וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות נגד קבוצת קרסו: ביקשה צווי מניעה מבית הדין לעבודה

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 16:51

בעקבות מה שהיא מגדירה: "הניסיונות לפגוע בהתאגדות עובדי פריסבי" פנתה ההסתדרות לבית הדין בבקשה לצווי מניעה.הבקשה הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה תל אביב במטרה להפסיק את הפעולות הבלתי חוקיות של הנהלת פריסבי (קבוצת קרסו)

התאגדות עובדי פריסבי. דוברות ההסתדרות,
התאגדות עובדי פריסבי (קבוצת קרסו). האם נעשו נסיונות בלתי חוקיים כנגדה?/דוברות ההסתדרות

ההסתדרות הגישה לבית הדין האזורי לעבודה תל אביב בקשה דחופה לסעדים ולצווי מניעה זמניים שנועדו להפסיק את הפעולות הבלתי חוקיות של הנהלת פריסבי (קבוצת קרסו) לסיכול ההתארגנות הראשונית של עובדי הקבוצה בהסתדרות. קבוצת קרסו כוללת חברות בתחום ייבוא, הפצה, מכירה, מימון והשכרה של כלי רכב.

מהלך ההתארגנות החל בשבוע שעבר במטרה להקים ועד עובדים ולהיכנס למו"מ להסכם קיבוצי בקבוצת חברות זו. ההיענות מצד עובדי הקבוצה הייתה גדולה ולאחר שהושג הרוב הדרוש, הודיעה ההסתדרות למנכ"ל הקבוצה יצחק וייץ על יציגותה כדין. למרות זאת, כך טוענים בהסתדרות, ההנהלה התעלמה מהודעת היציגות ותחת זאת פעלה ופועלת בדרכים שונות לפגיעה בהתארגנות על מנת לסכלה.

פריסבי. יח"צ,
פריסבי (מקבוצת קרסו): האם נחסמה הגישה ממשחשבי החברה לאתר ההסתדרות?/יח"צ

על פי הנטען, במהלך השבוע האחרון הגיעו לידי ההסתדרות ראיות רבות המצביעות על כך שמאז מהלך ההתארגנות פועלים מנהלים בכירים בדרכים שונות כנגד ההתארגנות.

בכלל זה: הצרת צעדיהם של חברי ועד הפעולה וחסימתם מלהיכנס לאתרי החברה; שליחת איומים ו/או הפחדות בדבר אי-קבלת בונוסים והטבות ככל שההתארגנות תצלח; מעקב והתחקות אחר חברי ועד הפעולה; פניות אסורות של מנהלים בכירים לכפופים להם ולעובדים מן השורה לבטל את החברות בהסתדרות; פעילות של מנהלים בכירים בהפצת מודעות מכפישות נגד ההסתדרות וההתארגנות, שרשור עצומה מקוונת נגד ההתארגנות ועוד.

עוד מוסיפים בהסתדרות, כי הנהלת הקבוצה אף הגדילה לעשות וחסמה את הכניסה לאתר ההסתדרות ממחשבי החברה, ולעומת זאת, הותירה גישה לאתר העצומה המקוונת נגד ההתארגנות. תגובת הנגד המיידית למהלך ההתארגנות הגלוי מצד הנהלת הקבוצה יצאה אל הפועל באמצעות מנהלים מהדרג הבכיר ביותר שנפרסו באתרי החברה השונים באופן מיידי ופנו לעובדים בעניין ההתארגנות.

עם קבלת הדיווחים והראיות בדבר ההפרות והמהלכים הפסולים הללו, פנתה ההסתדרות להנהלת הקבוצה בדרישה לחדול לאלתר מכל פגיעה בזכות ההתארגנות ולאפשר לנציגיה כניסה מסודרת לאתרי החברה. למרות זאת, מלבד התחמקות, לא ניתן כל מענה ענייני מצד הנהלת הקבוצה לטענות ההסתדרות. לפיכך, כאמור, פנתה ההסתדרות לקבלת סעדים דחופים מבית הדין לעבודה, על מנת לעצור בצווים את הפעולות הבלתי חוקיות של הנהלת הקבוצה לסיכול התארגנות עובדיה.

ועד הפעולה של עובדי פריסבי: "למרות הלחץ הרב שמופעל על עובדי פריסבי, ועל אף האווירה המאיימת מצד הנהלת הקבוצה, אנחנו נחושים בדרכנו. מאות עובדי פריסבי שהצטרפו להסתדרות אמרו את שלהם: ההתאגדות היא עובדה מוגמרת. אנחנו קוראים להנהלה להכיר ביציגות ולהיכנס להידברות ולמשא ומתן בתום לב. אנחנו בטוחים שיחד נצעיד את החברה למקום טוב יותר".

את הפנייה לבית הדין הובילו עורכות הדין ענת גוטמן ועדי גולן מהלשכה המשפטית לאג"מ בראשותה של עו"ד חנה שניצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully