וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניה לשר האוצר ושר העבודה: "ודאו כי אף עובד שמשתתף בשביתה הפראית לא יקבל שכר"

27.3.2023 / 14:58

במכתב ששלח היום בצהרים עו"ד יצחק בם בשם הארגון נדרשים משרד האוצר ומשרד העבודה לוודא כי אף עובד ששובת בעקבות הודעת יו"ר ההסתדרות לא יקבל שכר על ימי השביתה: "שביתה כזאת אינה יכולה להליות חוקית"

במכתב ששלח היום בצהרים עו"ד יצחק בם בשם ארגון לביא נדרשים משרד האוצר ומשרד העבודה לוודא כי אף עובד ששובת בעקבות הודעת יו"ר ההסתדרות לא יקבל שכר על ימי השביתה.

לטענת ארגון לביא ה"שביתה כללית" שעליה הכריזה ההסתדרות במשק במחאה על הרפורמה המשפטית הנה שביתה פראית ובלתי חוקית. שכן לא נמסרה הודעה על סכסוך בעבודה חמישה עשר יום לפחות לפני תחילת השביתה, כמצוות החוק, שנית, וזה העיקר, מדובר בשביתה פוליטית, אשר אינה מכוונת נגד המעביד, אלא נגד הממשלה והכנסת כריבון. אין בין השביתה הזאת לבין יחסי עבודה ולא כלום, והיא נועדה אך לביצור כוחו הפוליטי של יו"ר ההסתדרות. שביתה כזאת אינה יכולה להיות חוקית בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון".

לכן דורשים בארגון לביא משר האוצר ומשר העבודה לוודא, כי אף עובד שמשתתף בשביתה פראית לא יקבל שכר על ימי שביתה, בהתאם לחוזר הע 2019-1-26 של הממונה על השכר ויחסי עבודה. בנוסף לדברי ארגון לביא השתתפות בשביתה פראית עשויה להוות עילה לפיטורין (ר' בג"צ 525/84 חטיב נ' בית הדין הארצי לעבודה, פ"ד מ(1) 673), ונוכח זאת מתבקשים שרי האוצר והעבודה לשקול נקיטת צעדים מתאימים נגד יוזמי השביתה והמשתתפים בה.

בהתאם להסכם קיבוצי כללי (מסגרת) מה-11 בינואר 1995, המדינה מנכה משכרם של העובדים החברים בהסתדרות דמי חבר ומעבירה אותם להסתדרות. העובדים שאינם חברים בשום ארגון עובדים נאלצים בעל כורחם לשלם "דמי טיפול ארגוני" להסתדרות, אשר גם אותם המדינה מנכה משכר העובדים ומעבירה להסתדרות, משום כך דורשים בארגון לביא שבהתאם למנגנון המעוגן בסעיף 25 לחוק הגנת השכר, תשמ"א-1980. לנוכח השביתה הפראית אותה מובילה ההסתדרות, לבטל את סעיפים 4-5 להסכם קיבוצי כללי (מסגרת) ולחדול מניכוי דמי חבר ודמי טיפול ארגונים משכרם של עובדי המדינה ומהעברת הכסף להסתדרות.

לדברי לביא, אם ההסתדרות חפצה בכך, יכולה היא לגבות דמי חבר מחבריה בעצמה, ובאשר לדמי טיפול ארגוני, הגיע אולי זמן להפסיק עם המנהג הגזלני הזה, לפיו מי שאינם חברים בהסתדרות נדרשים לשלם לו כספים בעל כורחם".

  • עוד באותו נושא:
  • שביתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully