וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצות ויין לפסח: הופתענו לגלות מה נשתנה השנה ביצוא סמלי החג

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 13:28

מנתונים שפרסם הבוקר מכון היצוא הישראלי, יצוא המצות מישראל ב-2022 הסתכם ב-22 מיליון דולר, עם ירידה של 25% בהשוואה לתקופת הקורונה ובכל זאת, בראייה תלת שנת ניכר דווקא גידול של 50%. בדקנו לאן מייצאים בעיקר, מי המדינות שהצטרפו רק השנה ומה קורה בתחום יצוא היין

מצות לפסח. ShutterStock
מכון היצוא הישראלי מציג נצוני יצוא של מצות ויין מישראל/ShutterStock

אומנם בשנת 2022 היקף יצוא המצות מישראל הסתכם ב-22 מיליון דולר בלבד, בהשוואה ל-29 מיליון דולר בשנת 2020 (בתקופת משבר הקורונה) אבל בהסתכלות תלת שנתית ניכר גידול של 50% ביצוא המצות בשנים 2020-2022 בהשוואה לשנים 2017-2019.

היקף היצוא של סמלי החג מישראל לקהילות היהודיות בעולם גדל משנה לשנה, להוציא כאמור את תקופת משבר הקורונה.

לקראת חג הפסח, יצאנו לבדוק מה השינויים שחלו ביצוא יין ומצות בשנים האחרונות, מי נחשבת ליעד העיקרי, אילו סוגים של מצות מוכרות ומבוקשות גם בעולם ומי היצרנים שמייצאים.

הופתענו לגלות למשל, שמצות מבוקשות לאורך השנה כולה ולא רק לקראת החג שהן מסמלות. זה ועוד בנתונים שמסר מכון היצוא הישראלי, ואלו הם:

פסח. ShutterStock
ארה"ב היא שוק היעד העיקרי ליצוא מצות עם נתח של 62% ממנו/ShutterStock

נתונים על יצוא מצות מישראל

ארה"ב היא שוק היעד העיקרי ליצוא מצות והיא אחראית על 62% מהיצוא שנרשם בשנה האחרונה, 2022. כאשר הנתח הגדול ביותר של הביקוש מגיע מצפון אמריקה.

השנה, לקראת פסח 2023, נרשם לראשונה יצוא מצות מישראל לקזחסטן, גואטמלה, סרביה ופינלנד.

שווקים מרכזיים נוספים ליצוא מצות מישראל הן מדינות האיחוד האירופי (בעיקר צרפת, בלגיה, איטליה וגרמניה) - שכאזור סחר הם מהווים יחד כחמישית (כ20%) מסך יצוא המצות בעשור האחרון.

המצות המיוצאות מישראל הן: מצות קלות, שמורות, מצות מקמח מלא, מצות מקמח תפוחי אדמה (ללא גלוטן), מצות אורגניות, מצות מחיטה מלאה, מצות שיפון, סובין, מצות עם דבש, מצות מצופות שוקולד, מצות עבודת יד, מצות עגולות, מצות קרקר, ומצות ביצים.

בין יצואני המצות המובילים בארץ: כרמל רקיקי מצות, מצות יהודה, מאפיית מצות קוממיות, מצות אביב ומצות יד מהודרות (בית שמש).

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יין שולחן פסח. ShutterStock
מה מראים הנתונים על יצוא סמלי החג לקהילות היהודיות בעולם?/ShutterStock

נתונים על יצוא יין מישראל

נתונים נוספים שמסר מכון היצוא הישראלי אשר מתייחסים ליצוא היין מישראל, מראים כי בשנת 2022 גדל היצוא גדל בכ-10% והסתכם בכ-66 מיליון דולר.

מתוך נתונים אלו, היצוא מישראל לארה"ב לבדה הסתכם באותה השנה ב-44 מיליון דולר והראה גידול בשיעור של כ-15%.

השוק העיקרי ליצוא יין מישראל הוא השוק האמריקאי ואחריו בהיקפים קטנים יותר צרפת, בריטניה וקנדה.

איילת נחמיאס ורבין, יו"ר מכון היצוא: "ישראל, מטבע הדברים מתגאה בהיי טק הגדול שצמח כאן. אולם אחד המוצרים הישראליים המבוקשים ביותר, ולמרבה הפליאה, כל השנה ולא רק לקראת הפסח, הוא מצות. יצרניות המצות בישראל עסוקות כל השנה לספק את הביקוש הרב בקהילות היהודיות בעולם, במיוחד לקראת חג הפסח.

במשך 65 שנות קיומו של המכון, שהוקם בדיוק עשור אחר הקמת מדינת ישראל, סייענו לחברות והיצרניות בישראל לקדם את המוצרים והשירותים היחודיים שלהן, שיש להם ביקוש מעבר לים, כמו מצות ויין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully