וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מתמודדים עם שפעת או הצטננות?

בשיתוף aig

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 12:18

החורף ידוע כעונת השפעות וההצטננויות. החדשות הטובות הן שיש לא מעט דרכים להתמודד בצורה המיטבית עם המחלות הללו, כמו גם לנסות ולהימנע מהן

אישה חולה. pexels,
יש לא מעט פעולות בהן אתם יכולים לנקוט על מנת להעלות את הסיכויים לקיצור זמן המחלה/pexels

בואו נדבר לרגע על מחלות חורף. החדשות הטובות הן שברוב המקרים, הגוף יודע ומוכן להילחם באותן המחלות ובסופו של דבר להביס אותן. יחד עם זאת, המטרה היא לנסות להקל על הסימפטומים של המחלות ולקצר את זמן המחלה - והחדשות הטובות הן שיש לא מעט דרכים באמצעותן ניתן להשיג את המטרה - אשר חלק מהדרכים הן טבעיות.

לתת לגוף לנוח

בכדי שהגוף יצליח להילחם בצורה המיטבית עם המחלה, חשוב להעניק לו כמה שיותר מנוחה. לכן, יש להקשיב לגוף, לישון טוב. לעשות קצת הפסקה במרוץ החיים - כאשר, המרוץ ימתין לכם גם אחרי שתחלימו.

לשתות נוזלים

לא בטוח שתרגישו שאתם צמאים, בכל זאת לא מדובר באחד מהמאפיינים של שפעת הצטננות. יחד עם זאת, שתייה מרובה יכולה לסייע בהליך ההחלמה. ההמלצה היא לשתות מים, אך גם תה ומיצים טבעיים, יכולים לתרום את חלקם הנכבד למטרה. אם אתם מעבירים את זמן המחלה במיטה ההמלצה היא להכין לידכם את המשקאות השונים וכך למשעה לוודא שאכן תשיגו את המטרה ותשתו.

אכלו מרק ומאכלים בריאים

באופן כללי, מומלץ תמיד להקפיד ולאכול מאכלים הנחשבים לבריאים ומזינים - אשר יכולים לסייע לכם להגן על הגוף שלכם. יחד עם זאת, בתקופה בה הגוף שלכם חלש יותר, ההמלצה הזאת תהיה אף יותר משמעותית. בין המאכלים שחשוב שתקפידו לאכול: מרק עוף עם ירקות (תרופת סבתא שהוכיחה את עצמה ברבות השנים). מעבר לכך, כדאי להעשיר את התפריט במאכלים הנחשבים לבריאים ועשירים בוויטמינים ובסיבים תזונתיים חשובים כמו: פירות הדר, ירקות ועוד.. מהצד השני, ההמלצה היא כמובן להימנע ממאכלים אשר נחשבים כלא בריאים כמו: מאכלים מטוגנים, מתוקים, מאכלים מקמח לבן וכיוצא בזה..

השתמשו בתרופות טבעיות

חשוב לזכור כי יש לא מעט תרופות ואמצעים טבעיים אשר יכולים לסייע לכם להילחם בהצטננות. בין היתר: מי מלח - אשר יכולים בפתיחת דרכי הנשימה אשר נסתמים בעת הצטננות. תוכלו למצוא לא מעט תרופות סבתא שונות כגון: לערבב דבש ובצל, לשים במקרר ולשתות את הנוזל. גם לג'ינג'ר יש יכולת והשפעה ויכולת לסייע בתהליך - כך שכדאי לשקול לשים ג'ינג'ר בתה.

ליטול תרופות מתאימות

יש תרופות ללא מרשם אשר נחשבות כמועילות להילחם בהצטננויות ובמחלות החורף למיניהן כמו לדוגמא: אקמול, דקסמול קולד וכו. כדאי לשקול שימוש באותן התרופות. מעבר לכך, כדאי לשים דגש על ההנחיות וההוראות של השימוש בתרופות אלו.

לשמור על אופטימיות

לעיתים, אתם עלולים להרגיש מתוסכלים ואף מדוכאים מתחושת החוסר אונים אשר מהווה חלק ממחלת השפעת או הצטננות קשה.

יחד עם זאת, מכיוון שהנפש משפיעה על הגוף (ולהפך), ההמלצה היא לנסות ולשמור על אופטימיות - ולזכור שאותה המחלה ותחושה לא טובה היא זמנית בלבד ותוך כמה זמן היא תחלוף כלא הייתה.
לכן, ההמלצה היא לנסות ולחפש דרכים אשר ישפרו לכם את המצב רוח.

לסיכום, יש לא מעט פעולות בהן אתם יכולים לנקוט על מנת להעלות את הסיכויים לקיצור זמן המחלה ולהפחתת הסימפטומים שלה. כאמור, חשוב לזכור, שברוב המקרים כאשר מדובר בהצטננות אתם ממש לא צריכים לרוץ לקופת חולים ובטח שלא להפעיל ביטוח בריאות - הגוף כבר ידע לעשות את שלו. יחד עם זאת, המטרה שלכם היא שהדרך להחלמה תהיה הקצרה והפשוטה ביותר ואת זה תוכלו להשיג באמצעות יישום של הפעולות אשר צוינו.

בשיתוף aig

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully