וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו דאבי תרכוש את ניו מד אנרג'י הישראלית לפי שווי של 28 מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 10:15

ענקיות האנרגיה BP ו- ADNOC הגישו הצעה לרכישת 50% מ-NewMed Energy לפי שווי של 14.1 מיליארד שקל. המנכ"ל, יוסי אבו: "ההצעה תצעיד את החברה מהזירה האזורית, לזירה הגלובלית"

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy. ענבל מרמרי,
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy/ענבל מרמרי

לפני זמן קצר דיווחה NewMed Energy, בניהולו של יוסי אבו, כי קיבלה מכתב הצעה אינדיקטיבית לא מחייבת, משתי חברות האנרגיה הבינלאומיות BP ו- ADNOC, לרכישה במזומן של כל יחידות ההשתתפות של השותפות המוחזקות בידי הציבור (45%), וכן-5% מיחידות ההשתתפות המוחזקות על ידי קבוצת דלק, כך שלאחר השלמת העסקה יחזיקו החברות, BP ו- ADNOC ב-50%, וקבוצת דלק ב-50%, מזכויות ההון והשליטה ב NewMed Energy.

על פי ההצעה, ובכפוף לעמידה בתנאים שונים, ישלמו שתי החברות יחדיו (BP ו- ADNOC) תשלום של 12.05 שקל לכל יחידה נרכשת. מחיר זה משקף פרמיה של כ-72%, ביחס למחיר הנעילה של היחידות בבורסה ביום 26.03.23 או פרמיה של כ-76% וכ-60% ביחס למחיר הנעילה הממוצע של היחידות ב-30 ו-90 ימי המסחר הקודמים למועד הנ"ל (בהתאמה). במסגרת ההצעה פורטו בין השאר התנאים אשר החברות מבקשות להסדיר מול קבוצת דלק בקשר לשליטה המשותפת.

עיקרי ההצעה:

ענקיות האנרגיה BP ו- ADNOC הגישו הצעה לרכישת 50% מ-NewMed Energy לפי שווי של 14.1 מיליארד שקל

• ההצעה לרכישת כלל אחזקות הציבור בשותפות

• ההצעה הינה 12.05 שקל ליחידת השתתפות - המשקפת פרמיה של 72% על מחיר השוק ערב ההצעה
• עם השלמת העסקה תהפוך NewMed Energy לתאגיד פרטי בשליטה משותפת על ידי שתי החברות (50%) ועל ידי קבוצת דלק (50%)

אתמול קיים דירקטוריון NewMed Energy דיון בנוגע להצעה והחליט למנות ועדת ביקורת, שתכלול שלושה דירקטורים חיצוניים בלבד. ועדת הביקורת הוסמכה לבחון ולהחליט בכל סוגיה הנוגעת לרכישת יחידות הציבור בעסקה המוצעת, לרבות ניהול משא ומתן עצמאי עם החברות ועם קבוצת דלק, בהתאם לטובת השותפות והמחזיקים ולגבש את המלצתה לדירקטוריון ביחס לעסקה.

אישור העסקה יעשה בדרך של אישור הסדר לפי סעיף 350 לחוק החברות, יהיה כפוף לקבלת אישור בית המשפט אשר יפקח על ההסדר וידרוש בין היתר את אישור האסיפה הכללית ברוב של מחזיקי היחידות מקרב הציבור.

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "ההצעה שקיבלנו היום היא תוצאה של מערכות היחסים החמות והגשרים שבנינו בשנים האחרונות עם חברות האנרגיה הפועלות באזור והיא הבעת אמון חשובה והמשמעותית ביותר שקיבל משק הגז הישראלי בכלל, ובפעילות NewMed Energy ונכסיה בפרט.
ADNOC ו - BP הן חברות ענק, מהמובילות בעולם, והצעתן משיאה ערך למשקיעינו, תזניק את NewMed Energy, ותצעיד אותה מהזירה האזורית לזירה הגלובאלית".

מנכ"ל NewMed Energy יוסי אבו עם שרת האנרגיה של מרוקו, לילה בן עלי. NewMed Energy,
יוסי אבו עם שרת האנרגיה של מרוקו, לילה בן עלי. החברה בנהיולו הופכת משחקן אזורי לשחקן עולמי/NewMed Energy

על מגישי הצעת הרכישה

אודות BP
BP היא חברת נפט וגז בריטית בינלאומית, מטה החברה ממוקם בלונדון, אנגליה. BP היא אחת מחברות הנפט והגז המרכזיות ביותר ואחת מהחברות הגדולות בעולם במובן של רווחים והכנסות. זוהי חברה עם אינטגרציה אנכית הפועלת בכל תחומי תעשיית הנפט והגז, לרבות חיפוש והפקה, זיקוק, הפצה ושיווק, ייצור חשמל ומסחר. שווי החברה מוערך בכ-110 מיליארד דולר.

אודות ADNOC The Abu Dhabi National Oil Company))
ADNOC היא חברת הנפט הלאומית של איחוד האמירויות, אשר נמצאת בבעלות המדינה. ADNOC הינה חברת הנפט הגדולה ביותר באיחוד האמירויות וה-12 בגודלה בעולם בהפקה. נכון לשנת 2021, לחברה כושר הפקה העולה על כ-4 מיליון חביות, עם תוכניות להגדלת יכולת ההפקה לכ-5 מיליון חביות עד לשנת 2030.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully