וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשת גועשת: "פרופ' שעשוע, סרב לקבל את פרס ישראל"

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 8:53

אתמול פרסם שר החינוך כי מייסד מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע יזכה בפרס ישראל למפעל חיים. שעשוע התרגש והודה, אבל בין הגולשים נמצאו רבים שקראו לו לסרב לקבל את הפרס

אמנון שעשוע. באדיבות מובילאיי,
פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי. גם מי שקראו לו לוותר על הפרס, ציינו שהוא ראוי לו/באדיבות מובילאיי

פרופ' שעשוע הוא איש רב זכויות בחזית הטכנלוגיה בישראל. בין היתר הוא מייסד שותף ב- ONE ZERO הבנק הדיגיטלי וכן שותף מייסד בחברת "אורקם". אך נדמה שיותר מכל הוא מזוהה עם ייסודה - ומכירתה המוצלחת לאינטל, של חברת "מובילאיי",

את מובילאיי יסד פרופ' שעשוע בשנת 1999 עת פיתח טכנולוגיה שמחברת בין מצלמה שיכולה לזהות כלי רכב ואלגוריתם שיעבד את המראה. 18 שנים מאוחר יותר, לאחר כמה סבבי גיוס כספים ופיתוח מוצרים ששולבו בכלי רכב מתקדמים, נמכרה החברה לענקית הטכנוליגה "אינטל", תמורת 15.3 מיליארד דולר - עסקת המכירה הגדולה בהסיטוריה של ישראל.

שעשוע משמש כנשיא ומנכ"ל החברה - וזכה לא רק להערכה רבה אלא אף לפרסים יוקרתיים בזירה הבינלאומית בעולמות האקדמיה, הטכנולוגיה והרכב.

פרס ישראל לאמנון שעשוע 1. פייסבוק, צילום מסך
פרס ישראל לאמנון שעשוע 1/צילום מסך, פייסבוק
פרס ישראל לאמנון שעשוע 4. פייסבוק, צילום מסך
פרס ישראל לאמנון שעשוע 4/צילום מסך, פייסבוק

מאז פרסמה ועדת הפרס את דבר זכייתו, געשה הרשת. יש לציין שגם המוחים החריפים ביותר לא סברו שהפרס אינו מגיע לפרופ' שעשוע, להפך - רבים מהם הדגישו גם בדברי הביקורת שכתבו את העובדה שהוא ראוי לפרס - ובכל זאת, כפי שסברו רבים, עת ענף ההייטק הישראלי עומד בחזית המאבק במהפכה המשפטית, קבלת הפרס על ידו תהיה משום פגיעה במחאה.

פרס ישראל לאמנון שעשוע 2. פייסבוק, צילום מסך
פרס ישראל לאמנון שעשוע 2/צילום מסך, פייסבוק
פרס ישראל לאמנון שעשוע 3. פייסבוק, צילום מסך
פרס ישראל לאמנון שעשוע 3/צילום מסך, פייסבוק

"למען לכידות חברתית בישראל"

עוד בטרם החלה המחאה, פרסם פרופ' שעשוע דברי תודה: "אני גאה לקבל את פרס ישראל מהמדינה שאני כל כך אוהב, גאה להעסיק אלפי עובדים שמייצגים את המיקרוקוסמוס של החברה הישראלית. בזכותם הגענו להישגים מדעיים וטכנולוגים שישפיעו על העולם".

פרס מוטור טרנד לפרופ' אמנון שעשוע. יח"צ,
פרופ' שעשוע זוכה בפרס היוקרתי "מוטור טרנד"/יח"צ

שעשוע לא הגיב לביקורת, אך אפשר בהחלט שחזה אותה, שכן בסוף תגובתו הנרגשת להודעת הוועדה, הוסיף: "קבלת הפרס היא הזדמנות להדגיש את הנושא שכל כך חשוב לי והוא הסולידריות החברתית, שבאה לידי ביטוי בעבודתי עם אשתי וילדיי, בקרן המשפחתית הפועלת בתחומים שונים למען לכידות חברתית בישראל"

פרופ' אמנון שעשוע מקבל את פרס החדשנות. יח"צ,
פרופ' שעשוע זוכה בפרס החדשנות/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully