וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העגלה מגלה: מה יודעות עלינו העגלות החכמות בסופר?

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 15:37

אילו מוצרים הישראלים מוציאים מהעגלה הכי הרבה? כל כמה זמן אנחנו מכניסים מוצר לעגלה? וכמה זמן משתמשי העגלה החכמות מבלים בקניות? חברת הסטארטאפ הישראלית Shopic, שפיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת אספה לקראת פסח, נתונים על התנהגות הצרכנים

התוסף של Shopic שיהפוך כל עגלה לחכמה. shopic,
התוסף של Shopic הופך כל עגלה לחכמה/shopic

בשנים האחרונות יותר ויותר סופרמרקטים בישראל, כמו בעולם, מאמצים טכנולוגיות מתקדמות, שמייעלות את תהליכי הקנייה ומשפרות את החווייה במהלכה.

Shopic, חברת הסטארטאפ הישראלית, פיתחה אביזר שמתחבר לעגלות הסופר והופך אותן לעגלות חכמות. הייחודיות של האביזר, שמבוסס על מערכת ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית (AI), היא באופן היישום, כיוון שהוא מאפשר לכל קמעונאי לצרף אותו לשירות ללא הכנה לוגיסטית מסובכת או החלפת העגלות הקיימות בחנות.

חודש שעבר דיווחה Shopic על התרחבות הפריסה וממש לאחרונה הודיעה קבוצת שופרסל על כניסתם של האביזרים אל תוך עשרות סניפי הרשת, כאמצעי שעשוי לשפר את חוויית הקניה עבור הלקוחות, וזאת לאחר תקופה של פיילוט מוצלח לטענתה.

האביזר של Shopic, שניראה כהגה/כידון נועד "להתלבש" על כל עגלת סופר ולהפוך אותה לעגלה חכמה במטרה לשפר את חווית הקנייה ללקוח ובמקביל, לאפשר לקמעונאי לאסוף מידע חיוני על התנהגות הצרכנים שמבקרים אצלו, כך שיוכל לייעל ולשפר ככל שניתן, לדוגמה, איך ואיפה כדאי לסדר את המוצרים בחנות.

"באמצעות המידע האנונימי שנאסף בזמן אמת מהעגלות ברצפת החנות, הקמעונאי יכול לשפר את כלל חוויית הקנייה עבור הלקוחות בחנות", אומרים בחברה הישראלית Shopic.

כל היתרונות של הדיגיטל - אצלכם בעגלה.. Shopic,
כהגה/כידון נועד "להתלבש" על כל עגלת סופר ולהפוך אותה לעגלה חכמה, Shopic/Shopic

מידע אנונימי לשיפור חוויית הקנייה

יש לציין שחוויית הקנייה היא לא הסיבה היחידה לאימוץ הטכנולוגיות מצד הקמעונאים. איסוף המידע מאפשר להם להבין קצת יותר על התנהגות הצרכן, להכיר את מסלול ההליכה שלו, לשקף מה העדפות שלו, על אילו מוצרים הוא בוחר לוותר רגע לפני התשלום ועוד, תיקחו את זה לאן שתיקחו, העגלות מגלות.

"אספנו את המידע האנונימי מכלל מכשירי Shopic ברצפת החנות בזמן אמת", מסביר דוד פראוור, Product Analyst בחברה. לדבריו, "הקמעונאי שמאמץ את העגלות החכמות, יכול לקבל מידע אנונימי בנוגע לחוויית הקנייה, להתנהגות הקונה בחנות, וביחס לאלמנטים טכנולוגיים על המכשיר ובכך לשפר את כלל חוויית הקנייה כמו גם שיפורים טכנולוגיים. חשוב לציין שכל המידע האישי מאובטח".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עגלה חכמה של shopic. shopic,
עגלה חכמה של shopic, מידע אנונימי על התנהגות הקונה בחנות/shopic

יודעים לדחות סיפוקים?

אז איזה סוגי מוצרים הישראלים מסירים הכי הרבה מעגלת הקניות שלהם?

ב-Shopic בדקו את אחוז הפעמים שמוצר הוסר מהעגלה, מה שכנראה נובע מחרטה על הכנסת המוצר.
מנתוני העגלות החכמות של Shopic עולה כי הישראלים לא ממש צריכים עוד קרשי חיתוך. במקום השני הם מתחרטים על לחמניות המבורגר, לאחר מכן על ממתק טופי ומגבת פנים, ובמקום החמישי - חלב 1% בקרטון.

אגב, במקום השישי והשמיני נמצאים גם כן חטיפי שוקולד מתוקים, מה שמראה שהישראלים יודעים לדחות סיפוקים.

התוסף של Shopic שיהפוך כל עגלה לחכמה. shopic,
התוסף של Shopic שיהפוך כל עגלה לחכמה/shopic

כמה זמן משתמשי העגלה החכמה מבלים בסופר בממוצע? 35 דקות בלבד.

מנתונים קיימים, ידוע לנו כי זמן ביצוע התשלום הממוצע בעגלה החכמה של Shopic נמשך פחות מדקה, זאת לעומת שלוש וחצי דקות בקופה עצמית, ותשע דקות בקופה רגילה. בחגים, כשהתורים בקופות רק הולכים ומתארכים, הנתונים האלו משמעותיים מאוד.

כל כמה שניות נסרק מוצר בעגלה? כל 1.33 שניות משתמשי העגלות החכמות מוסיפים מוצר לעגלה.

היום הכי פופולרי לשימוש בעגלה חכמה הוא יום שישי, והשעה הכי פופולרית היא עשר בבוקר.

הפלטפורמה של העגלה החכמה מפנה את תשומת הלב של הלקוחות למבצעים, למשל אחד פלוס אחד - איך המשתמשים נענים לכך? 40% מהקונים בממוצע מנצלים את ההצעות למבצעים שהעגלה מציעה להם.

חוויה או מעקב? תחליטו בעצמכם, העיקר שהבחירה אצלכם. אהבנו את העובדה, שהאמצעי מוצע כשירות לבחירת הלקוחות ואינו מחייב אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully