וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין ארבעה קירות: מה קורה כשאתם צריכים לעצב בית לבני משפחה?

29.3.2023 / 12:03

האחות ביקשה, החמות התחננה, האב אמר שהוא צריך רק משהו קטן. מה קורה כשבני משפחה רוצים שתדאגו שהבית שלהם ייראה מיליון דולר? בדקנו אצל מעצבי פנים

רגע לפני פסח עולות שאלות כמו "איפה אתם בחג?" "הפעם תורה של אחותי להזמין" "הפעם אנחנו עם הצד שלו או שלה?" ועוד. שאלנו מעצבים ואדריכלים האם הערבוביה הזו קיימת גם בעבודה, איך זה בפועל לעצב ולתכנן בית למשפחת האחות או לחמות של המעצב? הרי מדובר בתהליך שהוא לא רק הגשמת חלום, אלא גם אמוציונאלי ונפשי.

עיצוב ותכנון צביה קזיוף. עמית גושר,
עיצוב ותכנון צביה קזיוף/עמית גושר

מעצבת פנים צביה קזיוף מסבירה: "בכל תחילת הקריירה שלי כמעצבת פנים לפני כ-20 שנה, בעצם התנסיתי בשיפוץ בתי האנשים הקרובים אליי. אחרי הלימודים החלטתי שאני הולכת לדרך עצמאית, כך שהמשפחה והחברים האמינו בי, והיו הלקוחות הראשונים שלי. כמובן שמאז צברתי ניסיון עצום, והיום המשרד מתמחה בפרוייקטי יוקרה גדולים. כאשר אחותי החליטה לקנות נכס על הנייר, שמורכב משתי דירות מחוברות בתל אביב, זה היה אך ברור לשתינו שאני נרתמת למשימה. היא מחוברת לטעם ולסגנון שלי.

"לא עשינו שום תיאום ציפיות. אולם כדי שלא יהיו ויכוחים, סיכמנו שהעבודה תהיה בעיקר מול בעלה. לבעלה ולי הייתה "זוגיות" נפלאה בפרויקט שארך 6 שנים ארוכות בשל המורכבות שלו. החלטתי שלא אדבר איתם מילה על כסף. מבחינתי זו לא היתה אופציה. בסוף השיפוץ, ביום שצילמנו את הפרוייקט, שזה מאוד סימבולי, הרמנו כוס יין והם נתנו לי מתנה מכובדת".

עוד מסבירה קזיוף כי "התהליך מורכב ומלווה בהרבה אמוציות. הרי בסופו של דבר גם האחייניות שלי יגדלו בבית. מאחר ואני מכירה אותן כל כך טוב, התכנון היה בהתאם לאופי שלהן. הגדולה שקדנית וחרוצה עם חדר בול ללימודים. האמצעית עם הרבה קוצים, והחדר תוכנן עם שולחן בר באמצע החדר, והקטנה עם חדר חמוד של ילדה בת 10. אני מכירה את הנפשות הפועלות, אני יודעת מה טוב להם, לעתים גם יותר ממה שהם יודעים. מה שהצריך לפעמים לשכנע אותם מה טוב להם ועל מה כדאי לוותר. כיום אני מתכננת רק פרוייקטי יוקרה עם תקציב גדול. אני תמיד שמחה לעבוד עם משפחה וחברים, אבל בתנאי שיהיה תקציב מכובד לפרוייקט. כן היו נסיונות של משפחה קרובה לעבוד איתי, אולם מאחר והתקציב לא התאים, החלטתי לייעץ להם, להפגיש את הספקים שלי, ולסייע ללא תשלום מאחורי הקלעים כיועצת חיצונית".

עיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
עיצוב שלומית זלדמן/שי גיל

שלומית זלדמן, בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב, תכננה את הבית ברעננה לחמה וחמותה. היא מתארת במילה אחת: "מדהים" ומסבירה כי היחסים היו והינם מאוד טובים. "בהתחלה חששתי מהתהליך ולא הייתי בטוחה שזה נכון לנו, מאחר ושיפוץ כזה הוא אינטנסיבי. חמי התעקש ואמר 'אף אחד לא ייכנס לבית שלי - רק את'. עשינו הכול יד ביד ובסבלנות רבה. במקומות מסוימים שהם התעקשו , הייתי הרבה יותר פשרנית וותרנית למען שלום בית, דבר שאני לא עושה עם לקוחות רגילים. אני גם בד"כ לא עושה שיפוצים חלקיים, ואיתם כל זה נעשה לאורך שנים, בשלוש פעימות שונות. מה שאני בפירוש לא עושה.

"מיותר לציין שלא גביתי כסף על הפרוייקט. אגב, גם לגיסתי שיפצתי את הבית ופשוט היה מדהים. אם לא הייתי חושבת ככה - לא הייתי נכנסת לזה. בימים אלה סיימתי גם דירה של חברים מאוד טובים. וגם שם היה מהמם. עשיתי שיפוץ מסיבי מדירת 6 ל-5 חדרים. כן גביתי כסף, אבל סכום סימלי שיכסה את ההוצאות שלי ולא מעבר. אמשיך באהבה ובשמחה. אולם במידה וחברים או משפחה יבחרו שלא לשכור את שירותיי, גם אז אכבד את בחירתם. אני רואה במשפחה וחברים ערך עליון ששום שיקול, החלטה, כסף, לא צריך לעמוד בינינו. זה מה שמנחה ומוביל אותי".

סטודיו דולו. עוזי פורת,
עיצוב עדי קליין, סטודיו דולו/עוזי פורת

מעצבת הפנים עדי קליין, מ"סטודיו דולו" עיצבה ותכננה את הבית של כל אחת מאחיותיה. לדבריה "העבודה התנהלה מול שתיהן והיה זה אך טבעי שהסטודיו ייקח את המושכות. נכון, מדובר בתהליך שאנו עוברים מעט מאוד פעמים בחיינו והעבודה האינטנסיבית מול המשפחה היא רגשית והתהליך מורכב. כך שההתנהלות נעשתה בצורה רגישה וסובלנית, ודווקא ההיכרות המעמיקה בינינו הפכה את התכנון למדוייק בלי צורך בלמידה מראש".

לדברי קליין "כמי שגדלה במרכז ועברה עם משפחתה לצפון, מרבית הפרוייקטים שלי מתרכזים בצפון, אולם מעת לעת כשהפרוייקט במרכז, מיוחד ושונה, אני כן בוחרת לעצב אותו. כך קרה שרוב חבריי לספסל הלימודים במרכז בחרו בסטודיו על מנת לתכנן ולעצב את ביתם. נכון שהחוויה מול חברים היא שונה מהחוויה בעבודה מול משפחה, אולם יש משהו מרגש מאוד בלחזור לאיפה שהכל התחיל ולעצב הפעם למשפחה של אותם חברים רווקים וללא משפחות, שהשארתי במרכז לפני שנים. ההתנהלות מול הסביבה הקרובה היא זהה, ונעשית במקצועיות רבה, האווירה קלילה ונעימה, בלי פילטרים והעובדה שהם סומכים עליי בעיניים עצומות, רק מעצימה את החוויה. הכי חשוב לדייק ולהבהיר לצד השני איך תהיה ההתנהלות, מה צפוי לקרות, מהם לוחות הזמנים, השלבים השונים של התהליך וכו".

סטודיו ארז לוי, געש. יחצ,
סטודיו ארז לוי/יחצ

מעצב הרהיטים ארז לוי מסביר: "כמי שמעצב רהיטי CUSTOM MADE, המשמעות היא התאמה אישית של החלל. בד"כ העבודה מתבצעת מול מעצב או אדריכל שמלווה את הלקוח, כאשר אני מעצב למשפחה או חברים, אני מאוד זהיר. אני מייחל להצלחה מירבית. אני יושב על תכניות, ומתכנן ובודק פעם אחר פעם את הדיוק של הגוונים, המידות, וההתאמה לחלל. הם סומכים עליי בעיניים עצומות, ולפעמים מוותרים על איש מקצוע. אין ספק שהעבודה מול המשפחה היא מרגשת ואמוציונאלית, לא רק בפן המקצועי, אלא הרבה מעבר".

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully