וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק פעם בשנה? 17% מהישראלים נזכרים בהיגיינת הפה רק לקראת פסח

עודכן לאחרונה: 24.3.2023 / 13:14

בסקר מקיף שערך Oral-B לקראת החג שבחן את הרגלי הישראלים בתחום היגיינת הפה ובריאות השיניים, נמצא כי 58% מודעים להכרח להחליף מברשת שיניים (או ראש למברשת חשמלית) כל 3 חודשים אך רק מחצית מהם עושים זאת - והעיתוי? 17% מהישראלים נזכרים להחליף ראש מברשת רק בפסח

דנה זרמון בצילומי קמפיין של אורל בי משחות השיניים המלבינות. רפי דלויה,
כמחצית מהישראלים כבר עברו לצחצח שיניים באמצעות מברשת חשמלית. דנה זרמון ל- Oral-B/רפי דלויה

צחצוח השיניים היא פעולה יומיומית, ובשנת 2023 המודעות גבוהה, כולנו יודעים שחשוב לצחצח את השיניים היטב פעמיים ביום ולמשך 2 דקות כדי שהפעולה תהייה אפקטיבית ותשמור על השיניים בריאות לאורך זמן.

אבל אם נודה על האמת, כשמגיע הרגע להחליף ראש למברשת אנחנו לא תמיד מקפידים, מה שעלול לגרום לפגיעה משמעותית ביעילות הצחצוח ובבריאות הפה.

ניראה כי כמחצית מהישראלים כבר עברו לצחצח את השיניים באמצעות מברשת שיניים חשמלית, וכ-60% מודעים לתדירות החלפת ראשים המומלצת אך בפועל, תדירות ההחלפה נמוכה משמעותית, מה שניראה כמדאיג ביותר אם חושבים על הטווח הרחוק.

הארגון האמריקאי לרפואת שיניים, ממליץ להחליף ראש כל 3 חודשים או קודם לכן, אם הסיבים שחוקים, שכן, סיבים שחוקים פוגעים ביעילות הצחצוח, אך בסקר שנערך ע"י "גיאוקטגרפיה" עבור מותג היגיינת הפה Oral-B, גילה נתונים מפתיעים של חוסר מודעות לנושא.

אומנם הסקר, שבחן את הרגלי הצחצוח של הישראלים העלה כי למעלה ממחצית מהישראלים כבר עברו לצחצוח שיניים באמצעות מברשת שיניים חשמלית (המומלצת מגיל 3 על פי האיגוד הישראלי לרפואת חניכיים), נתון שמעיד על מודעות גוברת בקרב הישראלים, אך בשאר הממצאים נתון שיפור.

אורל בי. יח"צ,
חשיבות צחצוח השיניים הוטמעה היטב אך האם ישנה הקפדה על החלפת ראשים?/יח"צ

החלפת ראשים: 58% מודעים אך מעטים מקפידים

למרות שההמלצה הגורפת על פי האיגוד הישראלי לרפואת חניכיים היא צחצוח השיניים פעמיים ביום, רק 26% מהנשאלים מצחצחים את השיניים רק פעם אחת ביום.

4% מהישראלים כלל לא מצחצחים שיניים באופן קבוע.

ובעוד מרבית הישראלים (58%) מודעים לחשיבות ההגיינית להחליף ראש מברשת שיניים כל שלושה חודשים, רק כמחצית המצחצחים במברשת חשמלית עושים זאת, כאשר 25% מחליפים ראש מברשת רק פעם בחצי שנה, וכ-22% מחליפים אף בתדירות נמוכה יותר, בהם לא מעט מצחצחים (17%) נזכרים להחליף ראש למברשת השיניים רק אחת לשנה, כשנושא הניקיון על הפרק - ממש כמו עכשיו, לקראת חג הפסח.

נתון זה נמצא כמדאיג מאד בקרב רופאי שיניים ושינניות אשר בריאות הפה מצויה בסדר עדיפות עליון מבחינת ההיגיינה האישית של אדם באשר הוא אדם, בכל גיל.

יש לציין, כי המיקום המועדף למברשת השיניים בקרב ישראלים ובכלל, הוא חדר הרחצה או אף קרוב יותר לאזור המקלחת (לא מעט ישראלים מודים כי הם מצחצחים שיניים במהלך הרחצה כך שהמברשת נמצאת נגישה בתוך המקלחון). האזור הלח בו מונחת מברשת השיניים שלנו, מביאה להצטברות חיידקים בהיקף מוגבר משמעותית, ותוסיפו לזה את החיידקים שהיא נועדה "לחסל" לנו מהפה ונותרים על סיבי המברשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מה נשתנה הלילה הזה?

כאשר נשאלו לגבי הסיבות להחלפת ראש מברשת, 60% מהנשאלים ענו כי הם מחליפים את ראש המברשת כאשר ניכר שהמברשת אינה מצחצחת טוב, 31% ענו כי מחליפים ראש מברשת לאחר שנאספו בה חיידקים ולכלוך, והתשובה המפתיעה ביותר היא שכ-17% מחליפים ראש מברשת, כאמור, בחג הפסח, אז הם מושפעים מתחושת ההתחדשות ונזכרים שיש להתחדש גם כאן.

אגב, נראה שהחלפת ראש מברשת שיניים חשמלית או מברשת רגילה נמצאת בסוף סדר העדיפויות הישראלי לאחר החלפת סדינים, מגבות וסקוץ' לשטיפת כלים, אך עדיין נמצא לפני החלפת סכין הגילוח.

אורל בי - מחליפים מברשת. יח"צ,
מקפידים על החלפת ראשים למברשת השיניים? אורל בי מציעה מחירים מיוחדים לקראת פסח/יח"צ

שוק מברשות השיניים בעולם המוערך בכ-5 מיליארד דולר.

Oral-B® הוא מותג מוביל בעולם בשוק זה, הוא שייך לחברת פרוקטר אנד גמבל ומציע מוצרים מגוונים לבריאות הפה, בהם: מברשות שיניים ידניות וחשמליות לילדים ומבוגרים, משחות שיניים, מכשירים לשטיפת הפה ומוצרים לניקוי בין השיניים כגון חוטים דנטליים.

בנוסף, השיק המותג בישראל בטכנולוגיה מהפכנית את מברשת השיניים החשמלית המתקדמת Oral-B iO שכבר עשתה לה לא מעט נאמנים מודעים. מדובר בפיתוח האחרון והמתקדם ביותר בתחום מברשות השיניים החשמליות, הודות לטכנולוגיה חסרת תקדים לאחר יותר משש שנות מחקר ופיתוח מוצרים במעבדות הפיתוח המובילות והחדשניות של המותג.

בכבוד העיתוי שמעודד התחדשות, מציעה Oral-B® לכבוד החג את ראשי מברשות השיניים שלה המחירים מיוחדים, החל מ-69 שקל. להשיג ברשת סופר פארם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully