וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: חמשת מנכ"לי הבנקים הגדולים התייצבו לצד ההסתדרות

27.3.2023 / 10:23

מנכ"לי מזרחי טפחות, בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי נכחו במסיבת העיתונאים של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, במפגן נדיר של אחדות כנגד ההפיכה המשפטית. קרן פימי תשבית את כל החברות שבשליטתה

בווידאו: הפגנות ענק ברחבי הארץ, עשרות אלפים חסמו את נתיבי איילון/צילום: יותם רונן, חדשות 13

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע הבוקר (שני) על השבתה מיידית של המשק אם לא תיעצר החקיקה להפיכה משפטית. בר דוד קרא "לעצור את הטירוף", במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס לצד בכירי המשק. השבתה זו כוללת גופים ומוסדות רבים, ובאולם נכחו בכירים רבים כמו יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי ועוד ראשי גופים גדולים.

מימין: מנכ"לית הבנק הבינלאומי ברבר צדיק, מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר, מנכ"ל מזרחי טפחות משה לארי, מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן, מנכ"ל דיסקונט אורי לוין. יחצ,
מימין: מנכ"לית הבנק הבינלאומי ברבר צדיק, מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר, מנכ"ל מזרחי טפחות משה לארי, מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן, מנכ"ל דיסקונט אורי לוין/יחצ

נוכחות פחות צפויה הייתה זו של מנכ"לי הבנקים. במפגן אחדות נדיר עם ההסתדרות, ישבו באולם חמשת המנכ"לים: מנכ"לית הבנק הבינלאומי ברבר צדיק, מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר, מנכ"ל מזרחי טפחות משה לארי, מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן, מנכ"ל דיסקונט אורי לוין. שילוב הידיים הזה הוא היסטורי, שכן בעבר היו תמיד פערים בין הבנקים להסתדרות.

דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, אמר במסיבת העיתונאים כי "הצעד הזה נועד כדי להוציא את החברה הישראלית מהקרע והשבר הכי גדול שהיה כאן מאז מלחמת יום כיפור. אנו כאן כדי לקרוא לכל ראשי המפלגות מכל הסיעות, אופוזיציה וקואליציה - כנסו לחדר, האחריות היא עליכם! תעצרו את הכאוס הזה עכשיו, עצרו היום את החקיקה וכנסו להידברות עד שיצא עשן לבן".

לדבריו, "ולציבור אני מבטיח, בשם כל הארגונים ובשם כל המעסיקים אנחנו כאן עם כל האחריות על מנת לאחות את השברים בכל העוצמה ובכל הכוח שלנו".

ישי דוידי, מנכ"ל ומייסד קרן פימי, קרן ההשקעות הגדולה בישראל, הודיע על השבתת כל החברות שבשליטת הקרן. "מדינת ישראל עומדת כיום בפני ימים גורליים. כדי למנוע את המשך הקרע בעם אני קורא לעצור את החקיקה לאלתר, להחזיר את שר הביטחון יואב גלנט לתפקידו ולהשיב את המדינה לשפיות. אלה הערכים שלנו ,למדינה יהודית ודמוקרטית וזו אחריותנו כלפי המשק הישראלי, מנהלי החברות והעובדים".

קרן פימי היא המעסיק הפרטי הגדול במשק. הקרן מעסיקה כיום למעלה מ- 55,000 עובדים ופועלת בכ- 50 מפעלים בישראל ועוד עשרות מפעלים וחברות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully