וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים באוניברסיטאות הבכירות בעולם: "הנזק לכלכלה כבר החל"

26.3.2023 / 11:19

כאלף בוגרים וחברי סגל ישראלים ב-20 האוניברסיטאות המובילות בעולם למנהל עסקים, פרסמו קריאה חסרת תקדים: "אזהרות האוצר מהשבוע האחרון כבר מתממשות - הנזק עלול להיות בלתי הפיך"

בווידאו: מאות אלפים הפגינו ברחבי הארץ/צילום: ראובן קסטרו, אבי רוקח, אורי סלע
בצלאל סמוטריץ' ושלומי הייזלר מנכ"ל משרד האוצר בכנס נדל"ן. 22 במרץ 2023. ניב אהרונסון
"אוזניים אטומות". סמוטריץ'/ניב אהרונסון

כאלף בוגרים וחברי סגל ישראלים ב-20 האוניברסיטאות המובילות בעולם למנהל עסקים, פרסמו אזהרה חסרת תקדים: 'אזהרות האוצר מהשבוע האחרון כבר מתממשות - הנזק לכלכלה כבר החל, וחלקו עלול להיות בלתי הפיך'

בין החותמים: חן עמית, מנכ"ל Tipalti, פרופ' דן אריאלי, חוקר באוניברסיטת דיוק, לילך אשר-טופילסקי, שותפה בפימי ולשעבר מנכ"לית דיסקונט, מאיר ברנד, סגן נשיא ובכיר בחברת גוגל, פרופסורים מהאוניברסיטאות סטנפורד, וורטון ושיקגו - ואף חברים למחזור של בנימין נתניהו מאוניברסיטת MIT.

מ-INSEAD שבצרפת ועד סטנפורד שבקליפורניה, מ-LBS הלונדונית ועד הרווארד שבבוסטון - הבוגרים המכהנים בתפקידי מפתח בארץ ובעולם, קוראים לבלום את תהליכי החקיקה באופן מיידי ומתריעים כי הנזק אינו עתידי או תיאורטי: "ההנחה שהנזקים הכלכליים יחלו רק לאחר אישור סופי של הרפורמה מוטעית; נזק רב לאמון בחברות ישראליות כבר אירע בשבועות האחרונים ויש לבלום אותו באופן מיידי". הבוגרים מרחיבים כי הרפורמה המוצעת גורמת לרמה גבוהה של אי יציבות ובכך מרתיעה משקיעים.

על רקע התחזיות הקודרות מצד בכירי משרד האוצר לנזק של מאות מיליארדי שקלים לכלכלה הישראלית לאור הרפורמה המשפטית ובהמשך לאזהרות שנשמעו מפי שר הביטחון, גלנט - התאחדו השבוע כאלף בוגרים למנהל עסקים מ-20 התוכניות המובילות למנהל עסקים בעולם, יחד עם חברי סגל ישראלים המלמדים בהן, כדי להתריע כי הפגיעה המדוברת כבר החלה ומורגשת בשטח.

למכתב המלא לחצו כאן

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,נתיבי איילון ת"א, 25 במרץ 2023. ראובן קסטרו
רק קצה הקרחון. הפגנה בתל אביב, 25 במרץ/ראובן קסטרו

בוגרי התכניות המובילות, בהן אוניברסיטאות סטנפורד, וורטון, MIT, הרווארד ו-INSEAD, פונים במכתב פתוח לממשלת ישראל ומזהירים: "הרפורמות המשפטיות מערערות את עמודי התווך עליהם נשענת ההצלחה העסקית של ישראל". בין השאר, הם מצביעים על פגיעה דרמטית ביכולות גיוס כספים, גיוס כוח אדם, וייצוא למדינות העולם. רבים מהבוגרים, המובילים את הפעילות של חברות גלובליות בישראל, אף מדווחים על צמצום פעילות והשקעות בארץ, לאור ירידה באמון בכלכלה הישראלית.

המכתב מציין כי "הערכות משרד האוצר עלולות להיות רק קצה הקרחון, ואנו כבר חווים את המגמה המדאיגה על בשרנו בקצב גובר. הנזקים ישפיעו על חברות קטנות כגדולות, טכנולוגיות ומסורתיות. חברות יסגרו ועובדים יאבדו את מקור הכנסתם. את ההשפעה ירגישו כלל אזרחי ישראל, לדורות". יוזמי המכתב מביעים דאגה עמוקה מכך שהצעדים הנוכחיים עשויים למוטט בשבועות בודדים את האמון בכלכלה הישראלית שנבנה לאורך עשורים רבים. "הנזקים הכלכליים נערמים ואין באמתחתנו כלים למנוע אותם אם התהליך יימשך" הם מוסיפים.

החתומים על המכתב, בוגרים מכל קצוות הקשת הפוליטית שרבים מהם התברגו לצמרת הכלכלית במשק, גורסים שהרפורמה בתצורתה הנוכחית מעמידה את כלכלת ישראל בסכנה ממשית. הם יוצאים בקריאה אל ראש הממשלה נתניהו, בעצמו בוגר בית הספר למנהל עסקים של MIT: "כולנו אוהבים את ישראל ואומרים בקול אחד: עצרו את תהליכי החקיקה, בצעו עבודת מטה מקצועית וקיימו שיח מעמיק עם כלל חלקי החברה הישראלית לפני שינוי כה יסודי בשיטת המשטר שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully