStock

כשתנקו את הבית לקראת חג הפסח הקרוב, כדאי שלא תפסחו על האוויר, כי הוכח שהוא מזוהם!

קבוצת תדיראן ערכה מבחן זיהום אוויר בשיתוף עם מעבדות חי, מעבדה מוסמכת בתחום המיקרוביולוגיה ומחלות זיהומיות. המבחן בדק ב-100 בתים ברחבי הארץ את רמת זיהום האוויר הקיימת בחללים סגורים. במסגרת הבדיקה שנעשתה בבתים, דגמו חוקרי המעבדה את חלל האוויר ולאחר מכן העבירו את הדגימה לבדיקת מעבדה לניתוח הממצאים.

בהשוואת תוצאות המבחן למדד איכות האוויר בחללים סגורים האירופאי (European Collaborative Action), המגדיר את דרגות רמות זיהום האוויר (גבוהה מאוד, גבוהה, בינוני, נמוך ונמוך מאוד) לפי כמות החיידקים והעובשים במטר מעוקב.

על פי תוצאות הבדיקה, ניתן לראות כי בכ-99% מהבתים שנבדקו קיים ריכוז זיהום בינוני, גבוה או גבוה מאוד של חיידקים ועובשים באוויר וכי ב-58% מהבתים שנבדקו נמצא שלפחות בחדר אחד התגלה רמת זיהום גבוהה או גבוהה במיוחד.

תדיראן. יח"צ,
בכ-99% מהבתים שנבדקו קיים ריכוז זיהום אוויר בינוני, גבוה או גבוה מאוד/יח"צ

בעלי חיים: הפתרון לזיהום אוויר?

עוד עולה מתוצאות המבחן כי בתים פרטיים מזוהמים יותר לעומת בנייני דירות, כך שבכ-61% מהבתים הפרטיים שנדגמו נמצא לפחות חדר אחד עם ריכוז זיהומים גבוה או גבוה מאוד אל מול 51% מהדירות שנדגמו. הסיבה לכך היא ככל הנראה לאור הקירבה של הבתים הפרטיים לצמחיה והאדמה שמעשירה את האוויר בביו אירוסולים (חיידקים ועובשים המפוזרים באוויר).

פרמטר מעניין נוסף שנבחן במסגרת המבחן הוא האם נוכחות בעלי חיים בבית משפיעה על רמת זיהום האוויר. מתוצאות המבחן בדירות שנבחנו נראה כי באופן מפתיע בבתים בהם קיימת נוכחות של חיית מחמד, דרגת זיהום האוויר שנמצאה הייתה מעט נמוכה יותר לעומת בתים ללא חיית מחמד.

כאשר משווים את סוגי החדרים השונים שנבדקו במבחן, נראה כי כ- 50% מכל חדרי השינה שנדגמו נמצאו עם זיהום גבוה או גבוה במיוחד של חיידקים ועובשים, כאשר רק כ- 3% מחדרי השינה שנבדקו היו עם רמת זיהום נמוכה.

במקביל, כ-34% מכל הסלונים שנדגמו נמצאו עם זיהום גבוה או גבוה מאוד של חיידקים ועובשים כך שמנתונים אלה ניתן לראות כי בממוצע חדר שינה, החדר שבו אנו נמצאים מרבית הזמן בבית שלנו, מזוהם יותר לעומת הסלון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כלב עם תינוק. ShutterStock
נוכחות של חיית מחמד מפחיתה את רמת זיהום האוויר בבית/ShutterStock

באילו ערים נרשמו ממצאים מפתיעים ?

בבחינת ריכוז זיהום האוויר במקומות שונים בארץ, נראה כי בכ-65% מהחדרים שנדגמו בירושלים קיים ריכוז בדרגה גבוהה וגבוהה מאוד של חיידקים ועובשים. לעומתם, בתל אביב מספר חדרים עם נוכחותם של החיידקים והעובשים בריכוז גבוה או גבוה מאוד עומד על כ- 43%.

בבתים שנדגמו בעיר רמת גן נמצא כי בכ- 53% מהחדרים נמצאו חיידקים ועובשים בריכוז גבוהה ולעומתם בהוד השרון בכ- 60% מהחדרים שנדגמו נמצאו דרגת זיהום ועובש בינונית ו20% עם ריכוז גבוה של חיידקים ועובשים. בניגוד לכך, בבני ברק הידועה כעיר צפופה עם מספר נפשות גבוה במרבית הבתים נמצא כי בכ-75% מהחדרים שנדגמו בעיר קיימת רמת זיהום גבוהה וגבוהה מאוד.

תוצאות המבחן מעידות כי האוויר שסביבנו בבית אמנם לא נראה לעין, אבל בחלל האוויר נמצאים באופן שוטף בקטריות ועובשים שמתרבים ונכנסים לגוף שלנו דרך מערכת הנשימה. העובשים מגיעים לרוב מהאוויר שבחוץ, מתיישבים על משטחים בתוך הבית ומתפשטים בחלל האוויר כך שמזהמים אלו מהווים סכנה בריאותית ומוחשית לבריאותנו.

תדיראן. יח"צ,
בקטריות ועובשים שמתרבים באוויר, נכנסים לגוף שלנו דרך מערכת הנשימה/יח"צ

ערך מוסף על חימום וקירור הבית

ד"ר אילן בלאו, רופא בכיר במחלקת אף, אוזן גרון בבית חולים מאיר: "ברגע שאדם חולה נמצא בחלל סגור הוא מפזר את כל תוכן הריאות שלו, אם בצורת טיפות או רסס, לחלל האוויר. ככל שיותר אנשים נמצאים בחלל סגור קטן, בוודאי אם הוא לא מאוורר, הם בעצם נחשפים לוירוסים, עובשים וחיידקים שיכולים להיכנס למערכת הנשימה שלהם ולהדביק זה את זה. הפתוגנים הללו יכולים לעמוד באוויר שעות ארוכות ולכן התחלופה של האוויר יכולה לסייע בהורדת הסיכוי להדבקה".

תדיראן נכנסה לקטגוריה חדשה ומשיקה פתרון חדשני אשר יטהר את האוויר בחללים הסגורים ויגרום להפחתה של עד 99% בריכוז החיידקים, העובשים והווירוסים באוויר.

tadiran airow 3 קרדיט. תדיראן,
להפחתה של עד 99% בריכוז החיידקים, tadiran airow 3/תדיראן

הבית הוא המקום הכי בטוח עבורנו? לא ממש

הטכנולוגיה הייחודית שנקראת TADIRAN AIROW 3, מותקנת על גבי מזגנים עיליים ואינה דורשת תחזוקה שוטפת.

ד"ר מריה חיטריק, CTO בחטיבה לטיפול באוויר של תדיראן: "אנו נוטים לחשוב כי הבית הוא המקום המוגן והבטוח ביותר עבורנו אבל נוכחנו לגלות שהאוויר אותו אנו נושמים בחללים סגורים מלא במזהמים ביולוגיים ויכול להשפיע על בריאותנו.

אנחנו בתדיראן הבנו כי המזגן שנמצא כמעט בכל בית בישראל, יכול להעניק ערך מוסף מעבר לחימום וקירור החלל ולכן פעלנו בתהליך ממושך לפתח טכנולוגיה מהפכנית שמטהרת את האוויר בחללים הסגורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully