וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתמר בן גביר: "לא אצביע בעד התקציב הזה"

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 11:19

השר לביטחון לאומי גילה שהתקציב שהגיש עמיתו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לעיון ואישור הכנסת, אינו כולל את התוספת שהובטחה לו בסך 9 מיליארד שקל. בן גביר הזועם הודיע כי לא יתמוך בתקציב

בצלאל סמוטריץ' | בנימין נתניהו | איתמר בן גביר. נועם רבקין פנטון, יונתן זינדל, פלאש 90
את זה ראש הממשלה לא צפה: עימות סביב תקציב המדינה בין שני השותפים לרשימה/פלאש 90, נועם רבקין פנטון, יונתן זינדל

דרמה בקואליציה? השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הודיע כי אינו מתכוון להצביע בעד תקציב המדינה, לאחר שגילה שתוספת התקציב שהובטחה למשרדו בסך 9 מיליארד שקלים, לא נכללת בתציב שהונח על שלחן הכנסת, כמבוא לדיוני התקציב.

בן גביר הנזעם אמר למקורביו כי אם יישאר התקציב כפי שהוא, הוא לא יצביע בעדו, מצב שעלול לגרום לנפילת הממשלה.

כפי שפורסם אתמול בוואלה, התקציב שהוגש לאישור הכנסת אינו כולל את הכספים הקואליציונים שהובטחו לחלק מהשותפות לקואליציה, אך ספק אם מישהו יכול היה לשער שהמשבר הראשון יפורץ דווקא בין שני החברים לרשימת הציונות הדתית, שכזכור רצו לכנסת ביחד, לבקשתו של ראש הממשלה.

עוד על תקציב המדינה - https://finance.walla.co.il/item/3567602

איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי,24 בינואר 2023. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. הבטיחו לו 9 מיליארד, כרגע בתקציב מופיעים פחות מ-3 מיליארד/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

לפי המופיע בספר התקציב, התוספת שיקבל המשרד לביטחון לאומי בבסיס התקציב, עומדת על כ- 3 מיליאירד שקל לשנתיים הקרובות ולא 9 מיליארד כפי שהובטח.

גורמים במשרד אומרים כי בימים האחרונים מתנהלות ישיבות עם האוצר והתגלתה אי הסכמה לגבי האופן שבו יחולק הכסף כתוספת חד פעמית (שלא בבסיס התקציב) או באופן אחר.

במשרד מבהירים כי אם לא יינתן הסכום כולו כפי שסוכם עם שר האוצר וראש הממשלה, 9 מיליארד שקלים במלואם, בן גביר לא יצביע בעד התקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully