וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף לפח: 59% מהישראלים מודים שהם זורקים מזון

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 16:37

סקר חדש חושף נתונים על היקף בזבוז המזון בישראל. למעלה ממחצית מהישראלים מדווחים על זריקת מזון מדי יום ו-82% ישראלים מספרים שהם מוטרדים מההשלכות, תרתי משמע. מהו סוג המזון שאנו זורקים הכי הרבה? לא תאמינו, אבל הוא דווקא הבסיסי מכולם

בזבוז מזון. יח"צ,
כסף בפח: 82% מהישראלים מוטרדים מבזבוז המזון/יח"צ

בזבוז מזון הוא בעיה עולמית הגורמת לנזקים חברתיים, כלכליים וסביבתיים הפוגעים בכולנו. בישראל מושלכים מידי שנה כ־2.5 מיליוני טונות של מזון, כאשר לפחות מחצית מהכמות ראויה למאכל.

סקר שנערך לאחרונה על-ידי מכון המחקר רושינק, ביוזמת מותגי מוצרי החשמל Grundig בקרב מדגם ארצי מייצג של 501 נשאלים עבור מותג מוצרי החשמל הבינלאומי Grundig, מגלה כי בזבוז מזון היא תופעה שקיימת בהיקפים גדולים בישראל ומפריעה לרוב הציבור.

למעלה ממחצית מהישראלים, 53%, דיווחו על זריקת מזון לפחות פעם בשבוע, כאשר שיעורים גבוהים יחסית זוהו בקרב נשים, הורים לילדים, תושבי המרכז ובקרב האוכלוסייה החרדית.

הסקר חשף כי ששאריות של ארוחות מבושלות הוא סוג המזון הנפוץ ביותר שהישראלים זורקים. כ-48% מהישראלים ציינו כי הם נוהגים לזרוק שאריות של ארוחות מבשלות, 20% ציינו כי הם זורקים ירקות, 9% מהישראלים נוהגים לזרוק מוצרי חלב, 7% זורקים פירות ו-5% זורקים מוצרי לחם או דגנים.

למעלה ממחצית הישראלים מדווחים על זריקת מזון. יח"צ,
למעלה ממחצית הישראלים מדווחים על זריקת מזון לפחות פעם בשבוע/יח"צ

הגורמים העיקריים לבזבוז מזון בישראל

בסוגיית בזבוז המזון עולה מיד השאלה מהן הסיבות העיקריות שגורמות לנו לזרוק מזון?

משתתפי הסקר נשאלו, אם כן, מהם הגורמים העיקריים לבזבוז מזון. התוצאות ללא ספק מפתיעות:

59% ממשתתפי הסקר העידו כי הם נוהגים לזרוק מזון שנשאר זמן רב במקרר והופך לפג תוקף.

58% ציינו כי הם נוהגים לזרוק פירות וירקות עקב העובדה שהם לא נשמרים טריים במקרר.

38% העידו כי הם מכינים כמויות גדולות מדי של אוכל מבושל, 21% מעדיפים לאכול אוכל טרי שהוכן באותו היום.

3% ציינו שהם משליכים מזון שהילדים לא סיימו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הגורמים העיקריים לבזבוז מזון. יח"צ,
הגורמים העיקריים לבזבוז מזון/יח"צ

זורקים אך מוטרדים מהתופעה

למרות הנתונים המטרידים שמצביעים על כך שאחוזים גבוהים מאוד מהישראלים משליכים אוכל בתדירות גבוהה יחסית, 82% ממשתפי הסקר העידו כי תופעת בזבוז המזון מטרידה אותם.

מה ניתן בכל זאת לעשות? לשאלה האם אפשר לתכנן טוב יותר את כמויות האוכל שקונים על מנת לזרוק פחות אוכל מרבית הנשאלים, 91%, ענו בחיוב כי עליהם לתכנן טוב יותר את כמויות המזון שהם קונים כדי לצמצם את הבזבוז שלו.

דרכים נוספות לצמצום בזבוז מזון? 39% הציעו להסביר שלזרוק אוכל זה כמו לזרוק כסף וכך לעזור בצמצום בזבוז מזון, 28% הציעו להשתמש בקופסאות/פתרונות אחסון ששומרים על טריות האוכל, 7% מציעים לקנות מקרר ששומר טוב יותר על טריות המזון, 6% בלבד מבינים שיש קשר בין בזבוז מזון ואיכות הסביבה והציעו להסביר שזריקת מזון פוגעת באיכות הסביבה ו-2% מציעים לתכנן טוב יותר את קניית מוצרי המזון.

סוג המזון הנפוץ ביותר שהישראלים זורקים. יח"צ,
סוג המזון הנפוץ ביותר שהישראלים זורקים/יח"צ

"יותר מוצרים משלבים טכנולוגיות ירוקות"

ג'יהן ישין, מנכ"ל גרונדיג ישראל: "קבוצת ארצ'ליק, חברת האם של גרונדיג וחברות נוספות שמחה להציע לצרכנים הישראלים את הטכנולוגיות, החדשנות והיוקרה של גרונדיג בשילוב אג'נדה של קיימות, ייצור ירוק יותר ומוצרים שמשלבים טכנולוגיות ירוקות יותר ופונקציות מתקדמות שעוזרות לצמצם בזבוז מזון ושמירה על איכות הסביבה.

למשל, טכנולוגיית קירור ייחודית שמשולבת במקררי המותג (FullFresh) שמספקת רמות לחות מבוקרות וזרימת אוויר משופרת כדי לשמור על טריות הפירות והירקות במקרר במשך עד 30 יום".

הסקר נערך על-ידי מכון המחקר רושינק וביוזמת מותג מוצרי החשמל "Grundig" בחודש פברואר באמצעות סקר אינטרנטי בקרב 501 נשאלים המהווים מדגם ארצי מייצג של גילאי 18 עד 64 המחוברים לאינטרנט.

הטכנולוגיה במקרר של גרונדיג להארכת חיי המזון. יח"צ,
הטכנולוגיה FullFresh במקרר של גרונדיג להארכת חיי המזון/יח"צ

איך נוכל לצמצם את הפסולת ?

נוכל לצמצם את בזבוז המזון אם נעשה שימוש נכון משאבים ואחת הדרכים להתמודד עם יוקר המחיה היא לנסות לייעל את צריכת המזון שלנו, יש כמה דרכים לעשות זאת:

נוכל לבדוק היטב בבית איזה מצרכים יש לנו, לסדר את הארונות כך שהכול יהיה נגיש ושנוכל לראות מה יש לנו ומה אפשר להכין ממה שיש כבר בבית ויש מאכלים שאפשר להציל אותם לפני שזורקים אותך לפח.

אחד המאכלים שנזרקים הכי הרבה, ביחוד לפני חג הפסח זהו הלחם, וכשמתקרבים לחג הפסח והרבה מאיתנו נאלצים לזרוק את הלחם לפח ריכזנו לכם 5 דברים שאפשר להכין עם לחם יבש (ועם לחם באופן כללי) באדיבות "מאפיית אנג'ל":

פירורי לחם - לחם יבש יכול להפוך בקלות לפירורי לחם כל מה שצריך לעשות זה פשוט לגרד בפומפייה את הלחם היבש, לשמור בקופסא ולהשתמש בעת הצורך.

פרנץ' טוסט - מאכל קלאסי לארוחת בוקר קלילה ומשביעה - אפשר לפרוס חלה משבת גם ביום שלישי, לטבול בביצה עם קצת חלב ומלח ולטגן.

טוסט - מאכל שבא בטוב בכל שעות היממה כל אחד שם מה שהוא אוהב שמים בטוסט והלחם מרגיש כאילו יצא הרגע מהתנור.

לחם פודינג - הפך להיות מאוד פופלארי בזמן האחרון. פודינג לחם זה למעשה קינוח אנגלי שעשוי מלחם/ לחמניות מתוקות שהושרו כמה שעות בבלילה של ביצים, חלב ושמנת מתוקה עם מרקם וטעם מיוחדים. אפשר להשתמש בכיף בלחם רגיל ופשוט להוסיף סוכר.

מקלות שום - אפשר להכין בקלות עם לחם, להכין בלילה של שום עם חמאה ועוד ולשים בתנור (מצורף מטה סרטון הכנה באדיבות מאפיית אנג'ל)

ויש עוד המון דרכים יצירתיות להשתמש במשאבים הקיימים וכך לצמצם את הצריכה ואת בזבוז המזון במקביל.

סרטון הכנה למקלות שום מלחם שהתכוונתם לזרוק בקרוב, באדיבות מאפיית אנג'ל

סרטון הכנה של מקלות שום מלחם שהתכוונתם לזרוק בקרוב, באדיבות מאפיית אנג'ל/סטודיו OPEN

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully